wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 73.15 69,49   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ W DZIAŁANIACH POLICJI NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO W POLSCE


SKELNIK K.

wydawnictwo: CEDEWU, 2022, wydanie I

cena netto: 73.15 Twoja cena  69,49 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Bezpieczeństwo publiczne

Zarządzanie informacją w działaniach Policji na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce


Żyć i działać we współczesnym świecie to korzystać z informacji. W stwierdzeniu tym zawiera się sens przeobrażeń społecznych, ekonomicznych, politycznych i edukacyjnych. Człowiek i organizacje uwikłane są w różnorodne procesy społeczne, poddane mnogości przetwarzania rozmaitych informacji. Jednym z kluczo-wych zagrożeń dla kształtowania i zapewniania bezpieczeństwa publicznego jest nierzetelna informacja. W książce Autorka skupia się na funkcjonowaniu informa-cji jako determinanty kształtowania bezpieczeństwa publicznego przez Policję.

Klaudia Skelnik omawia problematykę znaczenia informacji, jej wpływu na kształtowanie bezpieczeństwa publicznego, rozpoznanie zagrożeń, popełnianych błę-dów oraz wyzwań, a także wskazuje kierunki zmian w zakresie zarządzania informacją. Do jej opracowania wykorzystano wywiady skategoryzowane, które umoż-liwiły skonfrontowanie teorii z praktyką, ustalenie stanu faktycznego oraz racjonalną interpretację określonych zagadnień. Eksperci wybrani do udziału w wywia-dach to długoletni funkcjonariusze Policji, piastujący w większości stanowiska kierownicze.

Sposób komunikowania organów policyjnych spotyka się często z krytyką. Zarzuca się im niezrozumiałość i hermetyczność, popadanie w rutynę i brak ładu. Zapo-mina się czasami, że społeczeństwo musi mieć poczucie jasności komunikatów oraz świadomość dbałości o informację ze strony Policji, ponieważ poprawia to zaufanie do instytucji publicznych. Należyte obchodzenie się z informacjami buduje również pozytywny wizerunek oraz autorytet Policji. Autorka wskazuje na możliwość wykorzystywania informacji i obiegu informacji dla kształtowania poczucia bezpieczeństwa przez obywateli we wszystkich domenach funkcjonowania podmiotów polityczno-społeczno-gospodarczych. Policja nieustannie powinna dążyć do poprawy wizerunku i uzyskania wzrostu zaufania, dostosowywać swoje działania (w tym politykę informacyjną) do kolejnych stojących przed nią wyzwań i potrzeb informacyjnych obywateli.

WSTĘP 7

Rozdział 1
ZNACZENIE INFORMACJI W ZAPEWNIENIU BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO 13
1.1. Pojęciowa interpretacja terminu informacja 14
1.2. Rola i funkcje informacji 23
1.3. Źródła i rodzaje zagrożeń bezpieczeństwa publicznego 29
1.4. Determinanty wpływające na bezpieczeństwo publiczne 34
1.5. Rola i znaczenie informacji w kształtowaniu poczucia bezpieczeństwa publicznego 38

Rozdział 2
ROLA POLICJI W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ 43
2.1. Organizacja i formy działania Policji 44
2.2. Zadania Policji w kształtowaniu bezpieczeństwa publicznego 52
2.3. Identyfikacja zaufania społecznego do Policji 59

Rozdział 3
WYKORZYSTANIE INFORMACJI W ZAPEWNIENIU BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO PRZEZ POLICJĘ 69
3.1. Działania na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa obywateli przez Policję 70
3.2. Zarządzanie informacją wewnętrzną w Policji 76
3.3. Działania informacyjne jednostek organizacyjnych Policji 83
3.4. Działania komend wojewódzkich w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego 96
3.5. Zachowania informacyjne w bezpieczeństwie publicznym 108

Rozdział 4
KONCEPCJA ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W POLICJI 119
4.1. Zachowania informacyjne użytkowników informacji udostępnianej przez Policję 119
4.2. Funkcjonalność budowania informacji przez Policję 131
4.3. Koncepcja szkolenia funkcjonariuszy w zakresie komunikacji 141
4.4. Koncepcja zmian w zakresie zarządzania informacją na szczeblu komend wojewódzkich 145

ZAKOŃCZENIE 149
BIBLIOGRAFIA 153
SPIS TABEL 161
SPIS RYSUNKÓW 162
ZAŁĄCZNIK 163

168 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022