Arduino dla początkujących
Podstawy i szkice
Jeśli nie po drodze Ci z lutownicą i trawieniem płytek, a Twoją pasją jest
elektronika, Arduino to platforma dla Ciebie! Dzięki niej rozwiniesz skrzydła i
zrealizujesz swoje wymarzone projekty. Do rynkowego sukcesu Arduino z pewnością
przyczyniły się świetna dokumentacja, obszerne źródła informacji oraz środowisko
przeznaczone specjalnie do tworzenia oprogramowania. Obecnie dzięki tej platformie oraz
dodatkowym akcesoriom jesteś w stanie zbudować praktycznie dowolny projekt —
nieważne, czy jest to licznik Geigera czy sterownik oświetlenia LED.
W tej książce główny nacisk został położony na aspekty związane z
programowaniem Arduino. W trakcie lektury opanujesz podstawy języka C, a poza tym
nauczysz się używać struktur danych oraz korzystać z analogowych i cyfrowych złączy
znajdujących się na płytce Arduino. Ponadto poznasz możliwości standardowej
biblioteki Arduino, sposoby zapisywania programu oraz techniki wyświetlania informacji na
ekranach LCD. Na sam koniec dowiesz się, jak podpiąć płytkę Arduino do sieci, a
następnie zaprogramować aplikację sieci Ethernet. Książka ta jest doskonałym
podręcznikiem dla wszystkich pasjonatów elektroniki chcących lepiej poznać platformę
Arduino.
Dzięki tej książce:
- zaznajomisz się z konstrukcją płytki Arduino
- poznasz podstawy C wymagane do programowania Arduino
- odbierzesz i wyślesz dane przez interfejs wejścia-wyjścia
- rozpoczniesz przygodę z platformą Arduino
O autorze (9)
Podziękowania (10)
Wstęp (11)
- Czym jest Arduino? (11)
- Co będzie potrzebne? (12)
- Korzystanie z niniejszej książki (12)
- Pomoce (13)
Rozdział 1. Oto Arduino (15)
- Mikrokontrolery (15)
- Płyta Arduino (17)
- Zasilanie (17)
- Złącza zasilania (17)
- Wejścia analogowe (18)
- Złącza cyfrowe (18)
- Mikrokontroler (18)
- Pozostałe podzespoły (19)
- Początki Arduino (19)
- Rodzina płyt Arduino (21)
- Uno, Duemilanove i Diecimila (21)
- Mega (22)
- Nano (22)
- Bluetooth (23)
- Lilypad (24)
- Inne "oficjalne" płytki (24)
- Inne klony i odmiany Arduino (25)
- Podsumowanie (25)
Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino (27)
- Zasilanie (27)
- Instalacja oprogramowania (28)
- Ładowanie pierwszego szkicu (28)
- Aplikacja Arduino (33)
- Podsumowanie (34)
Rozdział 3. Podstawy języka C (35)
- Programowanie (35)
- Czym jest język programowania? (36)
- Blink po raz kolejny (40)
- Zmienne (42)
- Eksperymentowanie w języku C (44)
- Zmienne numeryczne i arytmetyka (45)
- Polecenia (47)
- if (47)
- for (49)
- while (51)
- Dyrektywa #define (52)
- Podsumowanie (52)
Rozdział 4. Funkcje (53)
- Czym jest funkcja? (53)
- Parametry (54)
- Zmienne globalne, lokalne i statyczne (55)
- Zwracanie wartości (58)
- Zmienne innych typów (59)
- float (59)
- boolean (60)
- Inne typy danych (61)
- Styl zapisu kodu (62)
- Wcięcia (62)
- Nawiasy klamrowe otwierające (63)
- Białe znaki (63)
- Komentarze (64)
- Podsumowanie (65)
Rozdział 5. Tablice i łańcuchy (67)
- Tablice (67)
- Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS (70)
- Tablice łańcuchów (71)
- Literały łańcuchowe (71)
- Zmienne łańcuchowe (72)
- Tłumacz alfabetu Morse'a (73)
- Dane (73)
- Zmienne globalne i funkcja setup (74)
- Funkcja loop (75)
- Funkcja flashSequence (77)
- Funkcja flashDotOrDash (78)
- Składanie całości programu (78)
- Podsumowanie (80)
Rozdział 6. Wejścia i wyjścia (81)
- Wyjścia cyfrowe (81)
- Wejścia cyfrowe (84)
- Rezystor podwyższający (85)
- Wewnętrzny rezystor podwyższający (88)
- Usuwanie stuków (88)
- Wyjścia analogowe (93)
- Wejścia analogowe (95)
- Podsumowanie (96)
Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino (97)
- Liczby losowe (97)
- Funkcje matematyczne (99)
- Manipulacja bitami (99)
- Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia (102)
- Generowanie tonów (102)
- Wprowadzanie rejestru przesuwnego (103)
- Przerwania (103)
- Podsumowanie (105)
Rozdział 8. Zapisywanie danych (107)
- Stałe (107)
- Dyrektywa PROGMEM (108)
- EEPROM (109)
- Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM (110)
- Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (unie) (110)
- Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM (111)
- Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM (112)
- Kompresja (112)
- Podsumowanie (113)
Rozdział 9. Wyświetlacze LCD (115)
- Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB (116)
- Korzystanie z wyświetlacza (118)
- Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD (119)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 10. Programowanie aplikacji sieci Ethernet (121)
- Płytki pozwalające na pracę w sieci Ethernet (122)
- Komunikacja z serwerami sieciowymi (122)
- Arduino w roli serwera sieci Web (123)
- Konfigurowanie złączy Arduino za pośrednictwem sieci (126)
- Podsumowanie (131)
Rozdział 11. C++ i biblioteki (133)
- Mechanizmy obiektowe (133)
- Przykład wbudowanej biblioteki (134)
- Tworzenie bibliotek (134)
- Plik nagłówkowy (134)
- Plik implementacji (136)
- Uzupełnianie swojej biblioteki (137)
- Podsumowanie (139)
Skorowidz (141)
144 strony, oprawa miękka