E-konsument w Europie - komparatywna analiza
zachowań
Kraje Europy rozwijają się w różnym tempie, stopniu i zakresie, w zależności od
czynników ekonomicznych, demograficznych, społecznych, kulturowych czy stopnia
zaawansowania technologicznego. Innowacyjność gospodarki ma coraz większe znaczenie dla
rozwoju danego państwa, ponieważ przekłada się na konkurencyjność podmiotów
rynkowych i zwyczaje konsumentów. Jednym z przejawów tej innowacyjności jest
wirtualizacja życia społeczno-gospodarczego, o określonych skutkach dla handlu
międzynarodowego.
Książka uzupełnia wiedzę w zakresie zachowań e-konsumentów w Europie.
Autorzy skupiają się przede wszystkim na identyfikacji i porównaniu zachowań
nabywczych e-klientów w wybranych krajach (we Francji i Włoszech, w Polsce, Portugalii,
Rumunii i na Słowacji).
Zawarto w niej także informacje, które mogą pomóc w podejmowaniu decyzji
przedsiębiorstwom prowadzącym działalność w Internecie i kierującym ofertę do
e-konsumentów na obszarze naszego kontynentu.
MAGDALENA JACIOW - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu,
adiunkt w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ekspert
Centrum Badań i Ekspertyz UE w Katowicach, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i
Opinii, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu marketingu, badań i analizy
rynku.
ROBERT WOLNY - doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, adiunkt w Katedrze
Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, dyrektor Centrum Badań i
Ekspertyz UE w Katowicach, członek Sieci Badawczej Krajów Grupy Wyszehradzkiej - Réseau
PGV, członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, wykładowca na studiach
podyplomowych z zakresu handlu, marketingu i badań rynku.
AGATA STOLECKA-MAKOWSKA - magister nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii,
asystent w Katedrze Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, ekspert w
Centrum Badań i Ekspertyz UE w Katowicach, członek Sieci Badawczej Krajów Grupy
Wyszehradzkiej - Réseau PGV, wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym z zakresu
marketingu, zachowań podmiotów rynkowych i badań rynku.
Wstęp (5)
Rozdział 1. Komparatywna analiza zachowań e-konsumentów - podstawy
teoretyczno-metodologiczne (9)
- E-konsument jako podmiot badań (10)
- Zachowania nabywcze e-konsumentów (17)
- Metodologia międzynarodowych badań zachowań e-konsumentów (26)
Rozdział 2. Uwarunkowania zachowań nabywczych e-konsumentów w Europie (41)
- Demograficzne uwarunkowania zachowań e-konsumentów (42)
- Kulturowe uwarunkowania zachowań e-konsumentów (45)
- Uwarunkowania ekonomiczne i prawne zachowań e-konsumentów (54)
- Technologiczne uwarunkowania zachowań e-konsumentów (67)
Rozdział 3. Profil e-konsumentów w wybranych krajach Europy (85)
- Charakterystyka demograficzno-społeczna badanych e-konsumentów (86)
- Portret psychograficzny e-konsumentów z wybranych krajów Europy (95)
- Postawy e-konsumentów wobec zakupów (103)
Rozdział 4. Zachowania nabywcze e-konsumentów z wybranych krajów Europy (115)
- Częstotliwość zakupów i wydatki na zakupy online (117)
- Sposoby dokonywania zakupów online (128)
- Determinanty zakupów online (138)
- Miejsca i warunki zakupów online (147)
Podsumowanie (159)
Bibliografia (165)
168 stron, oprawa miękka