Fotografia ślubna
Emocje uchwycone światłem
Jak profesjonalnie ustawiać osoby i komponować kadry?
Jak wykorzystać światło do tworzenia mistrzowskich ujęć?
Jak zapewnić korzystny wygląd fotografowanym osobom?
Jak zachwycająco sfotografować ceremonię i przyjęcie?
Fotografia ślubna to praca pod ogromną presją. Tego wyjątkowego dnia wszystko musi
być przecież piękne, dopracowane, magiczne… Zadanie, które stoi wtedy przed
fotografem, jest zatem szczególnie trudne. I choć jedni nowożeńcy lubią wystudiowane,
klasyczne pozy, a inni preferują naturalne, niewymuszone zdjęcia, wszyscy oczekują
jednego — że będą wyglądać perfekcyjnie. Jak sprostać tym wymaganiom i
zagwarantować swoim klientom zachwycającą relację z tego najważniejszego dnia w ich
życiu? Jak mimo ogromnego tempa i szybko zmieniających się warunków oświetleniowych
korzystnie wszystkich sfotografować, a przy tym zapewnić zdjęciom doskonałą jakość
i walory artystyczne? Do tego niezbędna jest gruntowna wiedza z dziedziny mistrzowskiego
portretowania i umiejętnego wykorzystania światła, znajomość zasady komponowania
zdjęć ślubnych i sprawdzonych ustawień fotografowanych osób. Kto lepiej wprowadzi
Cię w arkana mistrzowskiej fotografii ślubnej niż jeden z czołowych światowych
fotografów ślubnych — David A. Ziser?
Każdego roku David Ziser uczy tysiące osób, jak stać się profesjonalnym fotografem
ślubnym. Zna specyfikę tego zawodu, oczekiwania par młodych wobec fotografa oraz
wszystkie kwestie techniczne niezbędne do tworzenia niepowtarzalnych ujęć. Dzięki
niemu poznasz metody profesjonalnego ustawiania modeli, sprawdzone reguły kompozycyjne
oraz techniki wykonywania udanych zdjęć niepozowanych. Nauczysz się efektownego
wykorzystywania światła w fotografii ślubnej oraz pracy z rozmaitymi lampami. Opanujesz
kreatywne techniki oświetleniowe, dzięki którym zapewnisz korzystny wygląd
fotografowanym osobom. Ponadto otrzymasz sprawdzone recepty na doskonałe zdjęcia z
dwudziestu najpopularniejszych etapów ceremonii i przyjęcia ślubnego — od momentu
przygotowań, przez mszę, pierwszy taniec, krojenie tortu, po rzucanie bukietu. Dowiesz
się także, jakie ustawienia w aparacie w określonych momentach stosuje Ziser oraz jak
osiągać świetne rezultaty, pracując na sprzęcie, który posiadasz.
Dowiedz się, jak:
stosować oświetlenie typu butterfly, z ukosa, boczne, konturowe i rembrandtowskie;
ustalać poprawną ekspozycję;
stosować techniki oświetleniowe z wykorzystaniem flesza i lamp;
używać oświetlenia hollywoodzkiego;
dodawać trzecie źródło światła do oświetlenia uroczystości;
unikać problemu cieni;
rozwiązywać problemy z odblaskami;
stosować oświetlenie tylne;
używać latarki Z-Ray w oświetleniu portretowym;
wykorzystywać naturalne światło zastane;
twórczo stosować reguły kompozycyjne;
fotografować duże grupy ludzi;
tworzyć zachwycające portrety panny młodej, rodzinne i indywidualne;
robić niepozowane ujęcia z uroczystości ślubnej i przyjęcia przy świetle
zastanym;
fotografować etapy ceremonii ślubnej i przyjęcia weselnego.
Rozdział 1. (15)
Skoro Rembrandt mógł to robić, ja też będę
Jak sprawić, by klienci korzystnie wyglądali na zdjęciach
- Sekrety mistrzów - część I (16)
- Sekrety mistrzów - część II (24)
Rozdział 2. (31)
Po prostu ustaw pokrętło na "P", jeśli chcesz być profesjonalistą
(NIE!!!)
Najpierw to, co najważniejsze, czyli ustalanie ekspozycji
- Jak ustalić poprawną ekspozycję: metoda "migotania" (32)
- Jak ustalić poprawną ekspozycję: korzystanie z histogramów (33)
- Jak uratować zdjęcie w formacie JPEG: priorytet jasnych partii obrazu (36)
- Podsumowanie: ustalanie ekspozycji dla plików RAW i JPEG (38)
Rozdział 3. (41)
Już to masz. Teraz spraw, by dla Ciebie zagrało
Techniki oświetleniowe z wykorzystaniem lampy błyskowej
- Dobre oświetlenie: to, co wyróżnia najbardziej (42)
- Rzuć garść fotonów w kierunku ściany, czyli odbicia część I (43)
- Jeszcze jedna garść fotonów, czyli odbicia część II (46)
- Ściany w innym kolorze (48)
- Fotonami w świadka: odbicie od koszuli (50)
- Czy jest coś lepszego niż koszula: odbicie od blendy (52)
- Zrównoważenie ekspozycji światła zastanego ze światłem flesza (54)
- Zmiana szerokości snopa światła lampy błyskowej (58)
- Piękne winiety: sztuczka ze snopem światła w ujęciach niepozowanych (60)
Rozdział 4. (63)
Niech stanie się jasność
Techniki oświetleniowe z wykorzystaniem zewnętrznej lampy błyskowej
- Nie musisz wydać fortuny (64)
- Wykorzystanie parasola (65)
- Twój asystent musi zająć najlepszą pozycję (67)
- Oświetlenie z ukosa to Twój sprzymierzeniec (69)
- Zdjęcia bez użycia parasola (72)
- Fotografowanie dużych grup (74)
- Ustawianie grup (76)
- Kontrola kontrastu (78)
- Ściana światła (80)
- Oświetlenie hollywoodzkie (83)
- Oszukiwanie synchronizacji (86)
- Wykorzystanie kolorowych filtrów żelowych (90)
- Odbicie światła od podłogi (96)
- Długie cienie tancerzy (97)
- Dodanie trzeciego źródła światła do oświetlenia uroczystości (98)
- Lampy błyskowe i problemy z cieniem (102)
- Lampy błyskowe i problemy z odblaskami (106)
Rozdział 5. (111)
Bądź coraz lepszy
Niech w Twoich ślubnych zdjęciach zagra swoją rolę oświetlenie tylne
- CMOK - Czarująca Metoda Oświetlania w Kościele (112)
- CMOK - Czarująca Metoda Oświetlania w Każdym innym miejscu (116)
- Światło konturowe i welon (122)
- Oświetlenie tła (124)
- Z-Ray w fotografii ślubnej i portretowej (127)
Rozdział 6. (133)
O nie, zapomniałem flesza!
Wykorzystanie naturalnego światła
- Wpuść promienie słońca: światło wpadające przez okno (134)
- Wychodzimy na zewnątrz: światło "werandowe" (140)
- W ogrodzie - naturalne światło w plenerze (143)
Rozdział 7. (149)
Naucz się widzieć inaczej
Reguły kompozycyjne
- Zasada kwadratów kompozycyjnych i reguła trójpodziału (150)
- Symetria środkowa (152)
- Symetria punktu przecięcia się linii (154)
- Linie horyzontu (156)
- Powtarzające się elementy (161)
- Wewnętrzne ramy: kadr w kadrze (163)
- Punkt zbiegu: stąd do nieskończoności (166)
- "Wskazówki" kompozycyjne (169)
- Najlepsze narzędzie kompozycyjne: ogniskowa (170)
Rozdział 8. (173)
Aparaty, obiektywy, lampy, o rety!
Co znajduje się w mojej torbie z wyposażeniem
- Aparaty (174)
- Obiektywy (176)
- A co ze światłem? Najważniejszy sprzęt oświetleniowy (194)
- Jakiej torby używam (197)
Rozdział 9. (199)
Chodź ze mną
Etapy pracy podczas ceremonii ślubnej
- Część 1. Przygotowania do ślubu (200)
- Część 2. Początek pracy (202)
- Część 3. Ceremonia (205)
- Część 4. 17 kroków przy wykonywaniu fotografii "po odejściu od ołtarza"
(209)
- Część 5. Jeszcze więcej zdjęć "po odejściu od ołtarza" (213)
- Część 6. Zdjęcia "z autorskim podpisem" (216)
- Część 7. W drodze na przyjęcie (219)
Rozdział 10. (223)
Opowiadaj ze mną
Etapy pracy podczas przyjęcia
- Część 8. Fotografowanie sali (224)
- Część 9. Zdjęcia niepozowane podczas godziny koktajlowej (227)
- Część 10. Zdjęcia przy stołach (230)
- Część 11. Pierwszy taniec i taniec z rodzicami (234)
- Część 12. Krojenie tortu (238)
- Część 13. Ujęcia niepozowane w czasie wolnych tańców (242)
- Część 14. Rzucanie bukietu (244)
- Część 15. Rzucanie podwiązki (246)
- Część 16. Ujęcia niepozowane podczas szybkiego tańca (248)
- Część 17. Niepozowane zbliżenia (251)
- Część 18. Ujęcia niepozowane w świetle zastanym (253)
- Część 19. Jak sprawić, by zdjęcia ślubne były wyjątkowe (258)
- Część 20. Zdjęcia na zakończenie (261)
Rozdział 11. (265)
Podsumowanie
Końcowa prezentacja
234 strony, Format: 20.0x23.0cm, oprawa miękka