|
(NIE)OBECNE KATEGORIE W OBSZARZE ZDROWIA CZŁOWIEKA
ZALEWSKA-MELER A. wydawnictwo: IMPULS, 2009, wydanie I cena netto: 22.10 Twoja cena 21,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka (Nie)obecne kategorie w obszarze zdrowia człowieka
Głównym celem tej publikacji było zaproponowanie (nie)codziennych kategorii opisu
zdrowia człowieka.
Wśród kryteriów ich wyborów znalazły się przede wszystkim zainteresowania, a
zwłaszcza rozpoznanie zjawisk związanych z problematyką zdrowia w kategoriach
niedostępnych tradycyjnemu dyskursowi pedagogicznemu.
Odkrywanie nowych sensów dbałości o zdrowie i pogłębianie wrażliwości na nie
wymaga również, obok zdobycia kompetencji potrzebnych do prowadzenia zdrowego stylu
życia, w myśl stwierdzenia, że zdrowie nie należy do wartości samowyzwalających
się:
– umiejętności identyfikowania potencjalnych zagrożeń wpisanych w semantyczny obszar
kultury zdrowia,
– ustawicznego doskonalenia w strukturze kompetencji nauczyciela zdrowia
umiejętności interpretacyjnych, pozwalających na określenie własnej filozofii
oddziaływań edukacyjnych dla zdrowia, zwłaszcza że współczesna ideologia zdrowia
osadzona jest na pograniczu wielu perspektyw badawczych i teoretycznych.
– pedagogiczne oddziaływania w obszarze zdrowia człowieka zyskują na otwartości
poznawczej, eliminując znużenie nieustającym powrotem do „kwestii pierwszych”
prezentowany w niezmieniony od lat sposób, jak również jałowości przekazu sensu
uczestnictwa w kulturze wartości witalnej.
Zaprezentowane w publikacji kategorie nie wyczerpują listy kategorii nieobecnych w
obszarze zdrowia człowieka. Są to jedynie przejawy własnych przemyśleń, które
traktuję jako przyczynek do dyskusji wokół poruszonych tu zagadnień.
Refleksja ta pobudza do dalszych poszukiwań „wielkich nieobecnych” w obszarze zdrowia
człowieka, jak również umacnia sens podejmowania problemów, które nie zawsze
ułożone są dla powszechnej aprobaty ludzkiej.
Wprowadzenie
O kategoriach jako narzędziach poznawczych słów kilka
Rozdział I
Dialog - rzeczywiste spotkanie ucznia i nauczyciela w świecie kultury zdrowotnej
i fizycznej
Rozdział II
Jakość życia - w poszukiwaniu sensu dbałości o zdrowie i ciało
Rozdział III
Styl życia - główny wyznacznik działań w trosce o zdrowie
Rozdział IV
Nuda - o skutkach edukacyjnych mistyfikacji w obszarze edukacji zdrowotnej i
fizycznej
Rozdział V
Odpowiedzialność - działalność o charakterze relacyjnym w obszarze zdrowia
Rozdział VI
Inicjacja - wtajemniczanie w świat rytuałów zdrowotnych
Rozdział VII
Lider - wyzwanie dla rzeczywistego nauczyciela zdrowia
Rozdział VIII
Dzień powszedni i świąteczny w kulturze zdrowia człowieka
Uwagi końcowe
Summary
Bibliografia
92 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|