wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ABC PEDAGOGA SPECJALNEGO


TOMKIEWICZ-BĘTKOWSKA A. KRZTOŃ A.

wydawnictwo: IMPULS, 2014, wydanie I

cena netto: 30.80 Twoja cena  29,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ABC pedagoga specjalnego

Poradnik dla nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi dla studentów kierunków pedagogicznych oraz osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym


Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie.

Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia.

Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych).

Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach.

Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym.

Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy.

Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących bądź zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.


Wstęp

Część pierwsza

Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej

Charakterystyka upośledzenia umysłowego

Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się

1. Zaburzenia rozwoju ruchowego

2. Zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych

3. Zaburzenia spostrzeżeń słuchowych

4. Zaburzenia rozwoju mowy

Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej

Teoretyczne założenia i warunki dobrej integracji

Kilka rad dla nauczyciela, jak należy postępować z uczniem specjalnej troski

Podsumowanie

Rola pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej



Część druga

Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej

Rewalidacja indywidualna - cele i zadania

Ramowy program rewalidacji indywidualnej

Wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo podczas zajęć rewalidacji indywidualnej



Część trzecia

Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji

Przykłady ćwiczeń według ramowego programu rewalidacji



Część czwarta

Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej



Część piąta

Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego

Dokumentacja przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego

Przykładowe opracowanie dokumentacji przebiegu nauczania ucznia niepełnosprawnego Beaty C.

Informacje o uczniu

Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Zebrane informacje o uczniu (wywiad środowiskowy, informacje lekarskie, opinie o uczniu, inne)

Z wywiadu lekarskiego

Semestralna ocena opisowa ucznia

Diagnoza pedagogiczna określająca mocne i słabe strony ucznia . oraz rodzaj wsparcia,

jakie dziecko otrzyma

Program edukacyjny

Program terapeutyczny

Oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna)

Karta obserwacji ucznia klasy I

Przykładowe opracowanie standardów wymagań dla ucznia klas I i IV

Standardy wymagań dla ucznia klasy I

Standardy wymagań dla ucznia klasy IV

Przykładowy rozkład materiału dla uczniów klas I i IV

Schemat tabeli. Dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy dla uczniów klasy I

Przykładowy dzienny plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy I

Schemat tabeli. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału) dla uczniów klasy IV

Tygodniowy rozkład materiału dla uczniów klasy IV z j. polskiego, matematyki i przyrody

Schemat konspektu

Przykładowe opracowanie konspektów w klasach I-III

Konspekt do lekcji - klasa I

Konspekt do lekcji - klasa II

Konspekt do lekcji - klasa III

Przykładowe oceny opisowe



Bibliografia


168  stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022