Zwinne projekty w klasycznej organizacji
Scrum, Kanban, XP
Dynamika zmian w dzisiejszym świecie IT wymaga niezwykłej elastyczności i
błyskawicznego adaptowania się do nowych warunków. Klasyczne techniki zarządzania
projektami nie są w stanie podołać takiemu wyzwaniu, dlatego rynek zdobywają techniki
zwinne — Scrum, Kanban i XP. Już dawno udowodniły one swą skuteczność i są
świadomie wybierane przy nowych projektach. Zastanawiasz się, czy możesz wprowadzić te
techniki w Twojej organizacji? Szukasz skutecznego sposobu realizacji tego zadania? Na te
i dziesiątki innych trudnych pytań odpowiada ta niezwykła książka!
Znajdziesz w niej liczne studia przypadków, przygotowane przez ekspertów z bogatym
doświadczeniem w codziennej pracy nad zwinnymi projektami. W trakcie lektury poznasz
pułapki, jakie na Ciebie czyhają, oraz dowiesz się, jak sprytnie je ominąć. Ponadto
przekonasz się, jak wprowadzić Scruma do klasycznej organizacji lub projektu z ustalonym
budżetem. Poznasz również takie problemy, w przypadku których Kanban sprawdzi się
wyśmienicie. Zwróć także uwagę na rozdział poświęcony przejrzystości w
organizacji — to ona leży u podstaw sukcesu zwinnych metodyk. Książka ta jest
obowiązkową lekturą dla wszystkich osób interesujących się zarządzaniem projektami,
mających ambicję lub obowiązek wprowadzenia zwinnych technik w swojej organizacji.
Dzięki tej książce: 
  poznasz ciekawe przypadki wykorzystania Scruma, Kanbana i XP
   
  wybierzesz właściwy sposób zarządzania w startupie
   
  poznasz podstawy Scruma, Kanbana i XP
   
  wprowadzisz zwinne metodyki w Twojej organizacji
   
Przedmowa (9) 
1. Wstęp (13) 
  
  - 1.1. Jak czytać tę książkę (13) 
 
  - 1.2. Studia projektów (13) 
 
  - 1.3. Dodatek (15)
 
 
2. Zwinny projekt to nie bułka z masłem (17) 
  
  - 2.1. Pobudka (17) 
 
  - 2.2. Zespół się formuje (18) 
 
  - 2.3. Właściwe zlecenie (19) 
 
  - 2.4. Od partyzantki do zwinności (20) 
 
  - 2.5. Kompleks Scruma (21) 
 
  - 2.6. Zwycięstwa i porażki (22) 
 
  - 2.7. Planowanie Sprintu (część I) (23) 
 
  - 2.8. Planowanie Sprintu (część II) (24) 
 
  - 2.9. Codzienny Młyn (25) 
 
  - 2.10. Sprint to prędkość względna (27) 
 
  - 2.11. Planowanie wymiarowe (29) 
 
  - 2.12. Przegląd Sprintu (29) 
 
  - 2.13. Instrukcja pielęgnacji oczekiwań (30) 
 
  - 2.14. Retrospekcja Sprintu (33) 
 
  - 2.15. Metaretrospekcja (klasycznie: podsumowanie) (34) 
 
  - 2.16. Zwinne wartości w projekcie (36)
 
 
3. Wprowadzanie Scruma u dostawcy usług internetowych - życie i praca Mistrza Młyna
(37) 
  
  - 3.1. Szerszy kontekst (37) 
 
  - 3.2. Bliższe otoczenie (37) 
 
  - 3.3. Dlaczego Scrum? (38) 
 
  - 3.4. Cele wprowadzania Scruma (39) 
 
  - 3.5. Sytuacja w chwili wymiany trenera (39) 
 
  - 3.6. Planowanie Sprintu (40) 
 
  - 3.7. Projektowanie (42) 
 
  - 3.8. Stosunki społeczne (44) 
 
  - 3.9. Mistrz Młyna (46) 
 
  - 3.10. Narzędzia (48) 
 
  - 3.11. Zarządzanie wieloma projektami (49) 
 
  - 3.12. Podsumowanie (51) 
 
  - 3.13. Zwinne wartości w projekcie (52)
 
 
4. Wprowadzanie Scruma w ImmobilienScout24 (53) 
  
  - 4.1. Opis sytuacji (53) 
 
  - 4.2. Wprowadzenie Scruma (54) 
 
  - 4.3. Przegląd Sprintu (57) 
 
  - 4.4. Scrum 2.0 (58) 
 
  - 4.5. Kanban i spółka (60) 
 
  - 4.6. Podsumowanie (61) 
 
  - 4.7. Zwinne wartości w projekcie (62)
 
 
5. (Niemalże) zwinni w dużym przedsiębiorstwie (63) 
  
  - 5.1. Klient (63) 
 
  - 5.2. Sytuacja wyjściowa (64) 
 
  - 5.3. Nowy model obsługi dostaw (65)
 
  
    - 5.3.1. Faza wstępna projektu (65) 
 
    - 5.3.2. Przebieg projektu (66)
 
  
  - 5.4. Wprowadzanie zwinności (66) 
 
  - 5.5. Usprawnienia (67) 
 
  - 5.6. Trudności w nowym modelu obsługi dostaw (70) 
 
  - 5.7. Doświadczenia zebrane w toku projektu (71)
 
  
    - 5.7.1. Doświadczenie: uzgodnienie celów cząstkowych z zarządem (71) 
 
    - 5.7.2. Doświadczenie: umocowanie Właściciela Produktu (71) 
 
    - 5.7.3. Doświadczenie: niska jakość spowalnia (72) 
 
    - 5.7.4. Doświadczenie: radykalny kontra przyrostowy proces wprowadzania innowacji (73)
 
  
  - 5.8. Podsumowanie (74) 
 
  - 5.9. Zwinne wartości w organizacji produktu (75)
 
 
6. Powrót na zwinny tor (od mikrozarządzania do Scruma) (77) 
  
  - 6.1. Sytuacja wyjściowa (77) 
 
  - 6.2. Misja (78) 
 
  - 6.3. Właściwy projekt (78) 
 
  - 6.4. Naprzód (79) 
 
  - 6.5. Pierwsze spojrzenie (80) 
 
  - 6.6. Analiza (82) 
 
  - 6.7. Pierwszy Sprint (84) 
 
  - 6.8. Szacowanie (84) 
 
  - 6.9. Planowanie Sprintu (84) 
 
  - 6.10. Codzienny Młyn (85) 
 
  - 6.11. Przebieg Sprintu (85) 
 
  - 6.12. Przegląd Sprintu (86) 
 
  - 6.13. Retrospekcja Sprintu (86) 
 
  - 6.14. Kilka tygodni później... (86) 
 
  - 6.15. Kilka miesięcy później... (87) 
 
  - 6.16. Podsumowanie (87) 
 
  - 6.17. Zwinne wartości w projekcie (88)
 
 
7. Programowanie zwinne jako zasadniczy element przedsiębiorstwa (89) 
  
  - 7.1. Gracze (89) 
 
  - 7.2. Ekipa formuje się (89)
 
  
    - 7.2.1. Wizja: dokąd prowadzi droga? (90) 
 
    - 7.2.2. Efekty spotkania (90)
 
  
  - 7.3. Przygotowania (92) 
 
  - 7.4. Pierwsze tygodnie (92)
 
  
    - 7.4.1. Bomba w górę: powstanie zespołu (92) 
 
    - 7.4.2. Przegląd i Retrospekcja Sprintu (93) 
 
    - 7.4.3. Rezultaty Sprintu i szybkość pracy (94) 
 
    - 7.4.4. Rutyna i przepływ (95) 
 
    - 7.4.5. Otoczenie (95)
 
  
  - 7.5. Trudności (96) 
 
  - 7.6. Ponad brzegiem talerza (98)
 
  
    - 7.6.1. Wymagania niefunkcjonalne (98) 
 
    - 7.6.2. Zależność od czynników zewnętrznych i współpraca (99)
 
  
  - 7.7. Retrospekcja i podsumowanie (100) 
 
  - 7.8. Zwinne wartości w projekcie (101)
 
 
8. Odnoszenie sukcesów w projektach o stałym budżecie (103) 
  
  - 8.1. Przed rozpoczęciem projektu (103) 
 
  - 8.2. Początek projektu (104)
 
  
    - 8.2.1. Role (104) 
 
    - 8.2.2. Praca w zespole (104) 
 
    - 8.2.3. Nadgodziny (105)
 
  
  - 8.3. Realizacja projektu (106)
 
  
    - 8.3.1. Problematyczne planowanie wersji dystrybucyjnych (106) 
 
    - 8.3.2. Pokój (106) 
 
    - 8.3.3. Podejście do problemów (106) 
 
    - 8.3.4. Testy (107) 
 
    - 8.3.5. Wersje dystrybucyjne (108) 
 
    - 8.3.6. Dwóch nowych deweloperów (108)
 
  
  - 8.4. Zakończenie projektu (108) 
 
  - 8.5. Zwinne wartości w projekcie (110)
 
 
9. Kanban - początek przygody dla administratorów systemu (111) 
  
  - 9.1. Ziarno kanbana zostaje zasiane (111) 
 
  - 9.2. Przygotowanie propozycji dla zespołu (113)
 
  
    - 9.2.1. A mówimy o tym zespole... (113) 
 
    - 9.2.2. Wprowadzenie kanbana - czas rozdzielić role (113) 
 
    - 9.2.3. Lista narzędzi (114) 
 
    - 9.2.4. Plan spotkania z zespołem (114)
 
  
  - 9.3. Zaprezentowanie propozycji zespołowi (114) 
 
  - 9.4. Startuje nowy zespół kanbanowy (118) 
 
  - 9.5. Początki zespołu - podsumowanie (120) 
 
  - 9.6. Nasze doświadczenia (120) 
 
  - 9.7. Administratorzy pracują dalej jako zespół kanbanowy (132) 
 
  - 9.8. Nasze doświadczenia (132) 
 
  - 9.9. Podsumowanie (132) 
 
  - 9.10. Otoczenie (132) 
 
  - 9.11. Zwinne wartości w projekcie (133)
 
 
10. Zwinne mobile.de (135) 
  
  - 10.1. Trochę historii (135) 
 
  - 10.2. Początek - nagłe wprowadzenie Scruma (136)
 
  
    - 10.2.1. Nowe cele (137) 
 
    - 10.2.2. Nowe rozwiązania - Scrum (137) 
 
    - 10.2.3. Outsourcing, offshoring (137) 
 
    - 10.2.4. Projekty strategiczne - biegi (138) 
 
    - 10.2.5. Wprowadzanie Scruma pod okiem trenera (138) 
 
    - 10.2.6. Proces i technika (139) 
 
    - 10.2.7. Koordynacja (140) 
 
    - 10.2.8. Role (141) 
 
    - 10.2.9. Podsumowanie (141)
 
  
  - 10.3. Przecież jest jeszcze kanban (141) 
 
  - 10.4. A co z wartościami? (144) 
 
  - 10.5. Kanban portfelowy (144) 
 
  - 10.6. Organizacja (146)
 
  
    - 10.6.1. Nowe cele (147) 
 
    - 10.6.2. Procesy oparte na zaufaniu (147)
 
  
  - 10.7. Epilog (148)
 
 
11. Zwinność w start-upach internetowych (149) 
  
  - 11.1. Uwagi ogólne (149) 
 
  - 11.2. Typowa krzywa wzrostu start-upu (150) 
 
  - 11.3. Jak uwolnić się od chaosu - zwinne tworzenie oprogramowania czy metoda
    wodospadowa (153) 
 
  - 11.4. Podobieństwa między kulturą start-upu a kulturą zwinnego tworzenia
    oprogramowania (154) 
 
  - 11.5. Nie ma tak lekko, czyli klasyczne problemy start-upów ze stosowaniem zwinnych
    praktyk (158) 
 
  - 11.6. Jesteśmy zwinni - szesnaście godzin na dobę (158) 
 
  - 11.7. Problem podwójnych funkcji (159) 
 
  - 11.8. Scrum kontra kanban - kontra XP (161) 
 
  - 11.9. Automatyczne testy i refaktoryzacja (163) 
 
  - 11.10. Długość Sprintów (164) 
 
  - 11.11. Wszystko naraz czy polityka małych kroków (165) 
 
  - 11.12. Podsumowanie (165)
 
 
12. Przejrzystość (167) 
  
  - 12.1. Źródłem przejrzystości jest informacja zwrotna (167) 
 
  - 12.2. Wczesne rozwiązywanie problemów (168) 
 
  - 12.3. Architektura ewolucyjna (170) 
 
  - 12.4. Tempo prac rozwojowych (171) 
 
  - 12.5. Informacje zwrotne od klientów (173) 
 
  - 12.6. Zaufanie (174) 
 
  - 12.7. Podsumowanie - skuteczne wdrażanie zwinnego modelu pracy (175)
 
 
13. Zwinność w it-agile - zasada wyciągania w sprzedaży i zarządzaniu (177)
  
  - 13.1. Zmianban (177) 
 
  - 13.2. Doświadczenia (179) 
 
  - 13.3. Kanban sprzedaży (181)
 
 
Źródła (187) 
Autorzy (191) 
Skorowidz (195)
200 stron, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.