cena netto: 69.90 Twoja cena 66,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
Autodesk Inventor 2014
Oficjalny podręcznik
Autodesk Inventor 2014 to unikalny program komputerowy, służący do modelowania
zaawansowanych urządzeń i mechanizmów oraz do projektowania ich wizualizacji 3D.
Przygotowany w ten sposób model ułatwia projektantowi wykonanie rysunków wykonawczych,
złożeniowych i poglądowych. Ponadto Autodesk Inventor pozwala na animowanie tworzonego
rozwiązania oraz zawiera liczne generatory, w znaczący sposób wpływające na tempo
prac.
Trzymasz właśnie w rękach najlepszy podręcznik wprowadzający w świat tego
programu, przygotowujący także do egzaminu certyfikacyjnego.
W trakcie lektury poznasz dogłębnie interfejs Autodesk Inventora i techniki
efektywnej pracy. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć szkice parametryczne,
modelować części oraz tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D. Następnie zaczniesz
modelować zespoły oraz narzędzia montażowe i inżynieryjne. Nauczysz się także
tworzyć konstrukcje blachowe oraz korzystać z generatora ram. Książka ta jest
oficjalnym podręcznikiem do nauki programu, obowiązkową lekturą dla wszystkich
użytkowników Autodesk Inventora oraz osób przygotowujących się do egzaminu
certyfikacyjnego.
Dzięki tej książce:
poznasz interfejs Autodesk Inventora oraz narzędzia dostępne w programie
nauczysz się tworzyć rysunki na podstawie modeli 3D
opanujesz zaawansowane techniki tworzenia modeli części i zespołów
zbudujesz wizualizację dowolnego mechanizmu
zdasz egzamin certyfikacyjny
Wstęp (15)
ROZDZIAŁ 1. Pierwszy kontakt z interfejsem programu (21)
Zapoznanie z graficznym interfejsem programu (21)
Otwieranie pliku (25)
Omówienie wstążki (26)
Zmiana kolejności paneli (28)
Obsługa przeglądarki (29)
Omówienie zakładek plików (32)
Podświetlanie i uaktywnianie komponentów (33)
Praca w oknie graficznym (34)
Zastosowanie paska stanu (36)
Rejestracja w serwisie Autodesk 360 (37)
Obsługa znakowego menu (37)
Konfigurowanie ustawień aplikacji (38)
Obsługa przycisków importowania i eksportowania (38)
Omówienie zakładki General (Ogólne) (38)
Omówienie zakładki Colors (Kolory) (39)
Omówienie zakładki Display (Wyświetlanie) (40)
Omówienie zakładki Hardware (Sprzęt) (41)
Omówienie zakładki Assembly (Zespół) (42)
Omówienie zakładki Drawing (Rysunek) (42)
Omówienie zakładki Sketch (Szkic) (42)
Omówienie zakładki Part (Część) (43)
Zastosowanie narzędzi do wizualizacji (43)
Omówienie stylów wizualnych (44)
Zastosowanie cieni (45)
Odbicia na podłożu (46)
Zastosowanie płaszczyzny podstawy (47)
Praktyczne zastosowanie stylów wizualnych (47)
Konfigurowanie stylu oświetlenia (49)
Zmiana koloru modelu (51)
Praca z plikami projektów (52)
Tworzenie pliku projektu (53)
Modyfikowanie pliku projektu (53)
ROZDZIAŁ 2. Wstęp do szkicowania parametrycznego (57)
Omówienie najważniejszych właściwości szkiców 2D (57)
Ujednoznacznianie szkicu (58)
Wiązanie zgodności (58)
Często używane wiązania (60)
Inne rodzaje punktów odniesienia (60)
Kolejne przykłady zastosowania wiązań geometrycznych (62)
Zastosowanie wiązań wymiarowych (64)
Wstęp do wymiarowania szkiców (64)
Zmiana struktury powiązań szkicu (66)
Tworzenie i rozmieszczanie szkiców (69)
Tworzenie szkicu (69)
Tworzenie szkicu na płaszczyźnie roboczej (72)
Omówienie narzędzia Dimension (Wymiar) (73)
Nie tylko linie proste (76)
Przekształcanie elementów szkicu w celu nadania im dodatkowych właściwości (79)
Porządkowanie wstępnego szkicu (82)
Oszczędzanie czasu przy szkicowaniu (87)
Tworzenie splajnów (90)
Tworzenie szkiców koncepcyjnych (92)
ROZDZIAŁ 3. Wstęp do modelowania części (95)
Tworzenie geometrii 3D - parametryczny model bryły (95)
Zastosowanie zaawansowanych narzędzi do tworzenia adnotacji (249)
Automatyczne wstawianie opisów tekstowych (249)
Wstawianie opisów z linią odniesienia (250)
Wstawianie symboli specjalnych (251)
Numerowanie pozycji (252)
Zastosowanie narzędzia Auto Balloon (Autonumerowanie pozycji) (254)
Tworzenie listy części (255)
Edytowanie wymiarów (258)
Wstawianie współrzędnych i automatyczne tworzenie linii środkowych (258)
Tabelaryczne zestawienia otworów (261)
ROZDZIAŁ 9. Zaawansowane narzędzia montażowe i inżynieryjne (265)
Zarządzanie środowiskiem zespołów (265)
Tworzenie reprezentacji wizualnych (266)
Reprezentacje o zmienionym poziomie szczegółowości (267)
Zastosowanie narzędzi z grupy Design Accelerator (269)
Zastosowanie kreatora łożysk (269)
Zastosowanie funkcji adaptacji w zespole (271)
Zastosowanie kreatora wałów (273)
Obliczanie i wizualizowanie właściwości wału (275)
Zastosowanie kreatora przekładni walcowych (277)
Zastosowanie kreatora wpustów (280)
Zastosowanie pomocniczych narzędzi do edycji zespołów (283)
Lustrzane odbicie elementów (284)
Tworzenie komponentów pochodnych (286)
Animowanie zespołów i wprowadzanie ograniczeń w ruchu komponentów (288)
ROZDZIAŁ 10. Projektowanie części "rzeźbionych" i wielobryłowych (291)
Tworzenie elementów charakterystycznych dla wyrobów z tworzyw sztucznych (291)
Tworzenie powierzchni na podstawie szkicu (292)
Formowanie bryły na podstawie powierzchni (293)
Łączenie powierzchni (294)
Rozdzielanie brył (295)
Dodawanie występów (296)
Tworzenie elementów połączeniowych (298)
Tworzenie półki (300)
Zastosowanie narzędzia Rule Fillet (Reguła zaokrąglania) (301)
Tworzenie kratek (302)
Uwypuklenia i wytłoczenia (304)
Narzędzie Snap Fit (Połączenie zatrzaskowe) (305)
Tworzenie użebrowań (306)
Tworzenie "kalkomanii" (307)
Tworzenie zespołu na podstawie modelu wielobryłowego w celu zachowania jednolitej
formy (308)
Przekształcanie brył na komponenty (308)
Analiza pochylenia (309)
ROZDZIAŁ 11. Praca z konstrukcjami blaszanymi (313)
Definiowanie stylów materiałowych dla konstrukcji blaszanych (313)
Projektowanie komponentów z blach arkuszowych (316)
Tworzenie powierzchni płaskiej (317)
Dodawanie boków (318)
Tworzenie elementów "od końca" (321)
Aktualizowanie części przy użyciu stylów (323)
Zastosowanie profilów otwartych (325)
Łączenie elementów gotowych z zagięciami (326)
Tworzenie wycięć w poprzek zagięć (328)
Narzędzie do tworzenia elementów na bazie złożonych profilów otwartych (330)
Tworzenie przejść w konstrukcjach blaszanych (331)
Wykorzystanie istniejących projektów (333)
Prace wykończeniowe (334)
Przygotowanie części do produkcji (336)
Tworzenie rozwinięcia (336)
Tworzenie dokumentacji dla części z blach arkuszowych (339)
Precyzowanie procesu produkcyjnego (339)
Dokumentowanie procesu (340)
ROZDZIAŁ 12. Zastosowanie generatora ram (343)
Rozpoczynanie konstruowania ramy (343)
Wstawianie elementów ramy na krawędziach (345)
Wstawianie elementów między punktami (346)
Wstawianie elementów na krzywych (348)
Tworzenie spoin za pomocą narzędzia Miter (Narożnikowe) (349)
Modyfikowanie poprawek i narzędzie Trim To Frame (Utnij do ramy) (350)
Narzędzie Trim/Extend (Przytnij/Wydłuż) (352)
Przycinanie (353)
Narzędzie Lengthen/Shorten (Wydłuż/Skróć) (354)
Narzędzie Change (Zmień) (355)
Dokumentowanie konstrukcji ramowych (357)
Zastosowanie zestawienia materiałów i listy części (357)
Zmiana szkieletu ramy (363)
ROZDZIAŁ 13. Praca z konstrukcjami spawanymi (367)
Przekształcanie zespołu (368)
Obliczanie parametrów spoin pachwinowych (368)
Przygotowanie do tworzenia spawów (370)
Tworzenie spawów (372)
Tworzenie spoin pachwinowych oraz narzędzie End Fill (Przekrój spoiny) (372)
Tworzenie spoin czołowych (374)
Tworzenie spoin kosmetycznych i symboli dotyczących spawania (375)
Tworzenie przerywanej spoiny pachwinowej (376)
Uwzględnianie obróbki mechanicznej w konstrukcjach spawanych (377)
Dokumentacja spawów i konstrukcji spawanych (378)
Pobieranie fizycznych właściwości spawów (379)
Tworzenie rysunków technicznych konstrukcji spawanych (380)
DODATEK. Certyfikat Autodesk Inventor (383)
SKOROWIDZ (391)
400 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.