wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 89.00 84,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KOOPERENCJA PRZEDSIĘBIORSTW W DOBIE GLOBALIZACJI


CYGLER J. MATERNA G. ALUCHNA M. - WYZWANIA STRATEGICZNE

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2013, wydanie I

cena netto: 89.00 Twoja cena  84,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kooperencja przedsiębiorstw w dobie globalizacji

Wyzwania strategiczne, uwarunkowania prawne


Kooperencja staje się nieodzownym elementem współczesnej gospodarki światowej. Dowodzą tego rosnąca powszechność zjawiska w skali międzynarodowej oraz jego znaczenie dla rozwoju poszczególnych sektorów i korporacji, jak również dla konkurencyjności krajów i regionów. Swoistym bodźcem do zacieśniania relacji kooperencyjnych jest obecny kryzys – korporacje częściej nawiązują współpracę konkurencyjną, uznając takie postępowanie za sposób na przetrwanie trudnych czasów. Ponieważ znaczenie kooperencji w strategiach przedsiębiorstw wzrasta, konieczne jest bliższe jej poznanie oraz wskazanie sposobów wykorzystania w działalności ponadnarodowej.

W książce zaprezentowano złożoność relacji kooperencyjnych, która dotyczy form współpracy między konkurentami, poziomów występowania zjawiska, dynamiki jego kształtowania się, wzajemnego oddziaływania strumieni kooperacji i konkurencji.

Dokonano analizy skomplikowanego otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego organizacji, które decydują się na kooperencję.

Szczególną uwagę poświęcono procesom i zjawiskom towarzyszącym internacjonalizacji i globalizacji.

Szczegółowo omówiono:

• istotę relacji kooperencyjnych, ich główne cechy, podstawowe koncepcje teoretyczne i wymiary tworzenia tych relacji w zglobalizowanym świecie,
• poziomy kooperencji (międzyorganizacyjną, wewnątrzorganizacyjną i między jednostkami),
• prawne aspekty kooperencji, ze szczególnym uwzględnieniem prawa o ochronie konkurencji,
• międzynarodowe rozwiązania legislacyjne dotyczące współpracy konkurencyjnej,
• znaczenie kooperencji w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw,
• odmiany kooperencji wyróżnione ze względu na formę organizacyjną współpracy,
• kooperencję globalną w grupach kapitałowych, w tym przyczyny tworzenia grup kapitałowych jednocześnie współpracujących i rywalizujących ze sobą,
• obszary strumieni kooperencyjnych,
• relacje kooperencyjne w polskich grupach kapitałowych,
• kształtowanie się relacji kooperencyjnych na poziomie globalnym na przykładzie sektora lotniczego.


Każdy spośród pięciu Autorów publikacji dostrzega nieco inne problemy związane z kooperencją we współczesnym świecie.

Dzięki temu książka ma unikatowy, otwarty charakter. Skłania do dyskusji nad kooperencją, zachęca do poszukiwania nowych, własnych, oryginalnych poglądów na temat tego zjawiska. Inspiruje do badań nad możliwościami wykorzystania relacji kooperencyjnych w turbulentnym i globalizującym się otoczeniu.


O autorach

Wstęp

1. Charakterystyka kooperencji
Joanna Cygler
Pojęcie kooperencji
Cechy kooperencji
Podstawy teoretyczne relacji kooperencyjnych
Typy kooperencji
Poziomy kooperencji
Kooperencja w zglobalizowanym świecie

2. Kooperencja z perspektywy prawa ochrony konkurencji
Grzegorz Materna
Prawo ochrony konkurencji wobec kooperencji przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Kooperencja, kooperacja i konkurencja w świetle prawa ochrony konkurencji
Kooperencja jako porozumienie ograniczające konkurencję - pojęcie porozumienia
Prawo ochrony konkurencji wobec kooperencji wewnątrzorganizacyjnej
Względny charakter zakazu porozumień ograniczających konkurencję
Zmowy kartelowe jako forma nielegalnej współpracy przedsiębiorstw
Dopuszczalne formy współpracy między konkurentami
Kooperencja w formie joint venture a kontrola koncentracji przedsiębiorstw
Podejście do współpracy przedsiębiorstw w sektorze transportu lotniczego
Kooperencja a praktyki jednostronne przedsiębiorstw dominujących
Podsumowanie

3. Kooperencja w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Marzanna Katarzyna Witek-Hajduk
Strategia internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Kooperencja a internacjonalizacja przedsiębiorstwa - ujęcie teoretyczne
Kooperencja w świetle wybranych koncepcji teoretycznych dotyczących internacjonalizacji przedsiębiorstw
Przesłanki i determinanty kooperencji w procesie internacjonalizacji
Decyzje dotyczące kooperencji jako element strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Kooperencja a strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw
Podsumowanie

4. Kooperencja w grupach kapitałowych
Maria Aluchna
Ramy teoretyczne
Współpraca i rywalizacja jako fundamentalne założenia grup kapitałowych
Kooperencja w grupach kapitałowych na świecie
Kooperencja w grupach kapitałowych w Polsce
Podsumowanie

5. Kooperencja w sektorze lotniczym w świetle procesów deregulacji i globalizacji
Elżbieta Marciszewska
Partnerstwo strategiczne na rynku lotniczym
Procesy konsolidacji kapitałowej w lotnictwie
Współpraca linii sieciowych z przewoźnikami niskokosztowymi
Perspektywy rozwoju kooperencji na rynku lotniczym - od aliansów do konsolidacji kapitałowej

Zakończenie

Bibliografia

Indeks


256 stron, Format: 17.5x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022