wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.50 36,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PODSTAWY NAUCZANIA MATEMATYKI CZYLI JAK PRZYBLIŻYĆ MATEMATYKĘ UCZNIOM


ZAREMBA D.

wydawnictwo: WNT, 2004, wydanie I

cena netto: 38.50 Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy nauczania matematyki czyli jak przybliżyć matematykę uczniom


Książka jest przeznaczona głównie dla studentów matematyki, którzy wybrali specjalność nauczycielską. Powstała w wyniku mojego doświadczenia - zarówno w nauczaniu matematyki w szkole, jak i w prowadzeniu zajęć z metodyki na uniwersytecie. Opowiadając o problemach przybliżania uczniom matematyki i podpowiadając, jak można je rozwiązywać, pragnę pomóc przyszłym nauczycielom w przygotowaniu się do pracy w szkole.

Z książki mogą skorzystać także już pracujący nauczyciele. Mam nadzieję, że pomoże ona doskonalić ich pracę z uczniami.
Książka jest podzielona na dwie części. Część I (rozdziały 1-7) dotyczy matematyki w szkole podstawowej, a część II (rozdziały 8-12) dotyczy matematyki w gimnazjum.

Rozdział pierwszy zawiera nieco ogólnych refleksji na temat nauczania matematyki. Następne rozdziały są poświęcone poszczególnym działom matematyki szkolnej i zawierają propozycje takiego ich ujęcia, które jest adekwatne do potrzeb i możliwości ucznia. Są wskazówki, rady i przestrogi dla nauczyciela, są konkretne pomysły do wykorzystania na lekcjach, są szkice scenariuszy lekcyjnych.
Ujęcia poszczególnych tematów nie zawsze są tradycyjne. Niektóre pomysły powstały w wyniku moich poszukiwań i przemyśleń. Zrodziły się w trakcie pracy z uczniami, podczas której przekonałam się, jak trudna jest dla nich matematyka i jak bardzo trzeba się starać, aby ją ułatwić.

W książce są także zadania dla Czytelnika, w większości bezpośrednio związane z przygotowywaniem się do pracy na lekcjach. Niektóre zadania, oznaczone symbolem *, są trudniejsze i można je wykorzystać w pracy z uczniami zdolniejszymi. Natomiast zadania z symbolem ** zdecydowanie wykraczają poza program szkolny; ich celem jest rozwijanie umiejętności matematycznych przyszłego nauczyciela.

Danuta Zaremba


PRZEDMOWA

CZĘŚĆ I Matematyka w szkole podstawowej

1. UWAGI OGÓLNE O LEKCJACH MATEMATYKI
1.1. Trudna rola nauczyciela matematyki
1.2. Cele nauczania matematyki
1.3. Przygotowanie do lekcji
1.4. Prowadzenie lekcji

2 LICZBY CAŁKOWITE NIEUJEMNE
2.1. Liczby, cyfry, system dziesiętny i rzymski
2.2. Oś liczbowa
2.3. Dodawanie
2.4. Odejmowanie
2.5. Kolejność dodawania i odejmowania
2.6. Dodawanie i odejmowanie pisemne
2.7. Mnożenie
2.8. Rozdzielność mnożenia względem dodawania i odejmowania
2.9. Algorytm mnożenia pisemnego
2.10. Dzielenie
2.11. Dzielenie z resztą
2.12. Algorytm dzielenia pisemnego
2.13. Podzielność liczb
2.14. Uwagi o zadaniach tekstowych

3 UŁAMKI
3.1. Ułamek jako część
3.2. Ćwiczenia z modelami ułamków
3.3. Ułamek jako liczba
3.4. Dodawanie i odejmowanie ułamków
3.5. Mnożenie ułamków
3.6. Dzielenie ułamków
3.7. Procent jako ułamek zwykły
3.8. Ułamki dziesiętne
3.9. Działania na ułamkach dziesiętnych
3.10. Obliczanie w przybliżeniu i szacowanie

4 LICZBY DODATNIE I UJEMNE
4.1. Przypisanie liczbom znaków
4.2. Dodawanie
4.3. Odejmowanie
4.4. Mnożenie i dzielenie

5 PROPEDEUTYKA WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH
5.1. Wprowadzanie oznaczeń literowych
5.2. Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
5.3. Układanie wyrażeń algebraicznych do tekstu
5.4. Równania
5.5. Rozwiązywanie równań
5.6. Uwagi o nierównościach
5.7. Układ współrzędnych
5.8. Wykresy i diagramy

6 POJĘCIA GEOMETRYCZNE
6.1. Uwagi o nauczaniu geometrii
6.2. Odcinki
6.3. Okrąg i koło
6.4. Kąty, prostokąt, wielokąty
6.5. Suma kątów trójkąta
6.6. Rodzaje trójkątów
6.7. Rodzaje czworokątów
6.8. Rysowanie i konstruowanie
6.9. Prostopadłościan, graniastosłupy, ostrosłupy

7 MIERZENIE
7.1. Mierzenie długości
7.2. Mierzenie kątów
7.3. Pole prostokąta
7.4. Pola wielokątów
7.5. Pole powierzchni i objętość brył

CZĘŚĆ II Matematyka w gimnazjum

8. LICZBY I DZIAŁANIA
8.1. Liczby wymierne
8.2. Procent - uwagi ogólne
8.3. Obliczenia procentowe w gimnazjum
8.4. Potęgi
8.5. Działania na potęgach
8.6. Pojęcie pierwiastka
8.7. Własności pierwiastków

9 WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE
9.1. Przykłady wyrażeń algebraicznych
9.2. Różne znaczenia symbolu „—"
9.3. Redukcja wyrazów podobnych
9.4. Prawa rozdzielności mnożenia
9.5. Rozwiązywanie równań
9.6. Równania w zadaniach tekstowych
9.7. Nierówności
9.8. Układy równań

10 FUNKCJE I WYKRESY
10.1. Układ współrzędnych i proste równania
10.2. Równanie prostej
10.3. Zależności i przyporządkowania
10.4. Funkcje

11 FIGURY PŁASKIE
11.1. Przystawanie i symetria
11.2. Symetralna, dwusieczna, styczna
11.3. Konstrukcje geometryczne
11.4. Kąty w kole
11.5. Koło i wielokąty
11.6. Obwód i pole
11.7. Twierdzenie Pitagorasa
11.8. Zastosowania twierdzenia Pitagorasa
11.9. Uwagi ogólne o twierdzeniu Talesa
11.10. Twierdzenie Talesa na lekcjach matematyki
11.11. Zastosowania twierdzenia Talesa

12 BRYŁY
12.1. Wielościany
12.2. Bryły obrotowe
12.3. Kąty w przestrzeni
12.4. Pole powierzchni i objętość


332 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022