wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KLIMATYZACJA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH


GAZIŃSKI B. RED

wydawnictwo: SYSTHERM, 2009, wydanie I

cena netto: 97.90 Twoja cena  93,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Klimatyzacja pojazdów samochodowych

Technika klimatyzacyjna dla praktyków


Mamy nadzieję, że książka trafi w zainteresowanie czytelników i wypełni lukę informacyjną w krajowym piśmiennictwie specjalistycznym w zakresie klimatyzacji pojazdów.

W poradniku zawarto teoretyczne podstawy procesów zachodzących w układach klimatyzacji, omówiono podzespoły układu, jak również zamieszczono informacje praktyczne dotyczące diagnostyki oraz obsługi.


Wstęp

1. Warunki klimatyczne wnętrza pojazdu – autor GK + SK

2. Przemiany powietrza wilgotnego. Przygotowanie procesu - autor GK
2.1. Powietrze wilgotne
2.2. Przemiany powietrza wilgotnego

3. Zasady działania układu klimatyzacji – autor GK
3.1. Obieg chłodniczy
3.2. Obieg powietrza w kabinie pasażerskiej

4. Problemy stosowania urządzeń na czynnik CO2 – autor Górski, JJ
4.1. Podstawowe zalety stosowania CO2
4.2. Historia CO2 w technice chłodniczej
4.3. Charakterystyka obiegów roboczych
4.4. Uwagi końcowe

5.Główne elementy składowe układów klimatyzacji – autor JJ
5.1. Sprężarka
5.2. Skraplacz
5.3. Parownik
5.4. Zawór rozprężny
5.5. Dysza dławiąca
5.6. Elementy sterowania
5.6.1. Sterowanie pracą sprężarki
5.6.2. Sterowanie pracą wentylatora skraplacza
5.6.3. Sterowanie właściwościami jezdnymi pojazdu
5.7. Elementy dodatkowe
5.7.1. Sprzęgło sprężarki
5.7.2. Zasobnik czynnika chłodniczego
5.7.3. Filtr odwadniacz
5.7.4. Wentylator skraplacza
5.7.5. Wentylator parownika
5.7.6. Przewody i złącza
5.7.7. Tłumik
5.7.8. Filtry

6. Regulacja wydajności sprężarek stosowanych w układach klimatyzacji samochodowej – autor TK
6.1. Skokowa regulacja wydajności
6.2. Ciągła regulacja wydajności
6.3. Upustowa regulacja wydajności
6.4. Wyłączanie części cylindrów

7. Klimatyzacja w kabinach samochodów ciężarowych i kabinach maszyn roboczych – TSz
7.1. Klimatyzatory kabinowe
7.2. Klimatyzatory postojowe

8. Specyfika klimatyzacji autobusów – autor TSz
8.1. Standardy europejskie spełniane przez zestawy klimatyzacyjne
8.2. Przystosowanie zestawów klimatyzacyjnych do współpracy z sieciami typu „CAN”
8.3. Modułowość
8.4. Przegląd zestawów klimatyzacyjnych
8.4.1. Autobusy
8.4.2. Minibusy
8.4.3. Autobusy mniejsze
8.4.4. Autobusy większe i trolejbusy
8.5. Zestawy klimatyzacyjne minibusów i autobusów – konserwacja
8.6. Zestawy klimatyzacyjne minibusów i autobusów – diagnostyka i naprawa

9. Czynniki robocze , ich właściwości i zastosowanie – autor JJ, T Sz
9.1. Czynniki chłodnicze
9.2. Czynniki R12 i R22
9.3. Czynnik R407C
9.4. Zastosowanie i właściwości fizyczne czynnika R134a
9.4.1. Rozpuszczalność z wodą
9.4.2. Mieszalność z olejami
9.4.3. Właściwości chemiczne
9.4.4. Właściwości termodynamiczne
9.5. Porównanie wydajności czynnika R134a i R407C
9.6. Dwutlenek węgla R744
9.7. Porównanie czynnika roboczego R744 i R134a

10. Uszkodzenia sprężarek klimatyzacji samochodowej – autor TK
10.1. Uszkodzenia spotykane we wszystkich typach sprężarek klimatyzacji samochodowej
10.1.1. Uszkodzenia sprzęgieł elektromagnetycznych
10.1.1.1. Uszkodzenia mechaniczne sprzęgieł
10.1.1.2. Uszkodzenia elektryczne sprzęgieł
10.1.2. Uszkodzenia sprzęgieł zrywalnych
10.1.3. Utrata szczelności sprężarek
10.1.3.1. Uszkodzenia uszczelniaczy wałów
10.1.3.2. Rozszczelnienia korpusów
10.1.4. Uszkodzenia układów zaworowych
10.1.4.1. Trwałe odkształcenie płytek zaworowych
10.1.4.2. Wyłamania płytek zaworowych
10.1.4.3. Korozja układów zaworowych
10.1.4.4. Podnoszenie płytek przez ciała obce
10.2. Uszkodzenia sprężarek tłokowych
10.2.1. Uszkodzenia układu cylinder – tłoki – wał
10.2.2. Uszkodzenia łożyskowania wałów
10.2.3. Uszkodzenia bieżni oraz półkul prowadzących tłoki
10.2.4. Uszkodzenia zaworów regulacyjnych
10.3. Uszkodzenia sprężarek łopatkowych
10.3.1. Uszkodzenia łopatek oraz cylindrów
10.3.2. Uszkodzenia pokryw cylindrów
10.3. Uszkodzenia sprężarek scroll

11. Narzędzia i urządzenia serwisowe oraz wyposażenie warsztatu - JJ na bazie Rusowicz
11.1. Wstęp
11.2. Wyposażenie obowiązkowe
11.2.1. Urządzenia do odzysku czynników chłodniczych
11.2.2. Zestawy do napełniania instalacji chłodniczych
11.2.3. Zbiorniki ciśnieniowe dla czynników chłodniczych
11.2.4. Zestawy węży przyłączeniowych z zaworami
11.2.5. Przyrządy do pomiaru ciśnienia i temperatury
11.2.6. Wagi
11.2.7. Wykrywacze nieszczelności
11.2.8. Przyrządy do pomiarów elektrycznych
11.2.9. Przyrządy do lutowania twardego
11.2.10. Narzędzia specjalistyczne i ogólne
11.2.11. Przyrządy do pomiaru wilgotności, hałasu
11.2.12. Pompy próżniowe

12. Metody rozpoznawania i usuwania usterek w układach klimatyzacji pojazdów – autorzy LK + MS
12.1. Ogólne zasady dotyczące diagnozowania niesprawności działania klimatyzacji
12.2. Zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego
12.3. Zbyt wysokie ciśnienie czynnika chłodniczego podczas pracy układu
12.4. Ciśnienie po załączeniu układu pozostaje bez zmian
12.5. Sprzęgło sprężarki załącza się po chwili zabierak sprzęgła ślizga się.
12.6. Przycisk załączający klimatyzację jest włączony sprężarka układ nie reaguje
12.7. Nieprzyjemny zapach wydostający się z kanałów nawiewowych
12.8. Oblodzenie jednego z elementów układu klimatyzacji
12.9. Powstawanie hałasów w komorze silnika
13. Przepisy dotyczące stosowania urządzeń klimatyzacyjnych w pojeździe oraz bhp – autor TSz
13.1. Wybrane postanowienia norm serii PN-EN 378 w zakresie bezpieczeństwa instalacji urządzeń chłodniczych
13.2. Dobór czynników chłodniczych wg PN-EN 378
13.3. Zestawy klimatyzacyjne – BHP podczas czynności obsługowych i instalacji

14. Dane dotyczące napełnień czynnikiem chłodniczym i olejem – autorzy LK + MS
14.1. Alfa Romeo
14.2. Audi
14.3. BMW
14.4. Chrysler
14.5. Citroen
14.6. Daewoo
14.7. Fiat
14.8. Ford
14.9. Honda
14.10. Hyundai
14.11. Isuzu
14.12. Jaguar (Daimler)
14.13. Kia
14.14. Lancia
14.15. Land Rover
14.16. Lexus
14.17. Mazda
14.18. Mercedes Benz
14.19. Mitsubishi
14.20. Nissan
14.21.Opel-Vauxhall
14.22. Peugeot
14.23. Porsche
14.24. Renault
14.25. Rover
14.26. Saab
14.27. Seat
14.28. Skoda
14.29. SSangyong
14.30. Subaru
14.31. Suzuki
14.32. Toyota
14.33. Volkswagen
14.34. Volvo

15. Literatura – oprac. JJ

Autorzy: - BG -Bolesław Gaziński – redaktor naczelny wydania, Wprowadzenie
GK - Grzegorz Krzyżaniak - sekretarz naukowy wydania, autor rozdz. 1, 2, 3, 16,
JJ - Joanna Jóźwiak – opiekun tytułu, autor rozdz. 4, 5, 8, 9, 13, 17,
SK - Stanisław Kwaśniowski - współautor rozdz. 2
TSz - Tomasz Szmajter (ThermoKing) - autor rozdz.8, 10, 13, 14, 15,
LK - Lucjan Kłos - autor rozdz.11, 12,
MS - Marcin Staniewicz - autor rozdz. 11, 12,
TK - dr T. Kapusta - autor rozdz. 6, 7,
Koordynacja wydania - Wydawnictwo SYSTHERM - Stanisław Ozdowski
Skład, łamanie, opracowanie graficzne i projekt okładki - Jacek Walenciak
Reklamy - Jolanta Trębicka, Lidia Domagała
Redakcja i korekta wydawnicza - Lidia Domagała


235 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022