wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.00 50,35   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

JAKOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ USŁUG HOTELARSKICH


BORKOWSKI S. WSZENDOBYŁ E.

wydawnictwo: PWN, 2009, wydanie I

cena netto: 53.00 Twoja cena  50,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka zawiera kompleksową, nowoczesną wiedzę o metodach, sposobach pomiaru, oceny jakości oraz efektywności usług hotelarskich w warunkach polskich.

Wywody teoretyczne poparte są licznymi przykładami z praktyki.

Podręcznik zaopatrzony jest w polsko-angielski słowniczek pojęć, literaturę zalecaną, bibliografię, indeks i pytania.

Publikacja jest kierowana zarówno do wykładowców i studentów, jak i do praktyków z branży turystycznej i hotelarskiej oraz samorządów lokalnych kształtujących regionalne produkty turystyczne.


Spis treści:

Wstęp


ROZDZIAŁ 1. Zarządzanie przedsiębiorstwem hotelowym w aspekcie uzyskania wysokiej jakości działania
1.1. Zarządzanie usługami
1.1.1. Pojęcie usługi
1.1.2. Funkcje zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym
1.2. Ewolucja w zakresie podejścia do jakości
1.2.1. Zarządzanie przez jakość jako cel i sposób zarządzania
1.2.2. Jakość działania jako wspólne dążenie do sukcesu wszystkich jednostek przedsiębiorstwa hotelowego
1.3. Specyfika rynku turystycznego i usługi hotelarskiej
1.3.1. Pojęcie usługi hotelarskiej
1.3.2. Składowe usługi hotelarskiej
1.4. Miejsce jakości w usługach
Pytania
Literatura zalecana


ROZDZIAŁ2. Jakość usług w hotelarstwie
2.1. Jakość usług hotelarskich a kategoryzacja hoteli
2.1.1. Kategoryzacja hoteli w Polsce
2.1.2. Kategoryzacja hoteli w Europie
2.2. Standardy i procedury obsługi we współczesnym hotelarstwie
2.3. System rekomendacji hoteli w Polsce
2.4. Normy ISO w hotelarstwie
2.5. System HACCP w gastronomii hotelarskiej
2.6. Udział w konkursach branżowych a funkcjonowanie hoteli
2.6.1. Charakterystyka konkursów branżowych
2.6.2. Nagrody i laureaci konkursów branży hotelarskiej
2.6.3. Wpływ udziału w konkursach branżowych na funkcjonowanie hoteli
2.6.4. Analiza czynników jakościowych systemów oceny jakości usług hotelarskich
Pytania
Literatura zalecana


ROZDZIAŁ 3. Analiza i ocena poziomu jakości usług oferowanych przez hotele w Polsce
3.1. Determinanty kształtujące jakość usług hotelarskich
3.2. Ocena poziomu jakości i satysfakcji klienta z usług hotelarskich
3.2.1. Metoda servqual
3.2.2. Pojęcie satysfakcji klienta
3.2.3. Metoda CSI
3.2.4. Technika incydentów krytycznych (CIT)
3.3. Analiza krytycznych obszarów decydujących o jakości funkcjonowania hoteli
Pytania
Literatura zalecana


ROZDZIAŁ 4. Sposoby pomiaru efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw hotelarskich
4.1. Analiza kryteriów i mierników efektywnościowych
4.1.1. Poziomy efektywności i charakterystyka kryteriów ich pomiaru
4.1.2. Identyfikacja mierników pomiaru efektywności
4.2. Czynniki wpływające na efektywność funkcjonowania hoteli
4.3. Analiza efektywności funkcjonowania hoteli w Polsce
4.4. Analiza badań efektywności funkcjonowania hoteli w aspekcie ich uczestnictwa w konkursach branżowych
Pytania
Literatura zalecana


ROZDZIAŁ 5. Koncepcja modelowej zależności między jakością usług hotelarskich a efektywnością funkcjonowania hoteli
5.1. Procedura opracowania modeli
5.2. Zastosowanie modeli liniowych do określenia wpływu determinantów jakości usług hotelarskich na efektywność hoteli
5.2.1. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik wyniku operacyjnego brutto (GOP)
5.2.2. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój (YIELD)
5.2.3. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik frekwencji
5.2.4. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik udziału w rynku
5.2.5. Wpływ determinantów jakości usług hotelarskich na wskaźnik wyniku operacyjnego brutto w przeliczeniu na jeden dostępny pokój (GOPPar)
5.3. Analiza złożoności uzyskanych modeli ekonometrycznych
5.4. Syntetyczne ujęcie uzyskanych wyników
Pytania
Literatura zalecana


Bibliografia
Słowniczek
Indeks rzeczowy


232 strony, format: 16,5x24 cm, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022