wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 39.00 37,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

PSYCHOLOGIA TURYSTYKI. PSYCHOLOGIA BIEGU ŻYCIA I WOBEC WSPÓŁCZESNOŚCI


WINIARSKI R. ZDEBSKI J.M.

wydawnictwo: WAIP, 2008, wydanie I

cena netto: 39.00 Twoja cena  37,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pierwsza tego typu publikacja w języku polskim! Podręcznik dla studentów psychologii, psychologii stosowanej, zarządzania turystyką, turystyki i rekreacji, a także nauczycieli akademickich i praktyków z branży turystycznej.

Autorzy przedstawiają zagadnienia dotyczące aktywności turystycznej człowieka, zjawisk i procesów psychicznych związanych z tą aktywnością oraz turystyki jako źródła przemian społecznych w określonych środowiskach, a także psychologicznego funkcjonowania grupy turystycznej i znaczenia turystyki intencjonalnej.


Ryszard Winiarski, profesor Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, dyrektor Instytutu Turystyki i Rekreacji, były prorektor tej uczelni. Jest członkiem Kolegium Redakcyjnego czasopisma "Folia Turistica", autorem oraz redaktorem naukowym wielu książek i artykułów z zakresu teoretycznych podstaw turystyki i rekreacji. Był stypendystą fundacji DAAD; wielokrotnie wyróżniany i nagradzany za działalność naukową, dydaktyczną i organizacyjną. Jego zainteresowania pozazawodowe to podróże, sporty przestrzeni oraz fotografia turystyczna.

Janusz Zdebski, psycholog, profesor i rektor Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie, członek Komisji Nauk Psychologicznych Oddziału Krakowskiego Polskiej Akademii Nauk. Były prezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego i Rady Polskiej Organizacji Turystycznej. Przewodnik tatrzański, członek Kolegium Redakcyjnego "Wierchów" oraz "Problemów Turystyki". Zajmuje się psychologią sportu i turystyki, publikuje również prace o charakterze krajoznawczym.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Turystyka współczesna. Próba charakterystyki
1.1. Rozważania terminologiczne
1.2. Teoretyczne koncepcje turystyki
1.3. Turystyka w nowoczesnym i ponowoczesnym świecie
1.4. Nowe tendencje w turystyce
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 2
Geneza i rozwój aktywności turystycznej w przebiegu życia
2.1. Późne dzieciństwo jako faza przygotowawcza do rozwoju aktywności turystycznej
2.2. Faza spontanicznej aktywności turystycznej, kształtowanie się specjalizacji
2.3. Faza stabilizacji aktywności turystycznej
2.4. Faza ożywienia aktywności turystycznej
2.5. Faza inwolucji
2.6. "Kariery turystyczne". Próba typologii
2.6.1. Standardowa kariera turystyczna
2.6.2. Kariera aktywnej konsumpcji turystycznej
2.6.3. Kariera samodzielnej aktywności turystycznej
2.6.4. Kariera animatora turystyki
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 3
Motywacja aktywności turystycznej
3.1. Aktywność turystyczna w świetle teorii motywacji
3.2. Aktywność turystyczna a teorie rozwoju i panowania nad sobą oraz środowiskiem. Teoria eksploracji Dembera i Earla
3.3. Uwarunkowania skłonności do eksploracji
3.4. Aktywność turystyczna a potrzeby człowieka
3.4.1. Teoria hierarchii potrzeb Abrahama Masłowa
3.4.2. Aktywność turystyczna w systemowej koncepcji potrzeb Tomasza Kocowskiego
3.5. Teoria potrzeb a klasyfikacja motywów podróży
3.5.1. Motywy podróży w ujęciu Krzysztofa Przecławskiego
3.5.2. Poglądy Władysława Gaworeckiego dotyczące motywacji podróży turystycznych
3.6. W poszukiwaniu istoty motywacji aktywności turystycznej
Podsumowanie

Rozdział 4
Analiza przeżyć związanych z aktywnością turystyczną
4.1. Spostrzeganie otaczającej rzeczywistości
4.2. Kryteria wyboru miejsc do oglądania
4.3. Emocjonalne reakcje na środowisko
4.4. Co decyduje o atrakcyjności i pięknie krajobrazu?
4.5. Doznania turystyczne
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 5
Psychologia relacji interkulturowych w turystyce
5.1. Turystyka jako forma kontaktu kulturowego
5.2. Kulturowe różnice i uwarunkowania zachowań turystów
5.3. Wpływ turystyki na społeczności lokalne
5.4. Kontakty kulturowe a choroby i dolegliwości turystów
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 6
Psychologia grupy turystycznej
6.1.Charakterystyka grup turystycznych (specyfika i rodzaje grup turystycznych)
6.2.Rozwój grup turystycznych
6.3.Funkcjonowanie grupy turystycznej - wybrane procesy wewnatrzgrupowe
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 7
Turystyka jako środek oddziaływania intencjonalnego
7.1.Wycieczka elementem procesu dydaktyczno-wychowawczego
7.2.Turystyka motywacyjna jako nowoczesna forma zarządzania zespołami pracowniczymi
7.3.Psychoprofilaktyczne, terapeutyczne i zdrowotne wartości turystyki
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 8
Psychologiczne aspekty tworzenia oferty turystycznej
8.1. Wzory wypoczynku wakacyjnego w społeczeństwie polskim
8.2. Psychologiczna typologia wczasowiczów i turystów 118
8.3. Planowanie i realizowanie koncepcji produktu turystycznego
8.4. Proces wyboru oferty turystycznej i jego uwarunkowania
Podsumowanie
Pytania i zadania

Rozdział 9
Psychologia turystyki jako dyscyplina naukowa i praktyczna
9.1. Rozwój badań psychologicznych w turystyce
9.2. Psychologia turystyki a dyscypliny pokrewne
9.3. Praca psychologa turystyki
Bibliografia
Indeks osób
Indeks rzeczowy


152 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022