wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 71.00 67,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

HOTELARSTWO. PODSTAWOWE WIADOMOŚCI


MILEWSKA M. WŁODARCZYK B.

wydawnictwo: PWE, 2009, wydanie I

cena netto: 71.00 Twoja cena  67,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Z każdym rokiem rośnie liczba osób podróżujących po świecie zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych. Musi za tym nadążać rozwój bazy noclegowej. Hotelarstwo stało się więc jednym z głównych elementów większości produktów turystycznych.

Autorzy przedstawili w podręczniku najważniejsze zagadnienia dotyczące podstaw hotelarstwa, skupiając się na: historii hotelarstwa, głównych pojęciach z zakresu hotelarstwa, rodzajach hoteli i zakładów hotelarskich, prezentacji sławnych hoteli i wielkich hotelarzy, usługach hotelarskich, organizacjach i stowarzyszeniach hotelarskich, strukturach funkcjonalno-organizacyjnych w hotelarstwie, trendach w rozwoju hotelarstwa na świecie i w Polsce.


Spis treści

Od autorów

1. Dawno, dawno temu... albo zarys historii hotelarstwa na świecie i w Polsce
1.1. Historia hotelarstwa na świecie
1.2. Rozwój hotelarstwa w Polsce

2. Na dobry początek... albo podstawowe pojęcia z zakresu hotelarstwa
2.1. Co to jest hotelarstwo?
2.2. Gościnność według prawa w Polsce
2.3. Ważniejsze pojęcia stosowane w hotelarstwie
2.4. Klasyfikacja obiektów hotelarskich

3. Byleby dach nad głową... albo hotele i zakłady hotelarskie
3.1. Charakterystyka rodzajowa podstawowych obiektów bazy noclegowej
3.1.1. Hotele
3.1.2. Motele
3.1.3. Pensjonaty
3.1.4. Kempingi
3.1.5. Domy wycieczkowe
3.1.6. Schroniska młodzieżowe
3.1.7. Schroniska
3.1.8. Pola biwakowe
3.2. Charakterystyka innych obiektów bazy noclegowej

4. Sławne, dziwne, naj... albo elita światowego hotelarstwa
4.1. Sławne hotele świata
4.2. Sławne hotele w Polsce
4.3. Dziwne, oryginalne, niesamowite, naj...
5. Patroni, koryfeusze, luminarze... albo wielcy ludzie hotelarstwa
5.1. Święci i patroni hotelarstwa
5.2. Wielcy hotelarze świata
5.3. Nestorzy hotelarstwa polskiego

6. Nie tylko spokojny sen... albo kilka słów o usłudze hotelarskiej
6.1. Pojęcie usługi hotelarskiej
6.2. Cechy usługi hotelarskiej
6.3. Podział usług hotelarskich
6.3.1. Charakterystyka usług podstawowych
6.3.2. Charakterystyka usług dodatkowych
6.4. Usługa hotelarska jako specyficzny rodzaj produktu turystycznego

7. Razem raźniej... albo organizacje i stowarzyszenia hotelarskie
7.1. Organizacje hotelarskie na świecie
7.1.1. Międzynarodowe Zrzeszenie Hoteli i Restauracji - IH&RA
7.1.2. Międzynarodowy Związek Krajowych Organizacji Hotelarzy, Restauratorów i Właścicieli Kawiarni - HoReCa
7.1.3. Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej - HOTREC
7.1.4. Międzynarodowa Federacja Schronisk Młodzieżowych - IYHF
7.1.5. Międzynarodowa Federacja Campingu i Caravaningu - FICC
7.2. Wybrane organizacje hotelarskie i inne organizacje turystyczne związane z hotelarstwem w Polsce
7.2.1. Polskie Zrzeszenie Hoteli - PZH
7.2.2. Izba Gospodarcza Polskiego Zrzeszenia Hoteli - IGPZH
7.2.3. Polska Izba Hotelarstwa - PIH
7.2.4. Polskie Stowarzyszenie Hotelarstwa i Turystyki - PSHiT
7.2.5. Małopolska Izba Hotelarska "Gremium"
7.2.6. Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych - PTSM
7.2.7. Polska Federacja Campingu i Caravaningu - PFCC
7.2.8. Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze - PTTK
7.2.9. Polska Federacja Turystyki Wiejskiej .Gospodarstwa Gościnne - PFTW "GG"
7.2.10. Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce - SKKP
7.2.11. Polskie Stowarzyszenie Bed and Breakfast

8. Dobre towarzystwo... albo struktury funkcjonalno-organizacyjne w hotelarstwie
8.1. Struktury hotelarskie w literaturze przedmiotu
8.2. Przykłady struktur organizacyjno-funkcjonalnych w hotelarstwie
8.2.1. Typ hotelu
8.2.2. Grupa markowa
8.2.3. łańcuch hotelowy
8.2.4. System hotelowy
8.2.5. Sieć hoteli
8.3. Na zakończenie rozdziału

9. Więcej, lepiej, wyżej... albo hotelarstwo na ?wiecie i w Polsce oraz główne trendy w jego rozwoju
9.1. Hotelarstwo na świecie i w Polsce . albo trzy łyki statystyki
9.2. Wybrane trendy w rozwoju hotelarstwa światowego

Załączniki


386 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022