Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających sie sektorów współczesnej
gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze
coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych
oraz skuteczne zarzadząnie w turystyce.
W książce autor omawia:
• istotę i cechy produktu turystycznego,
• korzyści wynikające ze stosowania marki w turystyce,
• cykl życia produktu turystycznego,
• turystyczny łańcuch wartości markowych produktów turystycznych,
• koszty i korzyści związane z prowadzeniem turystyki zrównoważonej,
• proces tworzenia i wdrażania markowych produktów turystycznych w Polsce.
Autor, Adam Edward Szczepanowski napisał tę książka z myślą o studentach różnych
typów szkół na kierunkach związanych z turystyka oraz rozwojem regionalnym i lokalnym.
Z pewnością będzie też przydatna pracownikom samorządów, organizacji pozarządowych
oraz biur podróży specjalizujących się w turystyce krajowej.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Produkt turystyczny
1.1. Istota i cechy produktu turystycznego
1.2. Rodzaje produktów turystycznych
1.3. Dobra i usługi jako główne składniki produktu turystycznego
1.4. Cykl życia produktu turystycznego
Rozdział 2. Znaczenie marki w kształtowaniu
produktów turystycznych
2.1. Istota i cechy markowych produktów turystycznych
2.2. Rola marki w kształtowaniu produktów turystycznych
2.3. Turystyczny łańcuch wartości produktów markowych
2.4. Kreowanie marki produktu turystycznego na obszarach przyrodniczo cennych
Rozdział 3. Uwarunkowania tworzenia
i wdrażania wybranych polskich markowych produktów
turystycznych
3.1. Koncepcje kształtowania produktów turystycznych i zarządzania nimi
3.2. Polskie doświadczenia w tworzeniu i wdrażaniu markowych produktów
turystycznych
3.3. Tworzenie i wdrażanie wybranych markowych produktów turystycznych na obszarach
przyrodniczo cennych
3.4. Ocena kreowania i wdrażania markowych produktów turystycznych na obszarach
przyrodniczo cennych
3.5. Bariery i szanse wprowadzania na rynek markowych produktów turystycznych
Rozdział 4. Proces kształtowania
i wdrażania markowych produktów turystycznych na obszarach przyrodniczo cennych
4.1. Model tworzenia i kreowania markowych produktów turystycznych
4.2. Podmioty odpowiedzialne za kształtowanie i wdrażanie markowych produktów
turystycznych
4.3. Kształtowanie markowych produktów turystycznych na obszarach przyrodniczo cennych
4.4. Kierunki tworzenia oraz kreowania markowych produktów turystycznych
i zarządzania nimi
Zakończenie
Bibliografia
212 stron, B5, oprawa miękka