Psychosynteza w edukacji
Wzrastanie samoświadomosci człowieka
Książka jest pierwszym w Polsce opracowaniem psychosyntezy, zawiera teoretyczne
omówienie podstawowych idei oraz część praktyczną (ćwiczenia, programy edukacyjne).
Adresowana jest do nauczycieli na wszystkich poziomach edukacji (od przedszkola,
poprzez szkołę podstawową po szkolnictwo średnie oraz wyższe), psychologów i
wychowawców, jak również osób zainteresowanych własnym rozwojem (samowychowaniem).
Cenny poradnik dla rodziców zmierzających do „świadomego rodzicielstwa”. Inspiracja
dla zainteresowanych duchowością, edukacją „dla przyszłości”, nowoczesnym
zarządzaniem firmami „jutra” itp.
Od autorki
Wprowadzenie
1.Nowe potrzeby edukacyjne
2.Odniesienia do dokumentów krajowych i międzynarodowych
3.Psychosynteza - psychologia praktyczna całego człowieka
4.Model osobowości człowieka-"jajo Assagiolego"
5.Wola w psychosyntezie
5.1.Doświadczenie woli
5.2.Prawa psychodynamiki
6.Psychosynteza - mariaż ducha i materii
6.1.Transpersonalna psychologia rozwoju duchowego
7.Wyższe Ja w psychosyntezie
8.Akt woli-wyrażenie woli "ja" (self)
9.Badanie nadświadomości
10.Dwa wymiary rozwoju - harmonia na poziomie osobowym i duchowym .
11.Podosobowości w psychosyntezie
12.Psychosynteza w edukacji
12.1.Integracja osobowości i wspieranie całościowego zdrowia
13.Programy edukacyjne oparte na zasadach psychosyntezy
14.Metody i techniki używane w psychosyntezie
14.1.Kategorie metod i technik stosowanych w terapii i edukacji
14.2.Opisy podstawowe
15.Cele dydaktyczno-wychowawcze programów edukacyjnych
16.Nowe sposoby ewaluacji. Tworzenie języka do opisu wewnętrznych doświadczeń
17.Opis programu autorskiego realizowanego na bazie psychosyntezy
17.1.Ogólne cele edukacyjne programu
17.2.Szczegółowe cele edukacyjne programu
17.3.Podstawowe zadania programu
17.4.Sposoby pracy indywidualnej i grupowej
17.5.Stosowane materiały i środki dydaktyczne
17.6.Opis materiałów wytworzonych przez uczestników w trakcie zajęć
18.Tematyka ogólna warsztatów jednorazowych
19.Tematyka szczegółowa jednorazowych warsztatów tematycznych
20.Ramowy program warsztatów cyklicznych
20.1.Prezentacja metodyki pracy z dorosłymi ijej efektów
20.2.Wstępne założenia ogólne programu cyklicznego. Realizowane tematy
20.3.Szczegółowy program kursu cyklicznego
21.Naukowe kryteria oceny programu
21.1.Zastosowane zasady oceny programu
21.2.Uwagi dotyczące zamieszczonego materiału
22.Ocena warsztatów z psychosyntezy prowadzonych w latach 1998-2002
Posłowie
Słowniczek pojęć psychosyntezy
312 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka