wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KLASA KREATYWNA W POLSCE TECHNOLOGIA TALENT I TOLERANCJA


KLINCEWICZ K. RED. / JAKO ŹRODŁA ROZWOJU REGIONALNEGO

wydawnictwo: WZ UW, 2012, wydanie I

cena netto: 47.22 Twoja cena  44,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Klasa kreatywna w Polsce.

Technologia talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego


Książka stanowi pierwszą w Polsce adaptację modelu Floridy do warunków naszego kraju. Autorzy analizują, jak wspieranie technologii, talentu i tolerancji wpływa na rozwój polskich województw. Zrównoważony rozwój wymaga nie tylko inwestycji w infrastrukturę czy rozwój technologii, lecz także wspierania kreatywności i różnorodności.

Autorzy wzbogacili oryginalne podejście Floridy o analizę zagadnień kapitału ludzkiego, kapitału społecznego, migracji na rynku pracy, koncentracji prowadzonych badań naukowych i wykorzystania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Książka prezentuje kompleksowy obraz zróżnicowania regionalnego Polski, może być też punktem wyjścia do tworzenia regionalnych strategii rozwoju oraz ewaluacji efektów wykorzystywania środków unijnych.

Badacze, studenci, konsultanci i współtwórcy polityki innowacyjnej mogą zapoznać się z dorobkiem badań Floridy oraz sprawdzić, jak wykorzystać go do analizy polskiego systemu innowacji.

Książka powstała w wyniku pracy zespołu młodych naukowców w ramach projektu badawczego, prowadzonego w latach 2008-2011 na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego pod kierunkiem prof. UW dr. hab. Krzysztofa Klincewicza.


1.Koncepcja klasy kreatywnej Richarda Floridy i klasa kreatywna w Polsce
1.1.Wprowadzenie
1.2.Klasa kreatywna i model ,,3T‘ Richarda Floridy
1.3.Potrzeba analogicznych badań w Polsce
1.4.Związki z teorią zarządzania i ekonomią
1.5.Kapitał ludzki
1.6.Kapitał społeczny
1.7.Teorie aglomeracji firm
1.8.Klasa kreatywna na świecie
1.9.Wyodrębnianie klasy kreatywnej
1.10.Klasa kreatywna w Polsce
1.11.Podsumowanie

2.Klasa kreatywna a wspieranie innowacyjności
2.1.Wprowadzenie
2.2.Klasa kreatywna a innowacyjność
2.3.Nowa polityka przemysłowa
2.4.Inteligentna specjalizacja
2.5.Pełne wykorzystanie kapitału intelektualnego Europy i Polski
2.6.Podsumowanie

3.Technologia, talent i tolerancja w polskich województwach
3.1.Wprowadzenie
3.2.Pytania badawcze
3.3.Źródła danych
3.4.Analiza danych wykorzystywanych w modelu "3T"
3.5.Weryfikacja współwystępowania zmiennych w modelu "3T" dla polskich województw
3.6.Model "3T" dla polskich województw
3.7.Podsumowanie
4.Przegląd międzynarodowych badań nad klasą kreatywną i modelem "3T"

5.Klasa kreatywna a kapitał ludzki i kapitał społeczny
5.1.Wprowadzenie
5.2.Kapitał ludzki a klasa kreatywna
5.3.Kapitał społeczny a klasa kreatywna
5.4.Pomiar kapitału ludzkiego, kapitału społecznego i klasy kreatywnej
5.5.Kapitał ludzki, kapitał społeczny i klasa kreatywna w Polsce
5.6.Podsumowanie

6.Migracje klasy kreatywnej
6.1.Wprowadzenie
6.2.Migracje osób z wyższym wykształceniem
6.3.Charakterystyka migracji pracowniczych w Polsce
6.4.Migracje międzywojewódzkie

7.Klasa kreatywna a badania naukowe w polskich województwach
7.1.Wprowadzenie
7.2.Ośrodki akademickie a klasa kreatywna
7.3.Specjalizacje badawcze polskich województw
7.4.Zasoby ludzkie specjalistów a publikacje naukowe
7.5.Podsumowanie

8.Klasa kreatywna a fundusze unijne
8.1.Znaczenie polityki strukturalnej Unii Europejskiej dla rozwoju gospodarczego regionów
8.2.Pytania badawcze i metody badań
8.3.Działania w okresach programowania 2004-2006 i 2007-2013
o największym wpływie na czynniki "3T" i klasę kreatywną
8.4.Wartość inwestycji w czynniki "3T" - działania o najwyższej wartości w obu okresach programowania
8.5.Porównanie okresów 2004-2006 i 2007-2010
8.6.Klasa kreatywna i model "3T" a wartość projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej
8.7.Identyfikacja luk kreatywności
8.8.Podsumowanie

9.Płock - studium przypadku modelu "3T"
9.1.Wprowadzenie
9.2.Płock - rys historyczny
9.3.Cele i metody badawcze
9.4.Technologia w Płocku
9.5.Talent w Płocku
9.6.Tolerancja w Płocku
9.7.Podsumowanie

10. Wyzwania polityki regionalnej w Polsce w świetle koncepcji klasy kreatywnej i modelu "3T" Richarda Floridy
10.1.Kreatywna adaptacja modelu Floridy w warunkach polskich
10.2.Przegląd zawartości książki
10.3.Zróżnicowanie regionalne Polski w modelu "3T"‘
Literatura


202 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022