|
ZARZĄDZANIE PROCESOWE W ORGANIZACJACH TEORIA I PRAKTYKA
BITKOWSKA A. WEISS E. wydawnictwo: VIZJA PRESS & IT, 2015, wydanie I cena netto: 42.90 Twoja cena 40,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie procesowe w organizacjach
Teoria i praktyka
Zagadnienia zarządzania procesowego w ostatnich latach w coraz większym stopniu
przyciągają uwagę badaczy i praktyków organizacji gospodarczych.
W prezentowanej monografii przedstawiono wybrane kierunki badań nad zarządzaniem
procesowym. Chodzi tu przede wszystkim o wskazanie sposobów podejścia analitycznego w
badaniu i doskonaleniu zarządzania procesowego.
Przedmowa
Rozdział 1. Paradygmat procesowości w naukach o zarządzaniu (Agnieszka
Bitkowskd)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Zmiany w sposobach zarządzania organizacjami
1.3. Paradygmat procesowości
1.4. Istota zarządzania procesowego jako kategorii zarządczej
1.5. Podsumowanie
Rozdział 2. Dynamiczne zarządzanie procesowe - teoria i praktyka (Marek
Szelągowski)
2.1. Wprowadzenie
2.2. Rozwój koncepcji zarządzania procesowego
2.3. Znaczenie wiedzy w kontekście funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
2.4. Rozszerzenie celu wdrożeń zarządzania procesowego
2.5. Relacja między dynamicznym zarządzaniem procesowym a zarządzaniem wiedzą
2.6. Analiza przypadku
2.7. Podsumowanie
Rozdział 3. Determinanty dynamizowania procesów gospodarczych przedsiębiorstw w
otoczeniu sieciowym (Bogusława Ziółkowska)
3.1. Wprowadzenie
3.2. Orientacja procesowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem
3.3. Rola czasu w dynamizowaniu procesów gospodarczych
3.4. Sieciowe i technologiczne uwarunkowania dynamiki procesów gospodarczych
3.5. Czynniki dynamizowania procesów w badanych przedsiębiorstwach
3.6. Podsumowanie
Rozdział 4. Przegląd modeli dojrzałości procesowej organizacji (Mateusz
Juchniewicz)
4.1. Wprowadzenie
4.2. Ewolucja koncepcji dojrzałości procesowej organizacji
4.3. Charakterystyka wybranych modeli dojrzałości w zarządzaniu procesami
4.4. Podsumowanie
Rozdział 5. Kontroling menedżerski narzędziem zarządzania procesowego
(Bolesław Rafał Kuc)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Geneza i istota kontrolingu menedżerskiego
5.3. Kontroling w zarządzaniu procesowym
5.4. Kontroling nie ma alternatywy
5.5. Zalety i wady zarządzania przez kontroling
5.6. Podsumowanie
Rozdział 6. Wsparcie zarządzania procesowego przez zarządzanie
międzyorganizacyjne (Zbigniew Olesiński)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Zarządzanie procesowe w organizacjach sieci
6.3. Zarządzanie międzyorganizacyjne
6.4. Współpraca przedsiębiorstw w otoczeniu
6.5. Uczelnie i instytuty badawcze w otoczeniu
6.6. Firmy doradcze w otoczeniu: banki, samorząd, agencje rządowe
6.7. Dolina Lotnicza - studium przypadku
6.8. Podsumowanie
Rozdział 7. Zarządzanie procesowe w międzynarodowym przedsiębiorstwie
elektronicznym (Agnieszka Bitkowska, Elżbieta Weiss)
7.1. Wprowadzenie
7.2. Misja i wizja funkcjonowania przedsiębiorstwa
7.3. Identyfikacja i modelowanie procesów
7.4. Controlling procesów
7.5. Podsumowanie
Rozdział 8. Zarządzanie procesami sprzedaży i obsługi klienta
(Agnieszka Bitkowska, Magdalena Buczkowska)
8.1. Wprowadzenie
8.2. Istota i klasyfikacja procesów
8.3. Zarządzanie procesami w teorii organizacji
8.4. Implementacja zarządzania procesowego w organizacjach
8.5. Znaczenie procesów sprzedaży i obsługi klienta
8.6. Doskonalenie procesu sprzedaży w firmie odzieżowej
8.7. Podsumowanie
Rozdział 9. Zarządzanie procesowe w branży ubezpieczeniowej (Wiesław
Wojciechowski)
9.1. Wprowadzenie
9.2. Wymiary zarządzania procesami w organizacji
9.3. Działalność przedsiębiorstwa ubezpieczeniowego
9.4. Zarządzanie procesowe w przedsiębiorstwie ubezpieczeniowym
9.5. Podsumowanie
Rozdział 10. Zarządzanie procesowe w wielobranżowej spółce komunalnej (Mariusz
Bednarek, Tadeusz Jakub Chruściel)
10.1. Wprowadzenie
10.2. Istota zarządzania procesowego
10.3. Zarządzanie procesowe i zadaniowe w sektorze usług komunalnych
10.4. Zarządzanie procesowe w praktyce gospodarczej
10.5. Podsumowanie
Rozdział 11. Orientacja na przepływy jako podstawa zarządzania procesami w
aglomeracji miejskiej (Sabina Kauf)
11.1. Wprowadzenie
11.2. Orientacja na przepływy w zarządzaniu aglomeracją miejską
11.3. Procesy logistyczne w aglomeracji miejskiej
11.4. Zarządzanie procesami logistycznymi w aglomeracji miejskiej
11.5. Podsumowanie
Rozdział 12. Rola audytu wewnętrznego w doskonaleniu procesów instytucji
publicznych (Agnieszka Bitkowska, Iwona Ewa Bogucka)
12.1. Wprowadzenie
12.2. Istota i krąg instytucji publicznych audytu wewnętrznego
12.3. Kluczowe procesy w audycie wewnętrznym
12.4. Podsumowanie
Rozdział 13. Wykorzystanie metody Servqual w zarządzaniu procesowym
(Marcel Lizak)
13.1. Wprowadzenie
13.2. Istota metody Servqual
13.3. Koncepcja metody Scrvqual na przestrzeni lat
13.4. Kondycja finansowa podmiotu badawczego
13.5. Strategia i pozycja konkurencyjna Biura Podróży X
13.6. Podsumowanie
Rozdział 14. Zastosowanie modelu procesu zarządzania relacjami z dostawcami w
przedsiębiorstwie (Rafał Tyszkiewicz)
14.1. Wprowadzenie
14.2. Cele prezentowanego modelu
14.3. Kluczowe podprocesy modelu
14.4. Podsumowanie
Rozdział 15. Rola doskonalenia procesów w zarządzaniu przedsiębiorstwem
(Agnieszka Bitkowska, Grażyna Paulina Wójcik)
15.1. Wprowadzenie
15.2. Istota i klasyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
15.3. Istota podejścia procesowego
15.4. Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
15.5. Implementacja zarządzania procesowego
15.6. Doskonalenie procesów w zarządzaniu
15.7. Podsumowanie
Rozdział 16. Kultura organizacyjna jako element wsparcia zarządzania procesowego
(Marcel Lizak)
16.1. Wprowadzenie
16.2. Pojęcie kultury organizacyjnej
16.3. Typy kultur organizacyjnych
16.4. Założenia zarządzania procesowego
16.5. Uwarunkowania kultury organizacyjnej w kontekście zarządzania procesowego
16.6. Podsumowanie
Rozdział 17. Kształtowanie kultury procesowej na przykładzie Muzeum Łazienki
Królewskie w Warszawie (Agnieszka Bitkowska, Bożena Kłos)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Istota kultury organizacyjnej
17.3. Kultura organizacji procesowej
17.4. Kultura organizacyjna i jej wpływ na procesy zachodzące w Muzeum Łazienki
Królewskie w Warszawie
17.5. Podsumowanie
256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|