wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ODCZYTYWANIE WSPÓŁCZESNOŚCI


SZMYD J. - PERSPEKTYWA ANTROPOLOGICZNA ETYCZNA I EDUKACYJNA

wydawnictwo: AFM, 2011, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Odczytywanie współczesności

Perspektywa antropologiczna, etyczna i edukacyjna


Książka stawia nas w centrum zagadnień niesłychanie ważnych, a kto wie, czy nie takich, które zadecydują o losach ludzkości.

Wśród nich znajduje się samopoznanie człowieka, pragnienie zdobycia o sobie, o cywilizacji, którą stworzył, jasnej wiedzy i możliwie trafnej diagnozy co do szczebla rozwoju, na którym się znalazł, a na którym proste stosowanie się do nakazów własnej sprzeczności nie może już obiektywnie zapewnić ludzkości wystarczającego poczucia wewnętrznej pewności siebie.

Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefa Bańki


Wstęp.

Część pierwsza Odczytywanie współczesności - możliwości i ograniczenia

Rozdział I. Zagubieni w niepojętym świecie - próby odczytywania i rozumienia świata ponowoczesnego
Rozdział II. Wielokierunkowość filozoficznego i naukowego odczytywania świata ludzkiego
Rozdział III. Czy filozofia współczesna "odzwierciedla" kulturę moralną?
Rozdział IV. Cywilizacja współczesna z perspektywy filozofii edukacji
Rozdział V. Wpływ medialnego obrazu rzeczywistości na świadomość poznawczą człowieka współczesnego
Rozdział VI. Rozważania dodatkowe. Czy wielcy intelektualiści są nam jeszcze potrzebni?
1.Myśliciel i humanista publicznie odepchnięty
2.Racje Don Kichota

Część druga Świat, w którym żyjemy - kryzys i nadzieja

Rozdział I. Cywilizacja w zagrożeniu - rozdroża, dylematy i sprzeczności
Rozdział II. Dwie teorie współczesności
Rozdział III. Globalizacja, czyli "to, co się dzieje z nami wszystkimi"
Rozdział IV. Odczytywanie środowiska życia człowieka z perspektywy filozofii ekologicznej
Rozdział V. Cywilizacja współczesna w świetle filozofii ekologicznej i odmiennych ujęć teoretycznych
Rozdział VI. Medialny obraz rzeczywistości a standardy życia społecznego

Część trzecia Jednostka i wspólnota w świecie ponowoczesnym - problemy moralne, egzystencjalne i edukacyjne

Rozdział I. Zmiany w sferze myślenia i bytowania człowieka "ponowoczesnego". Trudności "bycia razem"
Rozdział II. Moralność w ponowoczesnym świecie - kryzys i nadzieja
Rozdział III. Etyka globalna - zawiązki, cele, wyzwania
Rozdział IV. Czy człowiek współczesny może być w pełni istotą racjonalną?
Rozdział V. Poszukiwania edukacyjne w ponowoczesności - narodziny nowej duchowości
Rozdział VI. Dylematy i antynomie postpedagogiki (antypedagogiki)
Rozdział VII. Cywilizacyjne konteksty współczesnego kryzysu edukacyjnego
Rozdział VIII. Zapaść wychowawcza szkoły - niepokój i nadzieja
Rozdział IX. Idee "nowego wychowania" a postmodernistyczna myśl pedagogiczna - wyzwania i perspektywy pedagogiki doby ponowoczesności

Zamiast zakończenia
Literatura
In place of an epilogue
Indeks nazwisk


358 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022