wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

HOTELARSTWO TOM 4. USŁUGI ŻYWIENIOWE W HOTELARSTWIE PODRĘCZNIK


DUDA J. KRZYWDA S.

wydawnictwo: WSIP, 2014, wydanie I

cena netto: 36.20 Twoja cena  34,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Hotelarstwo Tom 4

Usługi żywieniowe w hotelarstwie

Podręcznik

Szkoła ponadgimnazjalna


Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa na poziomie technikum w zakresie kwalifikacji T.12 (Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie).

Omawia zagadnienia związane z usługami gastronomicznymi. Kładzie duży nacisk na racjonalne odżywianie się, komponowanie jadłospisu, a także wizerunek zawodowy pracownika. Szczegółowo przedstawia rodzaje śniadań serwowanych w hotelu.

Na wielu ilustracjach przedstawia wyposażenie sali konsumpcyjnej. Podaje specjalistyczne nazewnictwo hotelarskie francuskie i angielskie.

Zawiera liczne praktyczne wskazówki dotyczące nakrywania stołu i prac w przygotowalni kelnerskiej.

Przedstawia pożądane zachowania w pracy, dzięki czemu buduje postawę odpowiedzialnego i zaangażowanego pracownika, zwiększając tym samym szanse ucznia na rynku pracy.


WSTĘP

ROZDZIAŁ 1. ZAKRES USŁUG GASTRONOMICZNYCH W HOTELARSTWIE
1.1. Pojęcie "gastronomia"
1.2. Funkcja jedzenia
1.3. Zakłady gastronomiczne - placówki gastronomiczne
1.4. Podstawowy podział usług gastronomicznych
1.5. Rodzaje obsługi w zakładach gastronomicznych
1.6. Miejsca, w których świadczone są usługi gastronomiczne

ROZDZIAŁ 2. PRACOWNICY GASTRONOMII
2.1. Wizerunek zawodowy pracownika gastronomii
2.1.1. Cechy fizyczne i psychiczne
2.1.2. Ubranie służbowe, wygląd zewnętrzny, wyposażenie indywidualne
2.2. Przestrzeganie zasad higieny

ROZDZIAŁ 3. ETYKA ZAWODOWA PRACOWNIKA OBSŁUGI
3.1. Podstawowe zasady etyki
3.2. Typy gości w zakładach gastronomicznych

ROZDZIAŁ 4. ZASADY RACJONALNEGO ŻYWIENIA
4.1. Składniki pokarmowe
4.2. Podstawowe zasady zdrowego żywienia
4.3. Zasady komponowania jadłospisu
4.3.1. Rodzaje jadłospisów
4.4. Charakterystyka produktów śniadaniowych
4.4.1. Podział produktów na grupy
4.4.2. Pieczywo i produkty zbożowe, pieczywo cukiernicze
4.4.3. Mleko i jego przetwory
4.4.4. Jaja
4.4.5. Tłuszcze w tym tłuszcze mleczne
4.4.6. Produkty mięsne w tym drobiowe oraz produkty z ryb
4.4.7. Warzywa i owoce
4.4.8. Inne produkty śniadaniowe
4.5. Zestawienie wartości odżywczej wybranych grup produktów śniadaniowych

ROZDZIAŁ 5. PRZEPISY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY, HACCP W GASTRONOMII HOTELOWEJ
5.1. Wiadomości podstawowe
5.2. System HACCP

ROZDZIAŁ 6. ROLA, RODZAJE I ELEMENTY SKŁADOWE ŚNIADAŃ W OBIEKTACH HOTELARSKICH
6.1. Śniadanie - breakfast, le petit dejeuner - najważniejszy posiłek (hotelowy) w ciągu dnia
6.2. Rodzaje śniadań w obiektach hotelarskich
6.2.1. Podstawowe rodzaje śniadań
6.2.2. Śniadania międzynarodowe
6.2.3. Bufet śniadaniowy breakfast buffet, le buffet de petit dejeuner
6.2.4. Inne rodzaje śniadań
6.2.5. Śniadanie serwowane w pokoju - breakfast room service, le service a l‘śtage
6.3. Usługa roorn-service w hotelu

ROZDZIAŁ 7. PODSTAWOWE WYPOSAŻENIE I SPRZĘT UŻYWANY W SALI KONSUMENTA
7.1. Wyposażenie i sprzęt - Equipment and devices, L‘equipement et les appareils
7.2. Bielizna stołowa - Table linen, Le linge de table
7.3. Sztućce - Cutlery, Le couvert
7.4. Szkło - Glasses, Les verres
7.5. Zastawa stołowa - China, La porcelaine
7.6. Pozostałe wyposażenie stołu - Table equipment, Les appareils de table

ROZDZIAŁ 8. PRACE PRZYGOTOWAWCZE W OBSŁUDZE KELNERSKIEJ GOŚCI
8.1. Wiadomości podstawowe
8.2. Prace w rozdzielni kelnerskiej
8.3. Przygotowanie stołu serwisowego (pomocnika kelnerskiego)
8.4. Przygotowanie stołu restauracyjnego

ROZDZIAŁ 9. PODSTAWOWE TECHNIKI OBSŁUGI

ROZDZIAŁ 10. ZASADY PRZYJMOWANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
10.1. Przyjmowanie zamówień
10.2. Rozliczenie z gościem i restauracją
10.3. Rozliczenia z restauracją - rozliczenia personelu

BIBLIOGRAFIA


128 stron,  Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022