wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.40 45,98   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

OBSŁUGA KONSUMENTA CZĘŚĆ 2.


JARGOŃ R.

wydawnictwo: WSIP, 2009, wydanie VII

cena netto: 48.40 Twoja cena  45,98 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obsługa konsumenta Część 2


Książka jest przeznaczona dla uczniów szkół gastronomicznych i hotelarskich, kształcących w zawodach: kelner i kelner bufetowy, kucharz, technik żywienia i gospodarstwa domowego.

Część druga zawiera wiadomości na temat zasad przygotowywania potraw przez kelnera w obecności konsumenta, omówiono techniki podawania gorących i zimnych napojów bezalkoholowych oraz napojów alkoholowych.

Przedstawiono także organizację i obsługę różnego rodzaju przyjęć - bankietów, krótko scharakteryzowano kuchnie różnych narodów, omówiono rolę koktajlbaru w zakładzie gastronomicznym, obsługę gości hotelowych oraz systemy rozliczeń kelnerskich.

Cenną pomocą dla ucznia będzie słownik zawodowy zamieszczony na końcu książki.


1. Zasady przygotowania potraw przez kelnera w obecności konsumenta               9
1.1. Uwagi wstępne               9
1.2. Filetowanie ryb               10
1.2.1. Filetowanie ryb okrągłych         11
1.2.2. Filetowanie płastug           14
1.3. Tranżerowanie               15
1.3.1. Tranżerowanie mięsa bez kości        17
1.3.2. Tranżerowanie mięsa z kością (comber barani, sarni, zajęczy)               17
1.3.3. Tranżerowanie giczy cielęcej i golonki wieprzowej          18
1.3.4. Tranżerowanie drobiu i ptactwa dzikiego      19
1.4. Zasady przygotowania i serwowania potraw gorących w obecności konsumenta            . 21
1.5. Zasady serwowania deserów płonących (flambirowanych)         25
1.6. Przygotowanie przekąsek zimnych w obecności konsumenta         31
1.6.1. Przekąski ze skorupiaków          31
1.6.2. Przekąski mięsne             33
1.6.3. Sałatki warzywne i owocowe         34
1.7. Przygotowanie napojów w obecności konsumenta         35
1.7.1. Podawanie napojów zimnych i gorących        35
1.7.2. Podawanie napojów alkoholowych        38
1.7.3. Podawanie napojów zimnych orzeźwiających          39

2. Technika podawania napojów bezalkoholowych gorących i zimnych                40
2.1. Asortyment napojów bezalkoholowych gorących       40
2.2. Sposoby przygotowania kawy i metody jej podawania         40
2.3. Sposoby przygotowania herbaty i metody jej podawania        45
2.4. Zasady serwowania napojów zimnych         48

3. Technika podawania napojów alkoholowych        54
3.1. Przechowywanie win               54
3.2. Ogólny podział win              56
3.3. Dobór win do potraw             59
3.4. Zasady podawania win             64
3.4.1. Serwowanie win białych          67
3.4.2. Serwowanie win czerwonych         68
3.4.3. Dekantacja              70
3.4.4. Serwowanie win musujących            70
3.4.5. Serwowanie win deserowych półsłodkich i słodkich        73
3.4.6. Serwowanie win rozlewanych do karafek lub dzbanków       73
3.5. Miody pitne                74
3.6. Krótka charakterystyka wódek           75
3.7. Zasady doboru wódek do potraw i sposoby podawania         81
3.8. Sposoby podawania piwa           83

4. Organizacja przyjęć – bankietów w zakładach gastronomicznych              87
4.1. Rodzaje przyjęć okolicznościowych          87
4.1.1. Rodzaje przyjęć typu angielskiego          88
4.1.2. Bankiet zasiadany             93
4.1.3. Bankiet amerykański (mieszany)        93
4.2. Technika i forma przyjmowania zamówień na przyjęcia okolicznościowe               98
4.3. Menu przyjęcia okolicznościowego         99
4.4. Przygotowanie stołów i obsługa uczestników na przyjęciach okolicznościowych              102
4.4.1. Bankiet zasiadany              102
4.4.2. Bankiet angielski (stół angielski)        117
4.4.3. Organizacja i obsługa małych przyjęć         124
4.4.4. Organizacja wyżywienia grup turystycznych, uczestników zjazdów i kongresów      126

5. Kuchnie różnych narodów           129
5.1. Kuchnia rosyjska              . 129
5.2. Kuchnia bułgarska i jugosłowiańska          130
5.3. Kuchnia rumuńska              130
5.4. Kuchnia czeska               131
5.5. Kuchnia węgierska              131
5.6. Kuchnia francuska              132
5.7. Kuchnia włoska                132
5.8. Kuchnia niemiecka              134
5.9. Kuchnia angielska, amerykańska i kanadyjska         135
5.10. Kuchnie południowoamerykańske (Argentyna, Brazylia, Chile, Peru, Urugwaj, Paragwaj)          135
5.11. Kuchnia krajów skandynawskich (Finlandia, Norwegia, Szwecja, Dania)               136
5.12. Kuchnia hinduska (Indie, Pakistan)          137
5.13. Kuchnia azjatycka (Chiny, Japonia, Korea)       137
5.14. Kuchnia arabska              138

6. Koktajlbar i jego rola w zakładzie gastronomicznym        139
6.1. Lokalizacja koktajlbaru             139
6.2. Zakres czynności i obowiązki barmana        141
6.3. Wyposażenie koktajlbaru w drobny sprzęt       142
6.4. Składniki podstawowe i dodatki do napojów mieszanych   . 144
6.5. Zasady przygotowania koktajli           146
6.6. Rodzaje napojów mieszanych          148
6.7. Koktajle bezalkoholowe             157

7. Obsługa gości hotelowych w zakładach gastronomicznych      158
7.1. Pojęcie i rodzaje zakładów hotelarskich         158
7.2. Układ funkcjonalny budynku hotelowego ze szczególnym uwzględnieniem części gastronomicznej         . 159
7.3. Charakterystyka gastronomii hotelowej        162
7.4. Urządzenie i wyposażenie pomieszczeń kelnerskich na piętrach       164
7.5. Współpraca pracowników gastronomii z pionem hotelowym         166
7.6. Obowiązki kelnera podczas obsługi gości w części mieszkalnej hotelu            167
7.7. Organizacja świadczenia usług gastronomicznych w części mieszkalnej hotelu           168

8. Systemy rozliczeń kelnerskich oraz sposoby załatwiania skarg i wniosków              172
8.1. Systemy rozliczeń kelnerskich           172
8.2. Wystawianie rachunków kelnerskich          174
8.3. Rozliczenie kelnera z konsumentem           175
8.4. Urządzenia do bonowania i rozliczania        175
8.5. Załatwianie skarg, wniosków i reklamacji konsumenta    178
8.6. Reklama w zakładzie gastronomicznym        179


198 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022