|
OBSŁUGIWANIE GOŚCI ZESZYT ĆWICZEŃ CZĘŚĆ 1.
SZAJNA R. ŁAWNICZAK D. wydawnictwo: WSIP, 2014, wydanie I cena netto: 40.30 Twoja cena 38,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Obsługiwanie gości
Zeszyt ćwiczeń Część 1
Kelner kwalifikacja T.9
Publikacja zawiera zadania i ćwiczenia skorelowane z podręcznikiem Obsługa
kelnerska. Część 1 i 2, których zadaniem jest usystematyzowanie i utrwalenie wiedzy i
umiejętności wchodzących w skład kwalifikacji T.9.2 (Obsługiwanie gości).
Ćwiczenia dotyczą takich zagadnień, jak: procedury i zasady bezpieczeństwa,
wymagania wobec kelnera, wyposażenie i wystrój zakładu gastronomicznego, aranżacja sal
dla gości, karty menu oraz zasady obsługiwanie gości. Zadania zostały uzupełnione
licznymi rysunkami i zdjęciami.
WSTĘP 3
1. PROCEDURY I ZASADY BEZPIECZEŃSTWA 5
1.1. Nadzór państwowy i społeczny nad warunkami pracy 6
1.2. Obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie przestrzegania przepisów BHP 9
1.3. Kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy 22
1.4. Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia 27
2. ZASADY BEZPIECZNEJ PRACY W ZAWODZIE KELNERA 29
2.1. Zagrożenia związane z pracą kelnera 30
2.2. Stres w miejscu pracy 32
2.3. Dobra praktyka higieniczna w pracy kelnera 35
3. ZAWÓD KELNER 37
3.1. Predyspozycje do wykonywania zawodu kelnera 38
3.2. Postawa zawodowa kelnera 40
3.3. Komunikacja interpersonalna w pracy kelnera 44
4. WYPOSAŻENIE I WYSTRÓJ ZAKŁADU GASTRONOMICZNEGO 51
4.1. Wyposażenie części handlowo-usługowej zakładu gastronomicznego 52
4.2. Zasady bezpiecznej obsługi urządzeń 53
4.3. Dobór i użytkowanie bielizny stołowej 57
4.4. Dobór i zastosowanie zastawy stołowej 59
4.5. Dobór i zastosowanie sztućców 63
4.6. Dobór szklanej zastawy stołowej 67
5. ARANŻACJA SAL DLA GOŚCI 71
5.1. Przygotowanie stanowiska pracy kelnera w sali restauracyjnej 72
5.2. Nakrywanie stołów bielizną stołową 76
5.3. Techniki przenoszenia zastawy stołowej 78
5.4. Przygotowanie nakryć – wykładanie zastawy stołowej 82
6. KARTY MENU 93
6.1. Tworzenie i interpretacja zapisów w kartach menu 94
6.2. Tworzenie i ocena menu 100
7. GOŚĆ W ZAKŁADZIE GASTRONOMICZNYM 103
7.1 Obsługa gości z uwzględnieniem ich typów charakterologicznych 104
7.2. Rozpatrywanie reklamacji gościa 114
8. OBSŁUGIWANIE GOŚCI 121
8.1. Przyjmowanie gości 122
8.2. Podawanie potraw i napojów z zastosowaniem różnych stylów obsługi 128
BIBLIOGRAFIA, ILUSTRACJE 136
136 stron, Format: 20.5x29.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|