|
ORGANIZACJA PRACY SŁUŻBY PIĘTER
DROGOŃ W. GRANECKA-WRZOSEK B. wydawnictwo: WSIP, 2013, wydanie I cena netto: 47.00 Twoja cena 44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Organizacja pracy służby pięter
Podręcznik do nauki zawodu
Technik hotelarstwa. Kwalifikacja T.12.1. Technikum
Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa realizujący treści z zakresu
części 1 kwalifikacji T.12 (Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach
mieszkalnych).
Prezentuje wiedzę i uczy umiejętności rozróżnienia stanowisk pracy w dziale
służby pięter, rodzajów jednostek mieszkalnych, prac porządkowych, technik
sprzątania oraz obsługiwania sprzętu i urządzeń do utrzymywania czystości.
Wiedza teoretyczna jest poparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i
ilustracjami wskazującymi sposoby jej zastosowania.
1. Podstawowe pojęcia, funkcje i rodzaje jednostek mieszkalnych
2. Wyposażenie podstawowe i uzupełniające jednostek mieszkalnych
2.1. Informacje podstawowe
2.1.1. Znaczenie wyposażenia hotelu dla jego prawidłowego funkcjonowania
2.1.2. Wymagania, które muszą zostać spełnione przez elementy wyposażenia
2.1.3. Aranżacja wnętrz i kolorystyka
2.2. Wyposażenie podstawowe jednostki mieszkalnej
2.2.1. Łóżko hotelowe
2.2.2. Nocny stolik
2.2.3. Biurko, stół
2.2.4. Szafa ubraniowa
2.2.5. Bagażnik
2.2.6. Krzesło, fotel
2.2.7. Oświetlenie
2.3. Wyposażenie uzupełniające jednostki mieszkalnej
2.3.1. Minibary
2.3.2. Sejfy pokojowe
2.3.3. Sprzęt audiowizualny
2.3.4. Materiały informacyjne
2.4. Węzeł higieniczno-sanitarny
2.4.1. Galanteria łazienkowa
2.5. Wyposażenie jednostek mieszkalnych dla gościa specjalnego
2.5.1. Wyposażenie ejdnostki mieszkalnej dla osób niepełnosprawnych
2.5.2. VIP - przygotowanie jednostki mieszkalnej
3. Pomieszczenia ogólnego użytku
3.1. Hall hotelowy (lobby)
3.2. Komunikacja i transport wewnętrzny
3.3. Zespół gastronomiczny
3.4. Zespół wielofunkcyjny
3.5. Zespół handlowo-usługowy
3.6. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
3.7. Pomieszczenia techniczne i zaplecze socjalne
3.8. Pomieszczenia administracji
4. Struktura organizacyjna i zadania działu służby pięter
4.1. Zadania działu
4.2. Schemat organizacyjny działu
4.3. Obowiązki pracowników działu utrzymania czystości i porządku (housekeeping)
4.3.1. Kultura osobista personelu
4.4. Systemy organizacji pracy działu służby pięter
4.4.1. System rewirowy
4.4.2. System brygadowy
4.4.3. System dyspozycyjny
4.5. Harmonogram pracy
4.6. Dokumentacja działu
5. Rodzaje i zasady sprzątania
5.1. Rodzaje sprzątania
5.2. Instrukcja pracy pokojowej
5.3. Sprzątanie pokoju zajętego przez gościa
5.4. Instrukcja sprzątania pokoi zwalnianych przez gości
5.5. Serwis wieczorny
5.6. Kontrola pokoju
5.7. Specjalne życzenia gości
5.8. Utrzymanie czystości w części ogólnej
6. Sprzęt, środki i techniki utrzymania czystości
6.1. Sprzęt elektromechaniczny
6.2. Środki chemiczne
6.2.1. Podstawowe zalecenia bhp przy sprzątaniu środkami chemicznymi
6.3. Techniki utrzymania czystości
6.3.1. Podłogi
6.3.2. Wykładziny dywanowe
6.3.3. Czyszczenie wykładzin elastycznych z tworzyw sztucznych
6.4. Podstawowe wyposażenie do codziennego sprzątania
7. Odpowiedzialność materialna pracowników za rzeczy gościa oraz mienie
obiektu
7.1. Zasady przekazywania i przechowywania rzeczy pozostawionych przez gościa
8. Przestrzeganie przepisów bhp, przepisów sanitarnych, ochrony
przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
8.1. Oznakowanie maszyn, urządzeń i miejsc niebezpiecznych
8.2. Bezpieczeństwo stanowisk pracy
8.3. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe
8.3.1. Zapobieganie możliwości powstania pożaru
8.3.2. Ewakuacja osób i mienia
8.4. Zastosowanie rozwiązań proekologicznych w hotelach
8.4.1. Oszczędne gospodarowanie energią
8.4.2. Minimalizacja ilości odpadów
8.4.3. Podstawowe działania i techniki minimalizowania ilości odpadów w poszczególnych
działach hotelu
8.4.4. Oszczędne gospodarowanie wodą
8.4.5. Respektowanie zasad ochrony środowiska w pracy personelu hotelowego
9. Współpraca działu utrzymania czystości i porządku z innymi działami
10. Organizacja usług pralniczych
Przykładowe pytania testowe
Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim
Bibliografia
136 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|