wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.00 44,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ORGANIZACJA PRACY SŁUŻBY PIĘTER


DROGOŃ W. GRANECKA-WRZOSEK B.

wydawnictwo: WSIP, 2013, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacja pracy służby pięter

Podręcznik do nauki zawodu

Technik hotelarstwa. Kwalifikacja T.12.1. Technikum


Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa realizujący treści z zakresu części 1 kwalifikacji T.12 (Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych).

Prezentuje wiedzę i uczy umiejętności rozróżnienia stanowisk pracy w dziale służby pięter, rodzajów jednostek mieszkalnych, prac porządkowych, technik sprzątania oraz obsługiwania sprzętu i urządzeń do utrzymywania czystości.

Wiedza teoretyczna jest poparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i ilustracjami wskazującymi sposoby jej zastosowania.


1. Podstawowe pojęcia, funkcje i rodzaje jednostek mieszkalnych

2. Wyposażenie podstawowe i uzupełniające jednostek mieszkalnych
2.1. Informacje podstawowe
2.1.1. Znaczenie wyposażenia hotelu dla jego prawidłowego funkcjonowania
2.1.2. Wymagania, które muszą zostać spełnione przez elementy wyposażenia
2.1.3. Aranżacja wnętrz i kolorystyka
2.2. Wyposażenie podstawowe jednostki mieszkalnej
2.2.1. Łóżko hotelowe
2.2.2. Nocny stolik
2.2.3. Biurko, stół
2.2.4. Szafa ubraniowa
2.2.5. Bagażnik
2.2.6. Krzesło, fotel
2.2.7. Oświetlenie
2.3. Wyposażenie uzupełniające jednostki mieszkalnej
2.3.1. Minibary
2.3.2. Sejfy pokojowe
2.3.3. Sprzęt audiowizualny
2.3.4. Materiały informacyjne
2.4. Węzeł higieniczno-sanitarny
2.4.1. Galanteria łazienkowa
2.5. Wyposażenie jednostek mieszkalnych dla gościa specjalnego
2.5.1. Wyposażenie ejdnostki mieszkalnej dla osób niepełnosprawnych
2.5.2. VIP - przygotowanie jednostki mieszkalnej

3. Pomieszczenia ogólnego użytku
3.1. Hall hotelowy (lobby)
3.2. Komunikacja i transport wewnętrzny
3.3. Zespół gastronomiczny
3.4. Zespół wielofunkcyjny
3.5. Zespół handlowo-usługowy
3.6. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
3.7. Pomieszczenia techniczne i zaplecze socjalne
3.8. Pomieszczenia administracji

4. Struktura organizacyjna i zadania działu służby pięter
4.1. Zadania działu
4.2. Schemat organizacyjny działu
4.3. Obowiązki pracowników działu utrzymania czystości i porządku (housekeeping)
4.3.1. Kultura osobista personelu
4.4. Systemy organizacji pracy działu służby pięter
4.4.1. System rewirowy
4.4.2. System brygadowy
4.4.3. System dyspozycyjny
4.5. Harmonogram pracy
4.6. Dokumentacja działu

5. Rodzaje i zasady sprzątania
5.1. Rodzaje sprzątania
5.2. Instrukcja pracy pokojowej
5.3. Sprzątanie pokoju zajętego przez gościa
5.4. Instrukcja sprzątania pokoi zwalnianych przez gości
5.5. Serwis wieczorny
5.6. Kontrola pokoju
5.7. Specjalne życzenia gości
5.8. Utrzymanie czystości w części ogólnej

6. Sprzęt, środki i techniki utrzymania czystości
6.1. Sprzęt elektromechaniczny
6.2. Środki chemiczne
6.2.1. Podstawowe zalecenia bhp przy sprzątaniu środkami chemicznymi
6.3. Techniki utrzymania czystości
6.3.1. Podłogi
6.3.2. Wykładziny dywanowe
6.3.3. Czyszczenie wykładzin elastycznych z tworzyw sztucznych
6.4. Podstawowe wyposażenie do codziennego sprzątania

7. Odpowiedzialność materialna pracowników za rzeczy gościa oraz mienie obiektu
7.1. Zasady przekazywania i przechowywania rzeczy pozostawionych przez gościa

8. Przestrzeganie przepisów bhp, przepisów sanitarnych, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska
8.1. Oznakowanie maszyn, urządzeń i miejsc niebezpiecznych
8.2. Bezpieczeństwo stanowisk pracy
8.3. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe
8.3.1. Zapobieganie możliwości powstania pożaru
8.3.2. Ewakuacja osób i mienia
8.4. Zastosowanie rozwiązań proekologicznych w hotelach
8.4.1. Oszczędne gospodarowanie energią
8.4.2. Minimalizacja ilości odpadów
8.4.3. Podstawowe działania i techniki minimalizowania ilości odpadów w poszczególnych działach hotelu
8.4.4. Oszczędne gospodarowanie wodą
8.4.5. Respektowanie zasad ochrony środowiska w pracy personelu hotelowego

9. Współpraca działu utrzymania czystości i porządku z innymi działami

10. Organizacja usług pralniczych

Przykładowe pytania testowe

Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim
Bibliografia


136 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022