wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.10 44,75   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ORGANIZACJA PRACY W HOTELARSTWIE PODR. TOM 2. KWALIFIKACJA T.12


CYMAŃSKA-GARBOWSKA B.

wydawnictwo: WSIP, 2015, wydanie I

cena netto: 47.10 Twoja cena  44,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Organizacja pracy w hotelarstwie

Podręcznik Tom 2 Kwalifikacja T.12

Szkoły ponadgimnazjalne


Podręcznik  przeznaczony do kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa. Przedstawia zagadnienia z zakresu kwalifikacji T.12 (Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie).

Obejmuje tematy dotyczące otoczenia obiektu hotelowego, pionów funkcjonalnych hotelu, organizacji działu służby pięter, jednostek mieszkalnych, organizacji i techniki pracy w dziale służby pięter, charakterystyki usług hotelarskich dodatkowych, ofert usług hotelarskich dodatkowych oraz sprzedaży usług hotelarskich dodatkowych.

Staranny dobór treści pod względem merytorycznym i metodycznym wzbogacono licznymi ilustracjami, schematami, tabelami, co pozwala na osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia. 


Wstęp 6

Rozdział 1. Otoczenie obiektu hotelowego 9

Rozdział 2. Piony funkcjonalne hotelu 15
2.1. Pion pobytowy (recepcyjno-mieszkalny) 18
2.2. Pion gastronomiczny (część ogólnodostępna i zaplecze) 21
2.3. Pion rekreacyjny, w tym wellness / spa 24
2.4. Pion wielofunkcyjny 26
2.5. Pion pomocniczo-techniczny 28
2.5.1. Zaplecze administracyjne (dyrekcja, sekretariat, księgowość, dział kadr i szkolenia, radca prawny, inspektor bhp) 28
2.5.2. Zaplecze gospodarcze (dział zaopatrzenia, pralnia) 33
2.5.3. Zaplecze techniczne (inwestycje i remonty, transport hotelowy) 40
2.5.4. Zaplecze socjalno-sanitarne (szatnie i stołówki pracownicze) 48

Rozdział 3. Organizacja działu służby pięter 51
3.1. Miejsce służby pięter w strukturze organizacyjnej hotelu 55
3.2. Stanowiska pracy – zakres obowiązków pracowników służby pięter 58
3.3. Zadania działu służby pięter 70
3.4. Etyka zawodowa i kultura osobista w obsłudze gości 80

Rozdział 4. Jednostki mieszkalne 87
4.1. Pojęcie i funkcje jednostki mieszkalnej 88
4.2. Rodzaje jednostek mieszkalnych i węzłów higieniczno-sanitarnych 93
4.3. Wyposażenie jednostek mieszkalnych 101
4.3.1. Wyposażenie podstawowe i uzupełniające jednostek mieszkalnych 104
4.3.2. Wyposażenie uzupełniające jednostek mieszkalnych 125
4.3.3. Wyposażenie podstawowe węzłów higieniczno-sanitarnych 135
4.3.4. Wyposażenie uzupełniające węzłów higieniczno-sanitarnych 142
4.3.5. Wyposażenie jednostek mieszkalnych dla gościa niepełnosprawnego 145
4.4. Wymagania kategor yzacyjne dotyczące wyposażenia jednostek mieszkalnych 152

Rozdział 5. Organizacja i techniki pracy w dziale służby pięter 159
5.1. Formy organizacji pracy działu służby pięter 160
5.1.1. Systemy pracy działu służby pięter 160
5.1.2. Outsourcing usług porządkowych 165
5.1.3. Leasing bielizny pościelowej 167
5.2. Techniki pracy w dziale służby pięter 169
5.2.1. Procedury sprzątania jednostek mieszkalnych 169
5.2.2. Procedura sprzątania pokoju zwolnionego przez gościa 174
5.2.3. Procedura sprzątania pokoju zajętego przez gościa 179
5.2.4. Techniki sprzątania jednostek mieszkalnych 187
5.3. Utrzymanie czystości w pomieszczeniach ogólnodostępnych 194
5.4. Sprzęt i środki do utrzymania czystości 208
5.5. Zasady odpowiedzialności prowadzącego hotel i pracowników służby pięter 222
5.5.1. Odpowiedzialność hotelu za mienie gości 222
5.5.1.1. Rzeczy skradzione lub zniszczone 224
5.5.1.2. Rzeczy pozostawione w hotelu 230
5.5.2. Odpowiedzialność materialna pracowników służby pięter 235
5.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy w dziale służby pięter 239
5.7. Ekologia w zespole mieszkalnym 245

Rozdział 6. Charakterystyka usług hotelarskich dodatkowych 251
6.1. Zakres usług dodatkowych w hotelu 253
6.1.1. Usługi dodatkowe uzupełniające 255
6.1.2. Usługi dodatkowe fakultatywne 277
6.1.3. Usługi dodatkowe towarzyszące 326
6.2. Zakres usług dodatkowych w środkach transportu 332
6.2.1. Transport lądowy (samochodowy i kolejowy) 334
6.2.2. Transpor t powietrzny (lotniczy) 351
6.2.3. Transport wodny (śródlądowy i morski) 358
6.2.4. Specyficzne rodzaje ruchomej bazy noclegowej 365

Rozdział 7. Oferta usług hotelarskich dodatkowych 369
7.1. Czynniki wpływające na kształtowanie oferty usługowej hoteli 370
7.1.1. Lokalizacja hotelu 372
7.1.2. Funkcje hotelu 376
7.2. Przygotowanie oferty usług dodatkowych 388
7.2.1. Oferta usług dla gości biznesowych 388
7.2.2. Oferta usług konferencyjnych 395
7.2.3. Oferta usług dodatkowych w gastronomii 399
7.2.4. Oferta usług dla rodzin z dziećmi 403
7.2.5. Oferta usług spa & wellness 408
7.3. Sposoby prezentacji oferty usług dodatkowych 415
7.3.1. Pakiety hotelowe 415
7.3.2. Narzędzia prezentacji oferty usług dodatkowych 420

Rozdział 8. Sprzedaż usług hotelarskich dodatkowych 437
8.1. Zasady i formy przyjmowania zamówień usług hotelarskich dodatkowych 442
8.1.1. Przygotowanie zamówionych usług do realizacji 443
8.1.2. Dokumenty w sprzedaży usług hotelarskich dodatkowych 444
8.2. Świadczenie usług hotelarskich dodatkowych 448
8.2.1. Świadczenie usługi pralniczej 450
8.2.1. Świadczenie usługi cateringowej 452
8.2.1. Świadczenie usługi room service 455
8.2.1. Świadczenie usługi konferencyjnej 457
8.2.1. Świadczenie usługi parkingowej 459
8.2.1. Świadczenie usługi minibaru 460

Bibliografia 462
Słowniczek 466


480 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022