Rezerwacja usług hotelarskich
Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa
Kwalifikacja T.11.1
Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa realizujący treści z zakresu części
1 kwalifikacji T.11 (Rezerwacja usług hotelarskich).
Prezentuje wiedzę i uczy umiejętności dobierania oferty hotelowej zgodnie
z potrzebami gości, rozróżnia zadań, wyposażenia recepcji oraz rezerwacji usług
dla gości indywidualnych i grup.
Wiedza teoretyczna jest wsparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i
ilustracjami wskazującymi sposoby praktycznego jej zastosowania.
Od autora
1. Gościnność
1.1 Model gościnności
1.2 Potrzeby i oczekiwania gości hotelowych
1.3 Rodzaje i typy gości hotelowych
1.4 Etyka i kultura w obsłudze gości
1.5 Kultura obsługi
1.6 Odpowiedzialność etyczno-moralna
1.7 Zasady komunikowania się z gośćmi hotelowymi
1.8 Wizerunek pracownika hotelowego
1.9 Protokół dyplomatyczny i zasady savoir-vivre'u – wybrane zagadnienia
1.10 Procedury w świadczeniu usług hotelarskich
1.11 Sposoby rozwiązywania konfliktów międzyludzkich
2. Rezerwacja usług hotelarskich
2.1 Instrumenty promocji usług hotelarskich
2.2 Typy (rodzaje) rezerwacji
2.3 Nazwy handlowe pokoi
2.4 Zasady rezerwacji pokoi i usług
2.5 Sposoby prowadzenia ewidencji przyjętych zamówień
2.6 Overbooking
2.7 Systemy rezerwacyjne
2.8 Współpraca zespołu rezerwacji z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu
Załącznik. Informacje o gościach z wybranych państw europejskich i ich upodobaniach
Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim
Bibliografia
104 strony, Format: 17.0x24.5cm, oprawa miękka