wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

POZYCJA UNII EUROPEJSKIEJ W HANDLU MIĘDZYNARODOWYM


RED. MUCHA-LESZKO B.

wydawnictwo: UMCS, 2009, wydanie I

cena netto: 51.00 Twoja cena  48,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prezentowana praca jest rezultatem zainteresowań naukowych zespołu autorów z Katedry Gospodarki Światowej i Integracji Europejskiej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Została przygotowana w taki sposób, aby mogła służyć jako źródło wiedzy dla szerokiego grona czytelników, w tym w szczególności jako pomoc dydaktyczna dla nauczycieli akademickich i studentów. Autorzy bardzo starannie i wszechstronnie omówili zagadnienia handlu towarami i usługami Unii Europejskiej, jej pozycję konkurencyjną, a także szczegółowo przedstawili kontakty UE z poszczególnymi głównymi partnerami, tj. Stanami Zjednoczonymi, Chinami, Rosją i Japonią. Praca opiera się na dobrze dobranej i właściwie wykorzystanej literaturze przedmotu, na dokumentach i materiałach źródłowych organizacji międzynarodowych, takich jak MFW, Bank Światowy, OECD, WTO oraz bardzo bogatej międzynarodowej bazie statystycznej, zwłaszcza Eurostatu i WTO.


Spis treści:

 

Wstęp

ROZDZIAŁ I
Bogumiła Mucha-Leszko, Magdalena Kąkol, Tomasz Białowąs
Analiza handlu towarami Unii Europejskiej w latach 1995-2008 i ocena konkurencyjności
1. Wprowadzenie
2. Wielkość, dynamika i saldo obrotów towarami
3. Udział Unii Europejskiej w światowym handlu towarami
4. Struktura geograficzna i przedmiotowa w wymianie towarów
4.1. Struktura geograficzna
4.2. Struktura przedmiotowa
5. Czynniki przewagi konkurencyjnej w handlu międzynarodowym i ocena konkurencyjności w handlu towarami Unii Europejskiej i strefy euro
6. Wnioski podsumowujące

ROZDZIAŁ II
Bogumiła Mucha-Leszko, Magdalena Kąkol, Tomasz Białowąs
Analiza handlu usługami Unii Europejskiej w latach 1995-2008 i ocena konkurencyjności
1. Wprowadzenie
2. Wielkość, dynamika i saldo obrotów usługami
3. Struktura geograficzna i przedmiotowa handlu usługami Unii Europejskiej
4. Konkurencyjność Unii Europejskiej w handlu usługami w stosunku do Stanów Zjednoczonych i Japonii
5. Specjalizacja eksportowa krajów Unii Europejskiej w dziedzinie usług komercyjnych
6. Wnioski podsumowujące

ROZDZIAŁ III
Monika Wojtas
Stosunki handlowe Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi w latach 1995-2007
1. Wprowadzenie
2. Analiza handlu towarami Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi
3. Porozumienia o współpracy transatlantyckiej
4. Bariery handlowe
5. Spory handlowe
6. Wnioski podsumowujące

ROZDZIAŁ IV
Tomasz Białowąs, Magdalena Kąkol
Stosunki handlowe Unii Europejskiej z Chinami w latach 1995-2007
1. Wprowadzenie
2. Wielkość, dynamika i saldo obrotów w handlu towarami Unii Europejskiej z Chinami
3. Znaczenie Chin w handlu zewnętrznym Unii Europejskiej
4. Struktura przedmiotowa wymiany
5. Polityka handlowa Unii Europejskiej wobec Chin
5.1. Założenia polityki handlowej i rozwój współpracy z Chinami w latach 1978-2001
5.2. Założenia polityki handlowej Unii Europejskiej po przyjęciu Chin do WTO (2002-2008)
5.3. Realizacja polityki handlowej wobec Chin w latach 1978-2008
6. Wnioski podsumowujące

ROZDZIAŁ V
Jarosław Kuśpit
Stosunki handlowe Unii Europejskiej z Rosją w latach 1995-2007
1. Wprowadzenie
2. Rozwój stosunków umownych
3. Analiza handlu Unii Europejskiej z Rosją
3.1. Wielkość obrotów i saldo wymiany
3.2. Struktura przedmiotowa wymiany
4. Wnioski podsumowujące

ROZDZIAŁ VI
Tomasz Białowąs, Magdalena Kąkol, Bogumiła Mucha-Leszko
Stosunki handlowe Unii Europejskiej z Japonią w latach 1995-2007
1. Wprowadzenie
2. Wielkość, dynamika i saldo obrotów w handlu towarami Unii Europejskiej z Japonią
3. Znaczenie Japonii w handlu zewnętrznym Unii Europejskiej
4. Struktura przedmiotowa wymiany
5. Rozwój polityki handlowej Unii Europejskiej wobec Japonii
5.1. Stosunki handlowe w latach 70. i 80
5.2. Współpraca handlowa UE z Japonią i efekty liberalizacji wymiany w latach 90
5.3. Intensyfikacja współpracy handlowej w latach 2001-2008
6. Wnioski podsumowujące

 


218 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022