W prezentowanej publikacji autorka przedstawia etapy kształtowania się
polityki edukacyjnej Unii Europejskiej – od najważniejszych działań i dokumentów
przyjmowanych od połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku – po traktat z Maastricht z
1993 roku i postanowienia Strategii Lizbońskiej.
Omawia kluczowe kompetencje i ich znaczenie w kontekście Strategii
Lizbońskiej. Dużą część pracy poświęca przedstawieniu zbieżności i różnic w
organizacji systemów edukacji wkrajach europejskich, umożliwiając Czytelnikowi
porównanie rozwiązań stosowanych w innych krajach z własną wiedzą i doświadczeniem,
a także ocenę i refleksję na temat miejsca polskiej oświaty w rodzinie europejskiej.
Przypomina wspólnotowe programy współpracy jako główne instrumenty realizacji
wspólnotowej polityki edukacyjnej.
W podsumowaniu ukazuje politykę edukacyjną Unii na szerszym, europejskim i
światowym tle, omawiając działalność (w sferze oświaty) organizacji
międzynarodowych o europejskim i ponadeuropejskim zasięgu – Rady Europy, OECD, UNESCO.
68 stron, oprawa miękka