Przedstwiona czytelnikom książka stanowi zbiór opracowań naukowych,
których autorzy wywodzą się z wielu polskich ośrodków naukowych, przede wszyskim z
licznych państwowych i niepaństwowych szkół wyższych oraz Instytutu Nauk
Ekonomicznych PAN.
Zakres tematyczny opracowań jest szeroki, ale wszystkie one wiążą się,
bezpośrednio lub pośrednio, z obecnością polskich przedsiębiorstw na rynku
eruopejskim, który jest rynkiem jednolitym w sensie zaniesienia barier technicznych,
unifikacji przepisów prawnych w zakresie norm bezpieczeństwa, zdrowia,ochrony
środowiska, wymagań dotyczących uzyskiwania certyfikatów oraz procedur rejestracji
znaków towarowych. Nie jest to jednak rynek jednorodny, gdyż różnicuje go szereg
czynników przyrodniczych, klimatycznych, poziomstopy życiowej oraz różnice kulturowe w
poszczególnych krajach - członkach UE i ich regionach.
W opracowaniu przedstwiono również reguły konkurencji na rynku europejskim
oraz markoekonomiczne, prawne, społeczne i kulturowe uwarunkowania tej konkurencji.
Dokonano analizy innowacyjności polskich przedsiębiorstw jako bardzo ważnego
warunku konkurencyjności oraz wskazano na strategie marketingowe przedsiębiorstw
realizowane na rynkach unijnych.
621 stron, B5, oprawa miękka