Zakup bezw(y)padkowy
Jak kupić używany samochód i nie żałować
Dlaczego tak trudno w Polsce o porządny używany samochód?
Porządny, czyli bezwypadkowy lub z pełną informacją, co i kiedy było naprawiane,
z oryginalnym, udokumentowanym przebiegiem, w dobrym stanie technicznym?
To nie są zbyt wygórowane wymagania. Niestety, o wiele bardziej prawdopodobne jest,
że zamiast na uczciwego sprzedawcę trafi my na oszusta, a nasze wymarzone auto okaże
się skarbonką bez dna.
Jacek Balkan bezlitośnie obnaża wszystkie sztuczki handlarzy samochodów.
Podpowiada, jak samemu sprawdzić, czy auto uczestniczyło w wypadku, powodzi albo
pożarze. Pomaga też dobrać idealną markę i model do naszych potrzeb.
Trudne staje się prostsze. Z tą książką pójdę kupić
następny samochód. Polecam ten poradnik wszystkim, którzy boją się, że auto z
drugiej ręki okaże się najgorszym zakupem życia. Szczególnie — kobietom. Dowiecie
się, jak nie dać się naciągnąć i co zabrać do torebki, żeby dobrze przygotować
się do oględzin oferowanego samochodu.
Agnieszka Litorowicz-Siegert, „Twój STYL”
Jeżeli stoisz przed dylematem, czy kupić nowe, lecz banalne auto, czy też
używane, ale oferujące dawkę emocji, ta książka jest dla Ciebie. Dzięki niej w
mgnieniu oka zorientujesz się, jakie mroczne sekrety kryją prawdziwe ,,okazje” na
rynku wtórnym samochodów.
Michał Maske, odpowiedzialny za komunikację marek Seat, Nissan
i Ferrari
Jacek Balkan, polski dziennikarz motoryzacyjny. Od ponad piętnastu
lat autor, producent, reżyser i prowadzący kilkunastu programów telewizyjnych i
radiowych. Pracował dla takich stacji jak TVN, RTL, TVN Turbo czy Polsat. Konsultant
motoryzacyjny przy produkcji filmów fabularnych i seriali, gościnnie występował w
znanym z Discovery Chanel programie „Fani czterech kółek” („Wheeler Dealers”).
Publikował między innymi w „Gazecie Wyborczej”, w tygodnikach „Wprost” i
miesięczniku „High Living”. Obecnie autor tekstów motoryzacyjnych w tygodniku
„Polityka”. Szef redakcji motoryzacyjnej Radia TOK FM, gdzie od dziesięciu lat
prowadzi
audycje poświęcone wszystkim obszarom motoryzacji.
Autor książek Skandaliczna historia motoryzacji oraz Operacja Dakar.
Fragmenty:
Skoro przejechaliśmy pół Polski, postanowiliśmy
sprawdzić jeszcze dwa miejsca. Szukając śladów ingerencji blacharza, podnieśliśmy
wykładzinę w bagażniku i obejrzeliśmy tylny pas – był czysty i wyglądał jak z
fabryki. Teraz całkiem wyjęliśmy wykładzinę, żeby zobaczyć miejsca montażu tylnej
kanapy, oczywiście odkręcanej. Na macie bitumicznej, przyklejonej do karoserii, w
okolicach wnęki prawego, tylnego koła dostrzegliśmy delikatny nalot – niejednolity,
wyglądał jak resztki niedoczyszczonego, zaschniętego piasku. Złożyliśmy tył i
zamknęliśmy bagażnik. Zdenerwowany „typ” przestępował z nogi na nogę.
Obejrzeliśmy bardzo dokładnie lampy z przodu. Były idealne, jak nowe, tyle że ktoś je
wykręcał, co początkowo zignorowaliśmy – w wielu autach, by wymienić żarówkę,
trzeba zdemontować cały reflektor. A halogeny przeciwmgielne? Niby idealne, niby czyste,
ale z delikatną zaschniętą warstwą pyłu… Pytam „typa”:
- Długo stał w wodzie? Ten pana bezwypadkowy citroën?
368 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka