wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.70 51,97   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BADANIE WIDOWNI FILMOWEJ ANTOLOGIA PRZEKŁADÓW


KLEJSA K. SARYUSZ-WOLSKA M.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2014, wydanie I

cena netto: 54.70 Twoja cena  51,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badanie widowni filmowej

Antologia przekładów


Największą zaletą antologii jest to, że może ona stanowić świetną metodologiczną podstawę i inspirację do kolejnych badań nad publicznością (nie tylko) filmową. Naukowiec, który będzie chciał podjąć się eksploracji fenomenu recepcji mediów, znajdzie tu całą gamę podpowiedzi dotyczących technik i metod badawczych.

Od klasycznych metod socjologicznych prezentowanych przez Emilie Altenloh czy Susan Ohmer, przez propozycję badania rankingów filmowych przedstawioną przez Josepha Garncarza, pogłębione wywiady przeprowadzone i zinterpretowane przez Annette Kuhn, analizę takich fenomenów jak rozmowy w kinie (artykuł Janet Staiger), listy pisane do reżysera (tekst Petera Krämera) czy wypowiedzi homoseksualnych fanów Star Treka (opracowanie Henry’ego Jenkinsa), badania nad wpływem kina na przemysł turystyczny (artykuły Rodanthi Tzanelli oraz Martina Barkera i Ernesta Mathijsa) czy analizę sposobów funkcjonowania amerykańskich wypożyczalni wideo (tekst Daniela Herberta), aż do opisania kultury uczestnictwa na podstawie analizy vlogów znajdujących się na portalu YouTube (Jean Burgess, Joshua Green) – czytelnik otrzymuje cały wachlarz możliwości związanych z różnorodnymi sposobami badania odbioru przekazów audiowizualnych.

dr hab. Arkadiusz Lewicki


Autorzy:

Emilie Altenloh, Thomas Austin, Martin Barker, Jean Burgess, John Fiske, Joseph Garncarz, David Gauntlett, Joshua Green, Daniel Herbert, Henry Jenkins, Jesko Jockenhövel, Konrad Klejsa, Peter Krämer, Annette Kuhn, Ernest Mathijs, Susan Ohmer, Philipp Pohlenz, Dieter Prokop, Fritz Reusswig, Magdalena Saryusz-Wolska, Julia Schwarzkopf, Lakshmi Srinivas, Janet Staiger, Birgit Stark, Rodanthi Tzanelli, Claudia Wegener

Konrad Klejsa jest adiunktem w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego oraz wykładowcą Szkoły Filmowej w Łodzi. W latach 2007–2009 pracował na Uniwersytecie w Tybindze; współredagował m.in. tomy o polsko-niemieckich relacjach filmowych (wydanie niemieckie 2011; wydanie polskie 2012); za monografię Filmowe oblicza kontestacji w 2009 roku otrzymał Nagrodę im. Bolesława Michałka. Był stypendystą Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, tygodnika „Polityka” oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Magdalena Saryusz-Wolska jest adiunktem w Katedrze Mediów i Kultury Audiowizualnej Uniwersytetu Łódzkiego, pracownikiem naukowym Centrum Badań Historycznych PAN w Berlinie. Studiowała socjologię, kulturoznawstwo i filmoznawstwo w Łodzi, Moguncji i Giessen (Niemcy). Redaktorka m.in. antologii Pamięć zbiorowa i kulturowa. Współczesna perspektywa niemiecka (2009) i autorka monografii Spotkania czasu z miejscem. Studia o pamięci i miastach (2011). Zajmuje się m.in. relacjami łączącymi film i pamięć zbiorową.


Konrad Klejsa, Magdalena Saryusz-Wolska
Badanie widowni filmowej: historia i metody
Emilie Altenloh
W stronę socjologii kina. Publiczność, filmy i inne formy rozrywki
Joseph Garncarz
Radosny nastrój i szczypta tragizmu. Kulturowa specyfika regionalnych preferencji filmowych w niemieckiej części Górnego Śląska około 1930 roku
Annette Kuhn
Słoiki po dżemie i cliffhangery: brytyjscy seniorzy wspominają dziecięce wizyty w kinie
Susan Ohmer
Nauka o przyjemności: George Gallup i badanie publiczności w Hollywood
Janet Staiger
Rozmowy w kinie. Badania nad historią recepcji amerykańskiego Filmu
Peter Krämer
„Szanowny Panie Reżyserze…”: listowne reakcje widowni na film 2001: Odyseja kosmiczna w późnych latach sześćdziesiątych
Dieter Prokop
Serial Holocaust w niemieckiej telewizji. Sprawozdanie z wywiadów frankfurckich
John Fiske
Analiza widowni telewizyjnej – podejście studiów kulturowych (na marginesie serialu Świat według Bundych)
Henry Jenkins
„Wyjść z szafy i ruszyć we wszechświat”. Seksualni odszczepieńcy i Star Trek
Lakshmi Srinivas
Aktywna publiczność: oglądanie, relacje społeczne i doświadczenie kina w Indiach
Rodanthi Tzanelli
Konstruowanie filmowego turysty. „Przemysł znakowy” w trylogii Władca Pierścieni
Martin Barker, Ernest Mathijs
Śródziemie widziane z oddali. O postrzeganiu Nowej Zelandii przez zagranicznych widzów Władcy Pierścieni.
Fritz Reusswig, Julia Schwarzkopf, Philipp Pohlenz
Fala uderzeniowa. Blockbuster Pojutrze i jego wpływ na świadomość ekologiczną niemieckiej widowni
David Gauntlett
Przemoc na ekranie. Badania nad efektami oddziaływania mediów – i efekty błędnych badań
Thomas Austin
„Ziemia odsłania swoje sekrety”. Brytyjskie telewizyjne programy przyrodnicze
Daniel Herbert
Domowe wideo w domku na prerii. Uwagi o wypożyczalniach filmów w małych amerykańskich miasteczkach w roku 2010
Claudia Wegener, Jesko Jockenhövel
Kino 3D w ocenie niemieckich widzów. Studium ilościowe na temat wykorzystywania i akceptacji nowej formy projekcji
Birgit Stark
EPG a wybór programów w świecie telewizji cyfrowej
Jean Burgess, Joshua Green
Przedsiębiorczy vloger: kultura uczestnictwa poza podziałem na profesjonalistów i amatorów

Noty o autorach
Indeks nazwisk


420 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022