|
ARCHITEKCI INNOWACYJNOŚCI JAK POMAGAĆ PRACOWNIKOM
MILLER P. wydawnictwo: STUDIO EMKA, 2014, wydanie I cena netto: 53.90 Twoja cena 51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Architekci innowacyjności
Jak pomagać pracownikom wdrażać wartościowe pomysły
Większość firm uważa wprowadzanie innowacji za dodatkowy element swojej
działalności operacyjnej. Pracowników wysyła się wprawdzie na wyjazdy, gdzie z dala
od firmy mogą czerpać inspirację z ciekawych wykładów i uczestniczyć w warsztatach
prowadzonych przez nienaturalnie entuzjastycznych trenerów, aby jak tylko wrócą do
pracy, ponownie wpaść w codzienną rutynę.
Eksperci w dziedzinie zarządzania innowacją - Paddy Miller i Thomas
Wedell-Wedellsborg - proponują inne, lepsze podejście. Zalecają, aby liderzy podjęli
się roli „architekta innowacyjności”, którego zadaniem jest stworzenie w
organizacji ekosystemu skłaniającego pracowników do codziennego przejawiania pięciu
podstawowych zachowań innowacyjnych.
Jednym słowem, jest to książka o zapewnieniu stanu „innowacyjności na co
dzień”, w którym szeregowi pracownicy - w księgowości, marketingu czy w dziale
sprzedaży – zyskają szansę wdrażania innowacji w sposób
trwały i systemowy.
Zamiast organizować burze mózgów, konkursy na pomysły czy firmowe wyjazdy, które
rzadko przynoszą spodziewane efekty, liderzy powinni tak kierować swoimi pracownikami,
by „pięć podstawowych zachowań sprzyjających innowacyjności” – koncentracja,
kontakt, modyfikacja, selekcja oraz dyplomacja, a także szóste, wytrwałość - stały
się ich codziennym nawykiem.
Książka Architekci innowacyjności, przywołując przykłady zaczerpnięte z
działalności światowych korporacji, takich jak Pfizer, Index Ventures, Lonza, Go
Travel, Prehype, DSM itd., wskazuje drogę prowadzącą do zaszczepienia innowacyjności w
DNA miejsca pracy.
A zatem – odwołajcie wyjazdy, czytajcie Architektów innowacyjności - i sprawcie, by
innowacje stały się jądrem waszej działalności biznesowej.
WSTĘP
Rozdział 1 INNOWACJE NA CO DZIEŃ
Jak dzień po dniu zmieniać to, co robią pracownicy?
Rozdział 2 KONCENTRUJ UWAGĘ
Jak sprawić, by pracownicy skupiali uwagę na wartościowych pomysłach?
Rozdział 3 UMOŻLIWIAJ KONTAKT
Jak pomóc pracownikom tworzyć wartościowe pomysły
Rozdział 4 ULEPSZAJ
Jak pomóc pracownikom w doskonaleniu ich własnych pomysłów?
Rozdział 5 SELEKCJONUJ
Jak stworzyć z pracowników efektywnych selekcjoneróv pomysłów?
Rozdział 6 UŻYJ DYPLOMACJI
Jak pomóc pracownikom prowadzić politykę skierowana na innowacje?
Rozdział 7 WYTRWAJ
Jak zwiększyć u pracowników wewnętrzną motywację do innowacyjności?
Epilog SYNDROM PONIEDZIAŁKOWEGO PORANKA
Od tego, co zrobisz w ciągu najbliższych dwudziestu minut, zależy, czy odniesiesz
sukces czy poniesiesz porażkę.
Dodatek A
Propozycje dalszych lektur
Dodatek B
Jak zdefiniować innowację
Dodatek C
Cztery ważne powody, żeby wprowadzać innowacje
Bibliografia
Podziękowania
O Autorach
232 strony, Format: 14.5x22.0cm, oprawa twarda z obwolutą
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|