|
CZYNNIKI DETERMINUJĄCE JAKOŚĆ PRODUKTÓW I PROCESÓW
WYBIERALSKA K. RED. wydawnictwo: UE POZNAŃ, 2013, wydanie I cena netto: 43.30 Twoja cena 41,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka CZYNNIKI DETERMINUJĄCE JAKOŚĆ PRODUKTÓW I PROCESÓW
Czynniki determinujące jakość produktów i procesów są istotne nie tylko dla
produkcji i marketingu, ale przede wszystkim dla zdrowia konsumentów.
Każdy komponent otaczającego nas świata – powietrze, woda, gleba, fauna i flora
– może wpływać na stan naszego organizmu. Dlatego wiedza o możliwości poprawy
jakości artykułów czy kondycji środowiska naturalnego poprzez racjonalizację znanych
procesów produkcyjnych, np. wyrobów kosmetycznych, farmaceutycznych czy spożywczych,
jest bardzo ważna dla naszego życia.
Prace prowadzone w Katedrze Technologii i Ochrony Środowiska (obecnie: Katedra
Technologii i Analizy Instrumentalnej) ukierunkowane są na poznawanie mechanizmów
oddziaływań poszczególnych składników w wybranych produktach, na polepszanie receptur
środków do pielęgnacji ciała czy suplementów diety po to, by uzyskać wyrób
zawierający cenne i bezpieczne substancje.
Wprowadzenie (Katarzyna Wybieralska). 5
Paulina Malinowska, Justyna Kiewlicz
Ekstrakty roślinne – wielofunkcyjne składniki kosmetyków 9
Daria Wieczorek, Dobrawa Kwaśniewska
Właściwości powierzchniowe wybranych surfaktantów betainowych. 22
Ewelina Susło, Ryszard Zieliński
Właściwości reologiczne kremów kosmetycznych. 32
Justyna Kiewlicz, Paulina Malinowska
Ocena właściwości przeciwutleniających długołańcuchowych estrów kwasów
fenolowych w oleju z pestek winogron. 47
Katarzyna Michocka
Właściwości użytkowe wybranych pochodnych chitozanu 61
Dobrawa Kwaśniewska, Daria Wieczorek, Ryszard Zieliński
Związki z ugrupowaniem polizwitterjonowym- potencjalne możliwości aplikacyjne.
71
Anna Wieloch, Katarzyna Michocka, Anna Cieszyńska
Polifenole w żywności, lekach oraz suplementach diety. 83
Katarzyna Wybieralska
Czynniki wpływające na postawy konsumentów wobec wybranych suplementów diety.
102
Anna Cieszyńska
Recykling metali szlachetnych 120
Anna Wajda, Katarzyna Wybieralska
Przykłady praktycznego wykorzystania skomplikowanych struktur natury.
132
Katarzyna Mania, Henryk Szymusiak
Między aromamarketingiem a neuromarketingiem: zapach i jego wpływ na emocje
konsumenta 145
166 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|