wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MEDIA W ANALOGOWYM I CYFROWYM ŚWIECIE


ADAMSKI A.

wydawnictwo: ELIPSA, 2012, wydanie I

cena netto: 53.59 Twoja cena  50,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media w analogowym i cyfrowym świecie

Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji społecznej


Niniejsza monografia składa się zatem z sześciu rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest szeroko pojmowanym aspektom funkcjonowania Internetu, zarówno pod kątem jego historii i przemian, jak i kontrolujących go instytucji. Nie sposób było również pominąć kwestii obowiązywania prawa w Internecie, w tym również -jakże aktualnej! - sprawy ACTA. Poruszono także - rzadko przywoływaną - sprawę archiwizacji zasobów Internetu.


Wstęp

1.Internet i komputery - historia, funkcjonowanie, oddziaływanie
1.1.Od liczydła do Globalnej Sieci. Historia i funkcjonowanie komputerów i Internetu
1.2.Przesyłanie bitów zamiast transportu atomów. Digitalizacja, cyberprzestrzeń i rzeczywistość wirtualna
1.2.1.Rzeczpospolita zerojedynkowa, czyli meandry cyfryzacji
1.2.2.Cyberprzestrzeń i rzeczywistość wirtualna, czyli o metageografii nowego świata
1.3.Różne aspekty funkcjonowania i regulacji Internetu
1.3.1.Kontrolerzy i gatekeeperzy Internetu
1.3.1.1.Władcy domen, czyli kto rządzi Internetem?
1.3.1.2.Filtrowanie Internetu, czyli potęga wyszukiwarek
1.3.2.Internet a prawo - pytania i wyzwania
1.3.2.1.Romantyczni kowboje kontra nudni prawnicy - czy w Internecie obowiązuje prawo?
1.3.2.2.Własność i prywatność - spór o ACTA
1.3.3.(Nie)trwałość internetowych publikacji, czyli archiwizacja zasobów Sieci

2.Internet jako nowa forma komunikacji: szansę i niebezpieczeństwa
2.1.Internet - tradycyjne medium czy interaktywne metamedium?
2.1.1."Internet" czy "internet"?
2.1.2.Czy Internet to "medium"?
2.1.3.Interaktywność komunikacji internetowej
2.2.Zmieniające się oblicze mediów i dziennikarstwa: nowe media, Web 2.0, social media, dziennikarstwo obywatelskie
2.2.1.Nowe media. Nowe, czyli jakie?
2.2.2.Web 2.0 i social media, czyli wszyscy o wszystkim ze wszystkimi
2.2.2.1.Web 2.0 - rzeczywistość czy kolejny mit?
2.2.2.2.Informacja to podstawa, czyli o mediach społecznościowych
2.2.2.3.Przyszłość mediów społecznościowych
2.2.3.Błogi i dziennikarstwo obywatelskie: nowe formy dziennikarstwa
2.3.Blaski i cienie Internetu i nowych mediów, czyli o konieczności etycznej i aksjologicznej refleksji nad techniką
2.3.1.Technika - czy na pewno neutralna etycznie?
2.3.2.Refleksja aksjologiczno-etyczno-moralna nad techniką i postępem - propozycja Kościoła katolickiego
2.3.3.Ciemne strony Internetu

3.Konwergencja mediów i jej konsekwencje
3.1.Konwergencja mediów i jej konteksty
3.2.Obszary konwergencji mediów
3.2.1.Płaszczyzna technologiczna
3.2.1.1.Konwergencja urządzeń
3.2.1.2.Konwergencja rozwiązań
3.2.1.3.Konwergencja sieciowa
3.2.2.Konwergencja ekonomiczna
3.2.2.1.Konwergencja rynkowa i regulacyjna
3.2.2.2.Konwergencja korporacyjna
3.2.3.Konwergencja za wartości
3.3.Konwergencja a społeczeństwo informacyjne i globalizacja
3.3.1.Informacja i sieciowość a zmiany społeczne
3.3.2.Świat skompresowany, czyli o globalizacji

4.Prasa drukowana w obliczu wielkich przemian
4.1.Prasa - historia, pojęcie, rodzaje i funkcje
4.1.1.Krótka historia rozwoju prasy drukowanej
4.1.2.Natura, cechy i podziały prasy
4.1.3.Funkcje prasy
4.2.Prasa: śmierć czy nowe życie? Wielka wędrówka z papieru na ekran
4.2.1.Prasa w Sieci
4.2.1.1.Historia prasy internetowej na świecie i w Polsce
4.2.1.2.Strona WWW czy e-wydanie?
4.2.1.3.Artykuł prasowy a artykuł internetowy
4.2.2.Tablety i e-czytniki szansą na przetrwanie prasy?
4.3.Przyszłość prasy
4.3.1.Spór o śmierć druku
4.3.2.Czy zbliża się koniec darmowych treści w Internecie?

5.Radio i telewizja w świecie analogowym
5.1.Radio i jego historia
5.2.Historia telewizji
5.3.Radiofonia i telewizja - trudności z definicją i cechy wspólne
5.4.Radio: jak zmieniło świat? Natura radia i sposób przekazu
5.5.Od paleotelewizji do hipertelewizji. Natura telewizji i jej przemiany
5.5.1.Podstawowe cechy telewizji i jej języka
5.5.2.Od zimnej paleotelewizji do gorącej hipertelewizji
5.5.3.Telewizja jako źródło informacji i rozrywki oraz nośnik reklamy

6.Radio i telewizja: w obliczu konwergencji i digitalizacji
6.1.Telewizja w cyfrowym świecie
6.1.1.Nowe środowisko, nowe możliwości
6.1.2.Cyfryzacja telewizji naziemnej
6.1.3.Telewizja w Internecie
6.2.Radio w cyfrowym świecie
6.2.1.Cyfryzacja radia: pytania, wątpliwości, możliwe scenariusze.
6.2.2.Radio tradycyjne a radio internetowe
6.2.3.Cyfryzacja naziemnych stacji radiowych

Zakończenie

Bibliografia
Źródła (akty prawne, orzeczenia sądów i dokumenty urzędowe)
Materiały drukowane
Opracowania
Artykuły prasowe
Publikacje internetowe (netografia)
Opracowania
Informacje, artykuły publicystyczne, wpisy na blogach i inne publikacje

O Autorze


409 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022