| 
  
 MEDIA W ANALOGOWYM I CYFROWYM ŚWIECIE
 ADAMSKI A.   wydawnictwo: ELIPSA, 2012, wydanie I    cena netto: 53.59  Twoja cena  50,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Media w analogowym i cyfrowym świecie
Wpływ cyfrowej rewolucji na rekonfigurację komunikacji
społecznej
 
Niniejsza monografia składa się zatem z sześciu rozdziałów. Pierwszy
poświęcony jest szeroko pojmowanym aspektom funkcjonowania Internetu, zarówno pod
kątem jego historii i przemian, jak i kontrolujących go instytucji. Nie
sposób było również pominąć kwestii obowiązywania prawa w Internecie,
w tym również -jakże aktualnej! - sprawy ACTA. Poruszono także - rzadko
przywoływaną - sprawę archiwizacji zasobów Internetu.
 
Wstęp 
 
1.Internet i komputery - historia, funkcjonowanie, oddziaływanie 
1.1.Od liczydła do Globalnej Sieci. Historia i funkcjonowanie komputerów i Internetu 
1.2.Przesyłanie bitów zamiast transportu atomów. Digitalizacja, cyberprzestrzeń i
rzeczywistość wirtualna  
1.2.1.Rzeczpospolita zerojedynkowa, czyli meandry cyfryzacji 
1.2.2.Cyberprzestrzeń i rzeczywistość wirtualna, czyli o metageografii nowego świata 
1.3.Różne aspekty funkcjonowania i regulacji Internetu 
1.3.1.Kontrolerzy i gatekeeperzy Internetu 
1.3.1.1.Władcy domen, czyli kto rządzi Internetem? 
1.3.1.2.Filtrowanie Internetu, czyli potęga wyszukiwarek 
1.3.2.Internet a prawo - pytania i wyzwania 
1.3.2.1.Romantyczni kowboje kontra nudni prawnicy - czy w Internecie obowiązuje prawo? 
1.3.2.2.Własność i prywatność - spór o ACTA 
1.3.3.(Nie)trwałość internetowych publikacji, czyli archiwizacja zasobów Sieci 
 
2.Internet jako nowa forma komunikacji: szansę i niebezpieczeństwa 
2.1.Internet - tradycyjne medium czy interaktywne metamedium? 
2.1.1."Internet" czy "internet"? 
2.1.2.Czy Internet to "medium"? 
2.1.3.Interaktywność komunikacji internetowej 
2.2.Zmieniające się oblicze mediów i dziennikarstwa: nowe media, Web 2.0, social media,
dziennikarstwo obywatelskie  
2.2.1.Nowe media. Nowe, czyli jakie? 
2.2.2.Web 2.0 i social media, czyli wszyscy o wszystkim ze wszystkimi 
2.2.2.1.Web 2.0 - rzeczywistość czy kolejny mit? 
2.2.2.2.Informacja to podstawa, czyli o mediach społecznościowych 
2.2.2.3.Przyszłość mediów społecznościowych 
2.2.3.Błogi i dziennikarstwo obywatelskie: nowe formy dziennikarstwa 
2.3.Blaski i cienie Internetu i nowych mediów, czyli o konieczności etycznej i
aksjologicznej refleksji nad techniką 
2.3.1.Technika - czy na pewno neutralna etycznie? 
2.3.2.Refleksja aksjologiczno-etyczno-moralna nad techniką i postępem - propozycja
Kościoła katolickiego 
2.3.3.Ciemne strony Internetu 
 
3.Konwergencja mediów i jej konsekwencje 
3.1.Konwergencja mediów i jej konteksty 
3.2.Obszary konwergencji mediów 
3.2.1.Płaszczyzna technologiczna 
3.2.1.1.Konwergencja urządzeń 
3.2.1.2.Konwergencja rozwiązań 
3.2.1.3.Konwergencja sieciowa 
3.2.2.Konwergencja ekonomiczna 
3.2.2.1.Konwergencja rynkowa i regulacyjna 
3.2.2.2.Konwergencja korporacyjna 
3.2.3.Konwergencja za wartości 
3.3.Konwergencja a społeczeństwo informacyjne i globalizacja 
3.3.1.Informacja i sieciowość a zmiany społeczne 
3.3.2.Świat skompresowany, czyli o globalizacji 
 
4.Prasa drukowana w obliczu wielkich przemian 
4.1.Prasa - historia, pojęcie, rodzaje i funkcje 
4.1.1.Krótka historia rozwoju prasy drukowanej 
4.1.2.Natura, cechy i podziały prasy 
4.1.3.Funkcje prasy 
4.2.Prasa: śmierć czy nowe życie? Wielka wędrówka z papieru na ekran 
4.2.1.Prasa w Sieci 
4.2.1.1.Historia prasy internetowej na świecie i w Polsce 
4.2.1.2.Strona WWW czy e-wydanie? 
4.2.1.3.Artykuł prasowy a artykuł internetowy 
4.2.2.Tablety i e-czytniki szansą na przetrwanie prasy? 
4.3.Przyszłość prasy 
4.3.1.Spór o śmierć druku 
4.3.2.Czy zbliża się koniec darmowych treści w Internecie? 
 
5.Radio i telewizja w świecie analogowym 
5.1.Radio i jego historia 
5.2.Historia telewizji 
5.3.Radiofonia i telewizja - trudności z definicją i cechy wspólne 
5.4.Radio: jak zmieniło świat? Natura radia i sposób przekazu 
5.5.Od paleotelewizji do hipertelewizji. Natura telewizji i jej przemiany 
5.5.1.Podstawowe cechy telewizji i jej języka 
5.5.2.Od zimnej paleotelewizji do gorącej hipertelewizji 
5.5.3.Telewizja jako źródło informacji i rozrywki oraz nośnik reklamy 
 
6.Radio i telewizja: w obliczu konwergencji i digitalizacji 
6.1.Telewizja w cyfrowym świecie 
6.1.1.Nowe środowisko, nowe możliwości 
6.1.2.Cyfryzacja telewizji naziemnej 
6.1.3.Telewizja w Internecie 
6.2.Radio w cyfrowym świecie 
6.2.1.Cyfryzacja radia: pytania, wątpliwości, możliwe scenariusze. 
6.2.2.Radio tradycyjne a radio internetowe 
6.2.3.Cyfryzacja naziemnych stacji radiowych 
 
Zakończenie 
 
Bibliografia  
Źródła (akty prawne, orzeczenia sądów i dokumenty urzędowe) 
Materiały drukowane 
Opracowania 
Artykuły prasowe 
Publikacje internetowe (netografia) 
Opracowania 
Informacje, artykuły publicystyczne, wpisy na blogach i inne publikacje  
 
O Autorze  
 
409 stron, B5, oprawa miękka 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |