wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 99.90 94,91   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DIAGNOZA ORGANIZACJI OD A DO Z


STOCKI R.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2013, wydanie I

cena netto: 99.90 Twoja cena  94,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Diagnoza organizacji od A do Z

Praktyczny podręcznik diagnozy dla konsultantów, trenerów i menedżerów


Każda organizacja to złożony system, na który powinno się patrzeć z wielu perspektyw. Najczęściej audyt organizacyjny oznacza albo spojrzenie z punktu widzenia ekonomicznego, albo z punktu widzenia operacji. Kiedy jednak trzeba dokonać poważnych zmian w organizacji, oznacza to najczęściej konieczność zmian w mentalności. Tymczasem mało jest narzędzi diagnostycznych do oceny sposobu myślenia w organizacji, a przeprowadzanym w tej dziedzinie badaniom można często zarzucić, że ich wyniki są niejednoznaczne i nie wykazują, czy organizacja jest zdrowa czy chora, a jeśli chora, to co konkretnie należałoby zrobić, by ją uzdrowić.

Autor tej książki - praktyk, który sam jako konsultant zdiagnozował ponad 100 organizacji - proponuje bardzo szeroki zakres zaawansowanych narzędzi diagnostycznych do badania organizacji.

Przede wszystkim zaś - co jest ewenementem - pierwszą klasyfikację modeli mentalnych związanych z życiem organizacyjnym, które nazywa patologiami organizacyjnymi. Prezentuje opisy dwunastu najczęściej występujących patologii wraz z wyjaśnieniami, jak sobie z nimi poradzić.

Każda z patologii jest zilustrowana odpowiednim studium przypadku i określona za pomocą pięciu osi, opisujących kolejno: łatwo dostrzegalne objawy patologii, patologie związane z osobami kierującymi organizacjami, nieprawidłowości operacji i procesów, patogenne oddziaływanie środowiska organizacji i rozwój zjawisk patologicznych w czasie.

W części o charakterze narzędziowym omówiono szczegółowo takie zagadnienia jak:

  • proces diagnostyczny i rola, jaką odgrywają w nim specjaliści z różnych dziedzin,

  • badania diagnostyczne prowadzone przy użyciu map poznawczych,

  • najważniejsze metody diagnostyczne i sposoby analizowania ich wyników,

  • metody tworzenia wybranych testów psychologicznych.

Nie chodzi tu o kolejną metodę pod chwytliwą nazwą - ta książka jest podręcznikiem dla wymagającego czytelnika, który przeszedł już przez fazę gadżetów i szuka solidnej wiedzy osadzonej w badaniach i w praktyce. Jest lekturą obowiązkową dla konsultantów i trenerów zarządzania oraz wartościową pozycją dla menedżerów organizacji, w których mogą występować patologie.


O autorze

Podziękowania

Przedmowa

Część I. Podstawy diagnozowania

1.Diagnoza holistyczna a diagnoza psychologiczna organizacji
Problem granic w diagnozie - holistyczność diagnozy
Diagnoza holistyczna jako różne "rzuty" organizacji
Specyfika diagnozy psychologicznej
Rodzaje konstruktów
Podsumowanie

2.Nozologia patologii organizacyjnych jako metateoria szczegółowych teorii organizacyjnych
Systematyka patologii
Znaczenie typu patologii dla diagnozy organizacji
Podsumowanie

3.Cztery perspektywy widzenia organizacji
Znaczenie rozwoju dla diagnozy organizacyjnej
Specyfika rozwoju organizacyjnego
Psychologiczne źródła systemowego izomorfizmu w organizacjach
Model indywidualnej ewolucji w spostrzeganiu organizacji jako wytyczna diagnozy
Kręgi konstruktów organizacyjnych
Aspekt socjologiczny wyników odzwierciedlania
Podsumowanie

4.Anatomia zdrowej organizacji i jej zaburzenia wynikające z wpływu ludzi
Co jest potrzebne firmie, aby mogła istnieć
Ścieżka: klienci - przewaga konkurencyjna - płace - zaangażowanie pracowników
Ścieżka: system informacyjny - system ocen - system płac - płace
Ścieżka: godność - porozumienie - zaufanie - zaangażowanie
Zarządzanie kompetencjami
Podsumowanie

5.Strategiczny kontekst diagnozy
Wpływ wielkości organizacji na patologie i działania diagnostyczne
Typologia strategiczna organizacji
Podsumowanie

Część II. Proces i narzędzia diagnozy

6.Etapy procesu diagnozy
Faza pierwsza: od zgłoszenia się klienta do podpisania kontraktu na przeprowadzenie diagnozy
Faza druga: diagnozowanie
Faza trzecia: przekazanie wyników diagnozy zainteresowanym
Wymagania formalne dotyczące raportów analitycznych
Prezentacje
Autodiagnoza
Podsumowanie

7.Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji
Co to są mapy poznawcze?
Po co badać mapy poznawcze?
Podstawowe zasady i warunki badania map poznawczych
Problemy związane z pomiarem
Prowadzenie wywiadów
Kodowanie i opracowywanie danych - analiza słownika
Analiza struktury map poznawczych
Interpretacja wyników
Podsumowanie

8.Wywiad jako podstawowe narzędzie diagnozy organizacji
Przygotowywanie się do wywiadów i rozmów diagnostycznych
Co presuponują rozmówcy, czyli prywatne teorie na temat firmy
Rodzaje wywiadów
Błędy popełniane w trakcie wywiadów diagnostycznych i niebezpieczeństwa związane ze stosowaniem tej techniki
Podsumowanie

9.Testy psychologiczne w diagnozie patologii organizacyjnych
Istota i cele badania kwestionariuszowego
Psychometryczne badanie wiedzy ukrytej
Modele wnioskowania na podstawie kwestionariusza o sytuacji w organizacji
Dostosowanie narzędzi do potrzeb organizacji
Pułapka operacjonalizacji
Podsumowanie

10.Obserwacja i techniki symulacyjne
Obserwacja interakcji
Obserwacja rozwiązywania sytuacji symulowanych
Analiza danych werbalnych
Mapowanie owalami
Podsumowanie

11.Analiza dokumentów
Analiza dokumentów finansowych
Analiza statutu
Analiza stron internetowych
Podsumowanie

12.W stronę pełnej partycypacji w zarządzaniu
Konsekwencje diagnozy
Program na dziś
Co nie sprzyja pełnej partycypacji w zarządzaniu?
Możliwe działania interwencyjne
Podsumowanie

Dodatek. Zadania do przemyślenia

Literatura cytowana

Indeks


324 strony, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- BADANIA MARKETINGOWE. METODY I TECHNIKI
KACZMARCZYK S.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022