wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 56.00 53,20   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BADANIA JAKOŚCIOWE METODY I ZASTOSOWANIA


KACZMAREK M.

wydawnictwo: CEDEWU, 2013, wydanie I

cena netto: 56.00 Twoja cena  53,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Badania jakościowe

metody i zastosowania


Od kilkunastu lat zaobserwować można rosnące znaczenie badań marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Świadczą o tym postawy menedżerów, którzy coraz częściej podejmowane decyzje uzależniają od informacji uzyskanej z badań. Niezbędna staje się w szczególności aktualna, wiarygodna i szybko dostępna wiedza o zachowaniach konsumentów, a także o działaniach konkurentów. Systematycznie rośnie zatem rola "dobrej" informacji pochodzącej z badań marketingowych - zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Co więcej, wartość takiej informacji doceniana jest nie tylko przez duże korporacje międzynarodowe i agendy rządowe, ale również przez małe i średnie przedsiębiorstwa, o lokalnym zasięgu działania.

Równocześnie dostrzegany jest coraz większy dysonans pomiędzy tym, co klienci oficjalnie deklarują a tym, jakie podejmują działania. Zastosowanie metodologii badań jakościowych, której celem jest dotarcie do "wnętrza" konsumenta, rozpoznanie jego emocji, ukrytych motywów i potrzeb, staje się więc niezbędne w identyfikacji rzeczywistych zachowań rynkowych. Metody jakościowe umożliwiają "wyjście" poza deklaracje konsumenta, rozpoznanie jego nieświadomych schematów postępowania oraz zrozumienie przyczyn irracjonalnych decyzji.


Wprowadzenie

Rozdział 1
Wprowadzenie do badań jakościowych
1.1. Ilościowe a jakościowe badania marketingowe
1.2. Podejmowanie decyzji o badaniach
1.3. Komputerowe wspomaganie analizy danych jakościowych
1.4. Znaczenie komunikacji niewerbalnej w badaniach jakościowych
1.5. Etyczne aspekty badań

Rozdział 2
Proces badania jakościowego
2.1. Projektowanie badania jakościowego
2.1.1. Wybór metody badań
2.1.2. Dobór próby
2.1.3. Budżet i harmonogram
2.2. Warunki techniczne realizacji badań
2.3. Analiza danych jakościowych
2.4. Prezentacja wyników badań
2.5. Błędy a jakość badań

Rozdział 3
Zogniskowany wywiad grupowy
3.1. Istota metody zogniskowanego wywiadu grupowego
3.2. Dobór próby
3.3. Lokalowe i techniczne warunki realizacji badania
3.4. Narzędzie badawcze - scenariusz
3.5. Prowadzenie zogniskowanego wywiadu grupowego - cechy, zadania i typy moderatorów
3.6. Psychologiczne mechanizmy pracy w grupie
3.7. Analiza wyników i przygotowanie raportu
3.8. Obszary zastosowań zogniskowanego wywiadu grupowego
3.8.1. FGI a badania ilościowe
3.8.2. Badania zachowań konsumentów
3.8.3. Badania produktu
3.8.4. Badania komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z klientem
3.9. Podsumowanie

Rozdział 4
Pogłębiony wywiad indywidualny
4.1. Zasady przeprowadzania wywiadu indywidualnego
4.2. Organizacja i aspekty praktyczne wywiadu
4.2.1. Dobór próby
4.2.2. Czas trwania i miejsce przeprowadzenia wywiadu
4.2.3. Kompetencje badacza w wywiadzie indywidualnym
4.2.4. Wynagrodzenie za udział w badaniu
4.2.5. Budżet i harmonogram badania
4.3. Przygotowanie i realizacja scenariusza wywiadu indywidualnego
4.4. Interpretacja materiału empirycznego
4.5. Błędy popełniane w pogłębionych wywiadach indywidualnych
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5
Metoda obserwacji uczestniczącej
5.1. Istota i obszary zastosowań
5.2. Rodzaje metody obserwacji
5.3. Etapy procesu badawczego opartego na metodzie obserwacji
5.4. "Tajemniczy klient" - na pograniczu badań jakościowych i ilościowych
5.4.1. Istota i rodzaje metody
5.4.2. Proces badania
5.5. Podsumowanie

Rozdział 6
Techniki projekcyjne
6.1. Podstawy wykorzystania technik projekcyjnych w badaniach marketingowych
6.2. Rodzaje technik projekcyjnych wykorzystywanych w badaniach jakościowych
6.3. Przykłady wykorzystania technik projekcyjnych
6.3.1. Skojarzenia
6.3.2. Technika zdań niedokończonych
6.3.3. Test balonowy
6.3.4. Personifikacja
6.3.5. Animalizacja
6.3.6. Przyjęcie marek (brand party)
6.3.7. Profil użytkownika
6.3.8. Odgrywanie ról (psychodrama)
6.3.9. Collage
6.3.10. Rysunek jako test projekcyjny
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7
Zastosowanie eye trackingu w badaniach jakościowych
7.1. Mechanizm działania oka i czynniki determinujące proces postrzegania
7.2. Aparatura badawcza stosowana w eye trackingu
7.3. Procedura badawcza w badaniu eye trackingowym
7.4. Obszary zastosowań eye trackingu
7.5. Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Słownik pojęć

Aneks
Załącznik 1. Przykłady komunikatów niewerbalnych
Załącznik 2. Przykład analizy treści
Załącznik 3. Przykład kwestionariusza rekrutacyjnego do badania FGI
Załącznik 4. Fragment kwestionariusza obserwacji badania "tajemniczy klient" dla audytora - przykłady pytań

O Autorkach


254 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022