|
INNOWACJE I JAKOŚĆ W ZARZĄDZANIU ORGANIZACJAMI
WIŚNIEWSKA J. JANASZ K. RED. wydawnictwo: CEDEWU, 2013, wydanie I cena netto: 54.90 Twoja cena 52,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami
W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach
rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność
różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do
wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia.
Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez jakość,
w której powinni brać udział wszyscy członkowie organizacji, ponieważ tylko wtedy
można kształtować jakość i kierować określone działania na osiągnięcie
długofalowego sukcesu. Należy stwierdzić, że dla podmiotu gospodarującego
strategiczne znaczenie mają procesy zarządzania jakością oraz zarządzania
innowacjami, które są składowymi ogólnej (globalnej) strategii, obejmującej inne
dziedziny jego działania.
Istotnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem są działania modyfikacyjne, których
celem jest ciągłe usprawnianie jakości i wprowadzanie innowacji. Bardzo ważne staje
się zrozumienie określonych współzależności i różnic występujących w procesie
tych zmian, co wymaga podejścia integralnego. Zapotrzebowaniu temu wychodzi naprzeciw
recenzowane opracowanie, napisane przez pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, pod
redakcją naukową dr hab. prof. US Joanny Wiśniewskiej i dr. hab. prof. US Krzysztofa
Janasza. Stanowi ono wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze
przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach
przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokalnym (regionalnym) i ogólnopolskim.
Wstęp
Rozdział 1
Innowacyjność i jakość - wyzwania współczesnych organizacji -
Joanna Wiśniewska
1.1. Strategiczny wymiar innowacji i jakości w gospodarce Unii Europejskiej
1.2. Jakość i innowacje jako źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
1.3. Komplementarność jakości i innowacji w organizacji
Rozdział 2
Wiedza w procesie innowacyjnym organizacji - Władysław Janasz
2.1. Pojęcie wiedzy jako zasobu organizacji
2.2. Warunki rozwoju kreatywnej i innowacyjnej organizacji
2.3. Modele zarządzania wiedzą
2.4. Zdolność organizacji do tworzenia i absorpcji wiedzy
2.5. Restrukturyzacja kreatywna
2.6. Zarządzanie wiedzą w procesie innowacji
Rozdział 3
System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce - Roman
Tylżanowski
3.1. Istota transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
3.2. Stymulatory w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
3.3. Bariery w systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy
Rozdział 4
System zarządzania jakością w organizacji i jego certyfikacja - Marian
Gołębiowski
4.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania jakością
4.2. System zarządzania jakością według ISO 9001:2008
4.3. Certyfikacja systemu zarządzania jakością
Rozdział 5
Podnoszenie poziomu innowacyjności organizacji za pomocą metod i zasad
projakościowych - Katarzyna Kozioł-Nadolna
5.1. Kaizen jako filozofia ciągłego doskonalenia
5.2. Metody kształtowania jakości w przedsiębiorstwie
5.3. Wybrane zasady i systemy projakościowe
Rozdział 6
Zarządzanie projektem innowacyjnym i jakościowym w organizacji -
Krzysztof Janasz
6.1. Charakterystyka zarządzania projektami innowacyjnymi
6.2. Etapy zarządzania projektami innowacyjnymi i jakościowymi
6.3. Standardowe metody oceny projektów w organizacji
6.4. Znaczenie (zapewnienie) jakości w zarządzaniu projektem innowacyjnym
6.5. Ryzyko w zarządzaniu projektami innowacyjnymi i jakościowymi
Rozdział 7
Kapitał w finansowaniu działalności innowacyjnej w organizacji -
Krzysztof Janasz
7.1. Koncepcja kapitału w finansowaniu innowacji
7.2. Uwarunkowania finansowania projektów innowacyjnych w organizacji
7.3. Formy i modele finansowania działalności innowacyjnej
Rozdział 8
Działalność innowacyjna w przedsiębiorstwach przemysłowych w województwie
zchodniopomorskim - wybrane charakterystyki - Katarzyna Szopik-Depczyńska
8.1. Charakterystyka województwa
8.2. Podstawowe charakterystyki przedsiębiorstw przemysłowych województwa
zachodniopomorskiego prowadzących działalność innowacyjną
8.3. Procesy kooperacji przedsiębiorstw przemysłowych województwa zachodniopomorskiego
prowadzących działalności innowacyjną
Rozdział 9
Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwach usługowych - Anna Bielawa
9.1. Istota jakości w usługach
9.2. Jakość usług w sektorze turystycznym
9.3. Jakość usług w opiece zdrowotnej
9.4. Jakość usług w sektorze motoryzacyjnym
Rozdział 10
Standardy jakości w bankach - Katarzyna Szopik-Depczyńska
10.1. Specyfika usług bankowych
10.2. Znaczenie klienta a jakość usług bankowych
10.3. Standardy bezpośredniej obsługi klienta
10.4. Rola personelu w kreowaniu jakości
10.5. Modele zachowań w bankach
Bibliografia
Netografia
Spis tabel
Spis rysunków
256 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|