wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CHOREOGRAFIA I PANTOMIMA W ŚWIETLE PRAWA AUTORSKIEGO


FELCHNER K.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2012, wydanie I

cena netto: 99.00 Twoja cena  94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Choreografia i pantomima w świetle prawa autorskiego


Książka jest pierwszą polską monografią dotyczącą autorskoprawnego statusu choreografii i pantomimy oraz jedną z nielicznych pozycji dotyczących tego zagadnienia w literaturze polskiej i zagranicznej.

Autor przedstawia, także w perspektywie historyczno- i prawnoporównawczej, proces jurydycznej emancypacji pojęcia choreografii i pantomimy prowadzący do uznania choreografów i mimów za twórców (a także artystów wykonawców) w rozumieniu prawa autorskiego.

Obok problematyki teoretycznej, autor porusza szereg kwestii praktycznych dotyczących analizowanych kategorii utworów, m.in. problematykę umów licencyjnych, funkcjonowania organizacji zbiorowego zarządzania i typowych przypadków naruszeń praw autorskich.

Umiejętne połączenie analizy prawniczej z wieloma konkretnymi przykładami dotyczącymi choreografii i pantomimy sprawia, ze książka zainteresuje z pewnością prawników - przedstawicieli środowisk akademickich i praktyków, przedstawicieli środowisk twórczych (choreografów, tancerzy) oraz pasjonatów tańca i pantomimy.


Wykaz ważniejszych skrótów

Wprowadzenie

Rozdział I
Rozwój choreografii i pantomimy
1.Wprowadzenie
2.Choreografia
3.Pantomima
4.Podsumowanie

Rozdział II
Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
1.Wprowadzenie
2.Pojęcie utworu w prawie autorskim (ze szczególnym uwzględnieniem utworu muzycznego)
2.1.Koncepcje budowy utworu
2.2.Przesłanki ochrony autorskoprawnej
2.3.Utwór zależny, utwór inspirowany
3.Utwór choreograficzny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
3.1.Budowa utworu choreograficznego
3.2.Treść utworu choreograficznego
3.3.Oryginalność i indywidualność utworu choreograficznego
3.4.Ustalenie utworu choreograficznego
3.5.Utwór choreograficzny zależny, utwór choreograficzny inspirowany
4.Utwór pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
4.1.Budowa utworu pantomimicznego
4.2.Treść utworu pantomimicznego
4.3.Oryginalność i indywidualność utworu pantomimicznego
4.4.Ustalenie utworu pantomimicznego
4.5.Utwór pantomimiczny zależny, utwór pantomimiczny inspirowany
5.Podsumowanie

Rozdział III
Ruch jako tworzywo utworów innych niż taniec i pantomima (problemy delimitacyjne)
1.Wprowadzenie
2.Sport
3.Tresura zwierząt
4.Inne formy działalności artystycznej
5.Podsumowanie

Rozdział IV
Funkcjonowanie utworu choreograficznego i pantomimicznego jako elementu utworu współautorskiego, połączenia utworów do wspólnego rozpowszechniania, utworu scenicznego, utworu audiowizualnego
1.Wprowadzenie
2.Utwór choreograficzny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego rozpowszechniania
2.1.Pojęcie utworu współautorskiego i połączenia utworów do wspólnego rozpowszechniania
2.2.Utwór choreograficzny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego rozpowszechniania
2.3.Utwór pantomimiczny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego rozpowszechniania
3.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór sceniczny. Choreograf i mim jako reżyser
3.1.Pojęcie utworu scenicznego. Reżyser teatralny jako twórca w rozumieniu prawa autorskiego
3.2.Utwór choreograficzny a utwór sceniczny. Choreograf jako reżyser
3.3.Utwór pantomimiczny a utwór sceniczny. Mim jako reżyser
4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór audiowizualny
4.1.Pojęcie utworu audiowizualnego i jego współtwórców
4.2.Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako element utworu audiowizualnego
5.Podsumowanie

Rozdział V
Treść, obrót i naruszenie autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych do utworu choreograficznego i pantomimicznego
1.Wprowadzenie
2.Treść autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych twórcy utworu choreograficznego i pantomimicznego
3.Umowy dotyczące eksploatacji utworu choreograficznego i pantomimicznego
4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny w praktyce ZAiKS
5.Naruszenie autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych do utworu choreograficznego i pantomimicznego
6.Podsumowanie

Rozdział VI
Choreografia i pantomima a prawa pokrewne
1.Wprowadzenie
2.Choreografia i pantomima a artystyczne wykonanie
2.1.Artystyczne wykonanie jako przedmiot prawa pokrewnego
2.2.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i choreograficznego dzieła sztuki ludowej
2.3.Artystyczne wykonanie utworu pantomimicznego i pantomimicznego dzieła sztuki ludowej
2.4.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i pantomimicznego w praktyce ZASP
3.Choreografia i pantomima a editio princeps
4.Choreografia i pantomima a prawo do wydań naukowych i krytycznych
5.Choreografia i pantomima a wideogram i nadanie programu
6.Podsumowanie

Rozdział VII
Prawo do wizerunku jako subsydiarna płaszczyzna ochrony utworu choreograficznego i pantomimicznego i jego artystycznego wykonania
1.Wprowadzenie
2.Prawo do wizerunku
3.Ochrona wizerunku tancerza i mima
4.Podsumowanie

Zakończenie

Summary

Bibliografia


276 stron, Format: 13.0x20.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022