|
CHOREOGRAFIA I PANTOMIMA W ŚWIETLE PRAWA AUTORSKIEGO
FELCHNER K. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER, 2012, wydanie I cena netto: 99.00 Twoja cena 94,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Choreografia i pantomima w świetle prawa autorskiego
Książka jest pierwszą polską monografią dotyczącą autorskoprawnego statusu
choreografii i pantomimy oraz jedną z nielicznych pozycji dotyczących tego zagadnienia w
literaturze polskiej i zagranicznej.
Autor przedstawia, także w perspektywie historyczno- i prawnoporównawczej, proces
jurydycznej emancypacji pojęcia choreografii i pantomimy prowadzący do uznania
choreografów i mimów za twórców (a także artystów wykonawców) w rozumieniu prawa
autorskiego.
Obok problematyki teoretycznej, autor porusza szereg kwestii praktycznych
dotyczących analizowanych kategorii utworów, m.in. problematykę umów licencyjnych,
funkcjonowania organizacji zbiorowego zarządzania i typowych przypadków naruszeń praw
autorskich.
Umiejętne połączenie analizy prawniczej z wieloma konkretnymi przykładami
dotyczącymi choreografii i pantomimy sprawia, ze książka zainteresuje z pewnością
prawników - przedstawicieli środowisk akademickich i praktyków, przedstawicieli
środowisk twórczych (choreografów, tancerzy) oraz pasjonatów tańca i pantomimy.
Wykaz ważniejszych skrótów
Wprowadzenie
Rozdział I
Rozwój choreografii i pantomimy
1.Wprowadzenie
2.Choreografia
3.Pantomima
4.Podsumowanie
Rozdział II
Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
1.Wprowadzenie
2.Pojęcie utworu w prawie autorskim (ze szczególnym uwzględnieniem utworu muzycznego)
2.1.Koncepcje budowy utworu
2.2.Przesłanki ochrony autorskoprawnej
2.3.Utwór zależny, utwór inspirowany
3.Utwór choreograficzny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
3.1.Budowa utworu choreograficznego
3.2.Treść utworu choreograficznego
3.3.Oryginalność i indywidualność utworu choreograficznego
3.4.Ustalenie utworu choreograficznego
3.5.Utwór choreograficzny zależny, utwór choreograficzny inspirowany
4.Utwór pantomimiczny jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego
4.1.Budowa utworu pantomimicznego
4.2.Treść utworu pantomimicznego
4.3.Oryginalność i indywidualność utworu pantomimicznego
4.4.Ustalenie utworu pantomimicznego
4.5.Utwór pantomimiczny zależny, utwór pantomimiczny inspirowany
5.Podsumowanie
Rozdział III
Ruch jako tworzywo utworów innych niż taniec i pantomima (problemy
delimitacyjne)
1.Wprowadzenie
2.Sport
3.Tresura zwierząt
4.Inne formy działalności artystycznej
5.Podsumowanie
Rozdział IV
Funkcjonowanie utworu choreograficznego i pantomimicznego jako elementu utworu
współautorskiego, połączenia utworów do wspólnego rozpowszechniania, utworu
scenicznego, utworu audiowizualnego
1.Wprowadzenie
2.Utwór choreograficzny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego
rozpowszechniania
2.1.Pojęcie utworu współautorskiego i połączenia utworów do wspólnego
rozpowszechniania
2.2.Utwór choreograficzny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego
rozpowszechniania
2.3.Utwór pantomimiczny a utwór współautorski i połączenie utworów do wspólnego
rozpowszechniania
3.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór sceniczny. Choreograf i mim jako
reżyser
3.1.Pojęcie utworu scenicznego. Reżyser teatralny jako twórca w rozumieniu prawa
autorskiego
3.2.Utwór choreograficzny a utwór sceniczny. Choreograf jako reżyser
3.3.Utwór pantomimiczny a utwór sceniczny. Mim jako reżyser
4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny a utwór audiowizualny
4.1.Pojęcie utworu audiowizualnego i jego współtwórców
4.2.Utwór choreograficzny i pantomimiczny jako element utworu audiowizualnego
5.Podsumowanie
Rozdział V
Treść, obrót i naruszenie autorskich praw majątkowych i autorskich praw
osobistych do utworu choreograficznego i pantomimicznego
1.Wprowadzenie
2.Treść autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych twórcy utworu
choreograficznego i pantomimicznego
3.Umowy dotyczące eksploatacji utworu choreograficznego i pantomimicznego
4.Utwór choreograficzny i pantomimiczny w praktyce ZAiKS
5.Naruszenie autorskich praw majątkowych i autorskich praw osobistych do utworu
choreograficznego i pantomimicznego
6.Podsumowanie
Rozdział VI
Choreografia i pantomima a prawa pokrewne
1.Wprowadzenie
2.Choreografia i pantomima a artystyczne wykonanie
2.1.Artystyczne wykonanie jako przedmiot prawa pokrewnego
2.2.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i choreograficznego dzieła sztuki
ludowej
2.3.Artystyczne wykonanie utworu pantomimicznego i pantomimicznego dzieła sztuki ludowej
2.4.Artystyczne wykonanie utworu choreograficznego i pantomimicznego w praktyce ZASP
3.Choreografia i pantomima a editio princeps
4.Choreografia i pantomima a prawo do wydań naukowych i krytycznych
5.Choreografia i pantomima a wideogram i nadanie programu
6.Podsumowanie
Rozdział VII
Prawo do wizerunku jako subsydiarna płaszczyzna ochrony utworu choreograficznego
i pantomimicznego i jego artystycznego wykonania
1.Wprowadzenie
2.Prawo do wizerunku
3.Ochrona wizerunku tancerza i mima
4.Podsumowanie
Zakończenie
Summary
Bibliografia
276 stron, Format: 13.0x20.5cm, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|