wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 64.50 61,28   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ŹRÓDŁA KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW HANDLOWYCH W GOSPODARCE


ŚMIGIELSKA G. RED. / OPARTEJ NA WIEDZY

wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I

cena netto: 64.50 Twoja cena  61,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Źródła konkurencyjności przedsiębiorstw handlowych w gospodarce opartej na wiedzy


Uwarunkowania gospodarki opartej na wiedzy stały się determinantą obecnej, silnej pozycji przedsiębiorstw handlowych. Osiągnięcie sukcesu przez poszczególne firmy, w sektorze tak konkurencyjnym, wymaga wykorzystywania tych czynników, które umożliwiają skuteczne konkurowanie w niej. Te źródła konkurencyjności, takie jak: uczestnictwo w powiązaniach sieciowych (franchising), wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii informacyjnych (systemy CRM, e-commerce, portale społecznościowe, Performance Marketing), oraz posiadanie zasobów niematerialnych (wiedza, wizerunek) zostały omówione w tej książce. Ponad dwudziestoletni już rozwój handlu w warunkach gospodarki wolnorynkowej w Polsce stwarza możliwości dla analizy specyfiki jego rozwoju i pokazania czynników sukcesu polskich firm. Są one przedmiotem rozważań w case studies i przykładów praktycznych, zamieszczonych na końcach rozdziałów, które mogą być wykorzystywane na ćwiczeniach ze studentami, z przedmiotów omawiających problematykę handlu, konkurencyjności czy marketingu. Ambicją autorów było usystematyzowanie prezentowanych w pracy zagadnień, które często w literaturze są przedstawiane w sposób wyrywkowy, tak aby mogły służyć za źródło rzetelnej wiedzy akademickiej.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Uwarunkowania roli przedsiębiorstw handlowych we współczesnej gospodarce
Grażyna Śmigielska

1.1. Pojęcie i funkcje handlu
1.2. Zwiększanie produktywności handlu jako rezultat wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych
1.3. Innowacje w kształtowaniu struktury handlu 25
1.4. Przedsiębiorstwo handlowe jako uczestnik procesów sieciowych i globalizacyjnych
1.5. Kluczowe kompetencje przedsiębiorstw handlowych i ich znaczenie w gospodarce opartej na wiedzy

Literatura

Innowacje technologiczne jako podstawa tworzeniu firm handlowych nowego typu
Tomasz Bober

Rozdział 2
Technologie informacyjne w kształtowaniu relacji przedsiębiorstwa handlowego z klientem
Jacek Bazarnik

2.1. Systemy informatyczne klasy CRM
2.2. Systemy pozyskiwanie wiedzy z baz danych
2.3. CRM w procesach zaopatrzenia i sprzedaży
2.3.1. Zarządzanie relacjami z klientami
2.3.2. Zarządzanie łańcuchem dostaw i zaopatrzeniem
2.3.3. Obsługa sprzedaży detalicznej
2.3.4. Alternatywne formy sprzedaży
2.4. CRM w zarządzaniu firmą
2.4.1. Podejmowanie decyzji strategicznych
2.4.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
2.4.3. Zarządzanie finansami i środkami trwałymi
2.5. CRM komunikacyjny
2.6. Kształtowanie lojalności klientów w perspektywie możliwości technologicznych firm

Poprawa efektywności przekazu promocyjnego – przykład
Jacek Bazarnik

Rozdział 3
E-commerce w procesach wymiany
Sebastian Brańka

3.1. Istota e-commerce
3.2 Rodzaje transakcji realizowanych za pośrednictwem sieci Internet
3.3. Wady i zalety e-commerce
3.4 Wybrane aspekty funkcjonowania polskiego rynku e-commerce

Literatura

Identyfikacja kluczowych czynników konkurencyjności firmy e-commerce – Przykład Primakomp
Ewa Kopeć

Rozdział 4
Internet w procesie komunikacji pomiędzy firmą handlową a współczesnym konsumentem
Anna Leszczyńska

4.1 Uwarunkowania kształtowania postaw współczesnego konsumenta
4.2. Internetowe narzędzia komunikacji pomiędzy firmą a konsumentem
4.3. Korzyści i zagrożenia dla firm handlowych związane z komunikacją poprzez sieć

Technologie informacyjne w konkurowaniu firmy handlowej działającej na rynku instytucjonalnym – Biuro Plus Kraków
Anna Leszczyńska

Rozdział 5
E-merchandising, jako narzędzie Performance Marketing
Jarosław Plichta

5.1 Istota i uwarunkowania rozwoju koncepcji Performance Marketing
5.2. Planowanie strategii Performance Marketing
5.3. Strona internetowa, jako podstawowe narzędzie Performance Marketing
5.4. Możliwości wykorzystania zasad tradycyjnego merchandisingu w e-merchandisingu

Literatura

Proces tworzenia strony www dla firmy handlowej na przykładzie strony Bokaro
Wojciech Sroka

Rozdział 6
Wiedza w rozwoju systemów franczyzowych
Karolina Orzeł

6.1. Systemy franczyzowe w handlu
6.2. Znaczenie wiedzy we franchisingu
6.3. Zarządzanie wiedzą w systemach franczyzowych
6.4. Korzyści i ograniczenia transferu wiedzy w systemach franczyzowych

Literatura

Zarządzanie wiedzą z wykorzystaniem IT w firmie ABM S.A.
Wyposażenie Sklepów
Karolina Orzeł

Rozdział 7
Wizerunek w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlu detalicznego
Magdalena Stefańska

7.1. Ewolucja koncepcji wizerunku sklepu
7.2. Wizerunek w podstawowych teoriach tworzenia trwałej przewagi konkurencyjnej
7.3. Determinanty wizerunku sieci detalicznej
7.4. Proces tworzenia wizerunku sklepów
7.5. CSR jako nowy obszar kształtowania wizerunku detalisty

Literatura

Budowanie wizerunku odzwierciedlającego wyróżniające pozycjonowanie sieci delikatesów Alma
Małgorzata Karczewska


274 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022