|
DOPASOWANIE ORGANIZACYJNE ASPEKT STRATEGII KULTURY ORGANIZACYJNEJ
GADOMSKA-LILA K. / I ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 70.00 Twoja cena 66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dopasowanie organizacyjne
Aspekt strategii, kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi
Monografia autorstwa Katarzyny Gadomskiej-Lila stanowi interesującą próbę
eksploracji zagadnienia dopasowania organizacyjnego, analizowanego z perspektywy
strategii, kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi.
Koncepcja dopasowania organizacyjnego należy do tych zagadnień, które obecnie
znajdują się w centrum zainteresowania zarówno teorii, jak i praktyki zarządzania,
jednak pomimo pozornie dużej „popularności”, brakuje odwołujących się do
naukowych podstaw zwartych opracowań, opartych na wynikach badań empirycznych,
wskazujących zarówno na przesłanki zasadności, jak też i opisujących metodyczne
aspekty realizacji tegoż przedsięwzięcia. Recenzowana monografia dobrze wpisuje się w
lukę istniejącą w naukach o zarządzaniu.
W monografii Autorka, wskazując na konieczność zapewnienia spójności i integracji
składowych systemu zarządzania, konstruuje interesującą poznawczo propozycję modelu
kształtowania dopasowania organizacyjnego, integrującego strategię, kulturę
organizacyjną i zarządzanie zasobami ludzkimi i wskazującego na znaczenie praktyk
zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania.
WSTĘP
Rozdział 1.
KONCEPCJA DOPASOWANIA ORGANIZACYJNEGO W LITERATURZE PRZEDMIOTU
1.1. Teoretyczne podstawy dopasowania organizacyjnego
1.2. Istota i znaczenie dopasowania organizacyjnego
1.3. Rodzaje dopasowania organizacyjnego
1.4. Modele dopasowania organizacyjnego
Rozdział 2.
INTEGRACJA STRATEGII, KULTURY ORGANIZACYJNEJ I ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W
PROCESIE DOPASOWANIA ORGANIZACYJNEGO
2.1. Elementy składowe dopasowania organizacyjnego
2.2. Dopasowanie strategii i kultury organizacyjnej
2.3. Dopasowanie strategii i zarządzania zasobami ludzkmi
2.4. Dopasowanie kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi
2.5. Model wpływu dopasowania na postawy i zachowania pracowników oraz na wyniki
działania przedsiębiorstw . podejście zintegrowane
Rozdział 3.
METODYKA BADANIA DOPASOWANIA ORGANIZACYJNEGO
3.1. Metody gromadzenia danych empirycznych
3.2. Charakterystyka próby badawczej
3.3. Metody analizy danych empirycznych
Rozdział 4.
WPŁYW DOPASOWANIA ORGANIZACYJNEGO NA SPRAWNOŚĆ DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTW
WERYFIKACJA EMPIRYCZNA
4.1. Zależności między dopasowaniem organizacyjnym a postawami i zachowaniami
pracowników oraz wynikami przedsiębiorstw . wyniki badań ilościowych
4.2. Bariery dopasowania organizacyjnego i sposoby jego doskonalenia . wyniki dyskusji
eksperckiej
4.3. Proces dopasowania organizacyjnego w przedsiębiorstwach na podstawie studiów
przypadków
4.4. Model kształtowania dopasowania organizacyjnego
ZAKOŃCZENIE
280 strpn, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|