Komunikacja marketingowa w architekturze
Publikacja omawia zjawisko komunikacji marketingowej, która ściśle koreluje z
architekturą.
"Książkę Rafała Janowicza "Komunikacja marketingowa w architekturze"
przeczytają z pewnością specjaliści (urbaniści, architekci, teoretycy i praktycy
komunikacji marketingowej). Przeczytają ją jednak także z uwagą miejscy aktywiści,
którzy walczą z "zaśmieceniem" licznymi reklamami codziennie przemierzanej
przez nas przestrzeni, a także ci z mieszkańców miast, którzy ich w tej walce
wspierają. Reklam i innych komunikatów marketingowych jest dziś tak wiele, że stały
się one elementem przekształcającym architekturę (zarówno jej tworzenie, jak i
percepcję). Znajdziemy w książce przykłady rozwiązań zdecydowanie złych,
tworzących "efekt choinki", ale i dobrych, starannie przemyślanych. Rafała
Janowicza interesuje jednak nie tylko stan faktyczny, ale i jego poprawa. Od wizualnej
komunikacji marketingowej w miastach raczej w najbliższym czasie nie uciekniemy,
konieczna jest więc zmiana podejścia do niej architektów.
Janowicz przekonuje, że tylko czynny udział architektów w jej tworzeniu przy
jednoczesnej zmianie obowiązujących dzisiaj regulacji prawnych pozwoli na poprawę
jakości przestrzeni, na której "zaśmiecenie" słusznie narzekamy.
Przeprowadzona przez Autora argumentacja jest starannie uporządkowana i przejrzysta, a
fakt, iż analizom towarzyszy bogata dokumentacja fotograficzna dodatkowo wzmacnia
atrakcyjność książki."
Prof. dr bab. Anna Zeidler-Janiszewska
Podziękowania
Rozdział I. WSTĘP
1. Uzasadnienie podjęcia tematu
2. Przedmiot pracy
3. Stan badań
4. Wprowadzenie
Rozdział II. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA W ARCHITEKTURZE WOBEC ZMIAN CYWILIZACYJNYCH
1. Społeczeństwo nowoczesne i późna nowoczesność
2. Kultura masowa
3. Globalizacja
4. Wizualny charakter kultury
Rozdział III. ŹRÓDŁA KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ W ARCHITEKTURZE
1. Komunikacja marketingowa
2. Architektura a model komunikacji marketingowej
3. Koncepcja marketing mix - instrumenty komunikacji marketingowej
realizowane przez architekturę
4. Typologia potrzeb klienta - hierarchia potrzeb według Masłowa
Rozdział IV. ARCHITEKTURA JAKO ELEMENT KOMUNIKACJI PERSWAZYJNEJ
1. Przestrzeń jako produkt
2. Komunikacja marketingowa wobec psychologii architektury
3. Architektura a mercbandising wizualny
4. Wstęp do interaktywności architektury
5. Fasady medialne - połączenie architektury i technologii medialnej
6. Komunikacja perswazyjna w architekturze
Rozdział V. ARCHITEKTURA A REKLAMA
1. Historia rozwoju reklamy
2. Efektywność reklamy
3. Przestrzeń o wysokich walorach kulturowych a reklama
4. Uwarunkowania komunikacji marketingowej na obszarach podlegających ochronie
dziedzictwa kulturowego
5. Reklama zasłaniająca obiekty zabytkowe
6. Efekt choinki we współczesnym mieście
7. Przyczyny, skutki i zapobieganie efektowi choinki
8. Podsumowanie
9. Architektura a reklama po zmierzchu
Rozdział VI. FUNKCJE MARKI W ARCHITEKTURZE
1. Konsumenckie funkcje marki
2. Architektura jako produkt markowy
3. Konsumenckie funkcje marki zrealizowane w projekcie Autostadt
w Wolfsburgu
Rozdział VII. KONKLUZJE, PROPOZYCJE ZASTOSOWAŃ PRAKTYCZNYCH KIERUNKÓW I
DALSZYCH BADAŃ
1. Konkluzje
2. Propozycje zastosowań praktycznych
3. Kierunki dalszych badań
Pojęcia i definicje
Abstract
Bibliografia
Spis ilustracji
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy
190 stron, Format: 16,5x25 cm, oprawa twarda z obwolutą