|
EDUKACYJNE BADANIA W DZIAŁANIU
CERVINKOVA H. wydawnictwo: SCHOLAR, 2013, wydanie I cena netto: 43.70 Twoja cena 41,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacyjne badania w działaniu
To niezwykle koherentny zbiór tekstów przygotowanych przez kompetentnych autorów
wyraźnie reprezentujących ten sam „styl i kolektyw myślowy”, używając określenia
Ludwika Flecka, czy inaczej ten sam paradygmat, według Thomasa Kuhna.
Jest to jednoznacznie antypozytywistyczny paradygmat transformacyjno-emancypacyjny
współczesnych nauk społecznych, w tym przede wszystkim pedagogiki współczesnej.
Książka posiada istotną wartość poznawczą, metodyczną i dydaktyczną nie tylko w
odniesieniu do rozwiniętej wykładni metodologii badań w działaniu, lecz także w
kontekście aktualnej debaty nad istotą naukowości nauk humanistyczno-społecznych i
uprawiania zaangażowanych badań społecznych, w tym przede wszystkim pedagogicznych,
nastawionych na stymulowanie zmiany prohumanistycznej w wymiarze osobowym,
instytucjonalnym czy środowiskowym.
Książka ta ma moc perswazyjno-transformacyjną. Dzięki niej wykonany został
kolejny ważny krok w kierunku humanizującej redefinicji nauki społecznej i zbliżenia
jej do potrzeb ludzi pragnących konstruktywnie zmieniać świat, w którym przyszło im
żyć.
Zbiór Edukacyjne badania w działaniu nie ma sobie równych w literaturze polskiej,
jeśli chodzi o wysoką jakość, wielowymiarowość i dogłębność charakterystyki tej
tradycji badawczej. Jest to metoda na wskroś pedagogiczna. Tym bardziej cieszy fakt, iż
to właśnie przedstawiciele środowiska pedagogicznego przyczynili się do tego
osiągnięcia – jakże istotnego również w perspektywie transdyscyplinarnej. Autorzy
Edukacyjnych badań w działaniu bez kompleksów włączają się w dyskurs naukowy,
nawiązując do aktualnych trendów światowych, szanując i słusznie eksponując istotny
dorobek rodzimy.
(z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego)
Autorzy:
Hana Červinková, Maria Czerepaniak-Walczak, Bogusława Dorota Gołębniak, Dorota
Klus-Stańska, Rafał Krenz, Ewa Lemańska-Lewandowska, Rozalia Ligus, Zbigniew
Kwieciński, Maria Mendel, Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Bohdan Skrzypczak, Barbara
Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss, Beata Zamorska, Jolanta Zwiernik,
Bogusława Dorota Gołębniak, Hana Cervinkova
Wprowadzenie
CZĘŚĆ A. PERSPEKTYWY TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE
Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss
Badanie i działanie w pedagogice społecznej - między tradycją a
współczesnymi zadaniami
Bogusława Dorota Gołębniak
Edukacyjne badania w działaniu - między akademicką legitymizacją a
realizacyjnymi uproszczeniami
Maria Czerepaniak- Walczak
Etyczne aspekty badania w działaniu: poszanowanie praw uczestników badań
Rafał Krem
Pro et contra - głos krytyczny o emancypacyjnym potencjale systemu
Beata Zamorska
Jednostkowe i społeczne więzy działalności w badaniach w działaniu
CZĘŚĆ B. Z WARSZTATU BADACZY
Maria Mendel
Edukacyjna podróż w biografii jako badanie w działaniu
Bohdan Skrzypczak
Laboratorium społeczne - pedagogiczny potencjał systemowego ujęcia badań w
działaniu
Hana Cervinkova
Przywracając pamięć miastu. Z antropologiczno-pedagogicznych badań w
działaniu
Rozalia Ligus
Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w
działaniu
Ewa Lemańska-Lewandowska
Zmiana, która może wyzwalać Na marginesie pewnego projektu
CZĘŚĆ C. RETROSPEKCJE
Zbigniew Kwiećiński
Potrzeba badań dynamicznych. O tak zwanych eksperymentach pedagogicznych
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
W poszukiwaniu nowej pedagogiki, nowej edukacji, nowej szkoły reminiscencje
Dorota Klus-Stańska
Szkoła, jakiej nie znałam: krótka historia poszukiwania pewnej alternatywy
edukacyjnej
Jolanta Zwiernik
Polityka rzeczy małych i projekt "Alternatywa w edukacji przedszkolnej"
w latach osiemdziesiątych XX w.: studium przypadku
Indeks nazwisk
Noty o autorach
370 stron, A5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|