wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.70 41,52   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

EDUKACYJNE BADANIA W DZIAŁANIU


CERVINKOVA H.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2013, wydanie I

cena netto: 43.70 Twoja cena  41,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacyjne badania w działaniu


To niezwykle koherentny zbiór tekstów przygotowanych przez kompetentnych autorów wyraźnie reprezentujących ten sam „styl i kolektyw myślowy”, używając określenia Ludwika Flecka, czy inaczej ten sam paradygmat, według Thomasa Kuhna.

Jest to jednoznacznie antypozytywistyczny paradygmat transformacyjno-emancypacyjny współczesnych nauk społecznych, w tym przede wszystkim pedagogiki współczesnej. Książka posiada istotną wartość poznawczą, metodyczną i dydaktyczną nie tylko w odniesieniu do rozwiniętej wykładni metodologii badań w działaniu, lecz także w kontekście aktualnej debaty nad istotą naukowości nauk humanistyczno-społecznych i uprawiania zaangażowanych badań społecznych, w tym przede wszystkim pedagogicznych, nastawionych na stymulowanie zmiany prohumanistycznej w wymiarze osobowym, instytucjonalnym czy środowiskowym.

Książka ta ma moc perswazyjno-transformacyjną. Dzięki niej wykonany został kolejny ważny krok w kierunku humanizującej redefinicji nauki społecznej i zbliżenia jej do potrzeb ludzi pragnących konstruktywnie zmieniać świat, w którym przyszło im żyć.

Zbiór Edukacyjne badania w działaniu nie ma sobie równych w literaturze polskiej, jeśli chodzi o wysoką jakość, wielowymiarowość i dogłębność charakterystyki tej tradycji badawczej. Jest to metoda na wskroś pedagogiczna. Tym bardziej cieszy fakt, iż to właśnie przedstawiciele środowiska pedagogicznego przyczynili się do tego osiągnięcia – jakże istotnego również w perspektywie transdyscyplinarnej. Autorzy Edukacyjnych badań w działaniu bez kompleksów włączają się w dyskurs naukowy, nawiązując do aktualnych trendów światowych, szanując i słusznie eksponując istotny dorobek rodzimy.

(z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego)


Autorzy:

Hana Červinková, Maria Czerepaniak-Walczak, Bogusława Dorota Gołębniak, Dorota Klus-Stańska, Rafał Krenz, Ewa Lemańska-Lewandowska, Rozalia Ligus, Zbigniew Kwieciński, Maria Mendel, Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Bohdan Skrzypczak, Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss, Beata Zamorska, Jolanta Zwiernik,


Bogusława Dorota Gołębniak, Hana Cervinkova
Wprowadzenie

CZĘŚĆ A. PERSPEKTYWY TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE

Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss
Badanie i działanie w pedagogice społecznej - między tradycją a współczesnymi zadaniami
Bogusława Dorota Gołębniak
Edukacyjne badania w działaniu - między akademicką legitymizacją a realizacyjnymi uproszczeniami
Maria Czerepaniak- Walczak
Etyczne aspekty badania w działaniu: poszanowanie praw uczestników badań
Rafał Krem
Pro et contra - głos krytyczny o emancypacyjnym potencjale systemu
Beata Zamorska
Jednostkowe i społeczne więzy działalności w badaniach w działaniu

CZĘŚĆ B. Z WARSZTATU BADACZY

Maria Mendel
Edukacyjna podróż w biografii jako badanie w działaniu
Bohdan Skrzypczak
Laboratorium społeczne - pedagogiczny potencjał systemowego ujęcia badań w działaniu
Hana Cervinkova
Przywracając pamięć miastu. Z antropologiczno-pedagogicznych badań w działaniu
Rozalia Ligus
Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli jako badanie w działaniu
Ewa Lemańska-Lewandowska
Zmiana, która może wyzwalać Na marginesie pewnego projektu

CZĘŚĆ C. RETROSPEKCJE

Zbigniew Kwiećiński
Potrzeba badań dynamicznych. O tak zwanych eksperymentach pedagogicznych
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
W poszukiwaniu nowej pedagogiki, nowej edukacji, nowej szkoły reminiscencje
Dorota Klus-Stańska
Szkoła, jakiej nie znałam: krótka historia poszukiwania pewnej alternatywy edukacyjnej
Jolanta Zwiernik
Polityka rzeczy małych i projekt "Alternatywa w edukacji przedszkolnej" w latach osiemdziesiątych XX w.: studium przypadku

Indeks nazwisk

Noty o autorach


370 stron, A5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022