wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM UWARUNKOWANIA RODZINNE


JUREWICZ M.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2010, wydanie I

cena netto: 30.00 Twoja cena  28,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czytanie ze zrozumieniem

Uwarunkowania rodzinne


Umiejętność czytania ze zrozumieniem jest niezbędnym elementem procesu uczenia się, jak również ważną potrzebą we współczesnym społeczeństwie.

Jaki jest poziom opanowania czytania ze zrozumieniem przez uczniów szkół podstawowych?

Czy istnieje zależność pomiędzy stopniem opanowania tej kompetencji a uwarunkowaniami rodzinnymi?

Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na te i inne kluczowe pytania, poszukując zależności między stopniem opanowania tej kompetencji a warunkami społeczno-kulturowymi i ekonomicznymi. Pokazuje, że choć czytanie ze zrozumieniem jest umiejętnością złożoną i uwarunkowaną wieloma czynnikami (m.in. indywidualnymi i pedagogicznymi), to jednak istotny wpływ na poziom jej opanowania ma środowisko rodzinne.

„Autorka, prezentując wyniki swoich badań, dopełnia, odnawia i weryfikuje wcześniejsze analizy. Obala wnioski z pospiesznych ekspertyz, które już po roku reformy szkolnej przypisywały jej twórcom cudowne zniesienie wpływu zróżnicowań środowiskowych na opanowanie kluczowych umiejętności szkolnych”.

z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Kwiecińskiego

„Wartością tej pracy jest wnikliwa analiza związku pomiędzy rodzinnymi uwarunkowaniami a poziomem opanowania umiejętności czytania ze zrozumieniem. Przedstawione przez autorkę wyniki badań mają duże znaczenie zarówno dla teorii, jak i praktyki edukacyjnej”


z recenzji dr hab. Anny Karpińskiej'


Monika Jurewicz, doktor nauk humanistycznych, absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, adiunkt w Katedrze Edukacji i Kultury Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Autorka publikacji poświęconych uwarunkowaniom edukacji szkolnej dziecka oraz funkcjonowania nauczyciela w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-pedagogicznej.


Wstęp

Rozdział I. Funkcjonowanie rodziny a osiągnięcia uczniów w czytaniu ze zrozumieniem – stan badań
1. Środowisko rodzinne dzieci i młodzieży
Pojęcie rodziny, jej struktura i funkcje
Model współczesnej rodziny – geneza i kierunki przemian
Rodziny bezrobotnych i rodziny z czasową nieobecnością rodzica
2. Czynniki wpływające na osiągnięcia szkolne uczniów
Uwarunkowania ekonomiczne kompetencji czytania ze zrozumieniem u uczniów szkół podstawowych
Uwarunkowania kulturowe kompetencji czytania ze zrozumieniem u ucz niów szkół podstawowych
Uwarunkowania społeczne kompetencji czytania ze zrozumieniem u uczniów szkół podstawowych
3. Kluczowa kompetencja szkolna – czytanie ze zrozumieniem
Czytanie ze zrozumieniem podstawową umiejętnością szkolną.
Dotychczasowe badania nad stanem opanowania umiejętności czytania ze zrozumieniem

Rozdział II. Metodologiczne podstawy badań
1. Cel badań
2. Problemy badawcze
3. Wykaz zmiennych i przykładowych wskaźników do badania rodzinnych uwarunkowań kompetencji czytania ze zrozumieniem
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
Metoda badań i techniki zbierania materiału
5. Teren i organizacja badań
6. Przebieg badań

Rozdział III. Charakterystyka badanych środowisk
1. Charakterystyka badanej
2. Środowisko szkolne badanych uczniów
Charakterystyka szkoły
Charakterystyka nauczycieli uczących badanych uczniów w klasach I–III
3. Środowisko rodzinne badanych uczniów
Warunki społeczne
Warunki ekonomiczne
Warunki ekonomiczne rodziny a preferowane formy spędzania czasu wolnego
Warunki mieszkaniowe
Warunki kulturowe
Wykształcenie rodziców
Wyposażenie mieszkania

Rozdział IV. Środowiskowe wyznaczniki poziomu czytania ze zrozumieniem.
1. Środowisko zamieszkania a wyniki z testu czytania ze zrozumieniem
2. Płeć a poziom alfabetyzacji.
3. Wykształcenie rodziców i miejsce zamieszkania a poziom kompetencji czytania ze zrozumieniem
4. Status społeczny rodziny pochodzenia a wyniki z testu czytania ze zrozumieniem
5. Struktura społeczna rodziny pochodzenia a wyniki z testu czytania ze zrozumieniem
6. Położenie ekonomiczne a osiągnięcia w teście czytania ze zrozumieniem
7. Warunki mieszkaniowe a poziom czytania ze zrozumieniem

Podsumowanie
Bibliografia


212 stron, Format: 14.5x21.0cm,oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022