wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 53.35 50,68   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ABC KREATYWNOŚCI


SZMIDT K.J.

wydawnictwo: DIFIN, 2010, wydanie I

cena netto: 53.35 Twoja cena  50,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ze wstępu:

Książka ta jest wynikiem buntu. Mojego buntu. Bunt ten narodził się i narastał w czasie czytania wielu książek naukowych, popularnonaukowych i szczególnie poradników, które za główny przedmiot rozważań wzięły sobie kreatywność i twórczość. Autorzy poradników rozwoju kreatywności, ślepi na wyniki współczesnych badań nad twórczością i twórcami (…) ciągle rozpowszechniają mity i półprawdy o kreatywności. Do tego dochodzi nagminne i przesadne upraszczanie wszelkich mechanizmów związanych z tworzeniem, które nie są takie proste, jak to się wydaje „wyznawcom” idei myślenia lateralnego, mindmappingu i jakoby twórczej prawej półkuli mózgu. Dodajmy do tego jeszcze powszechne składanie przez autorów tych książek łatwych obietnic bez pokrycia. Obietnice te, rzecz jasna, dotyczą lansowanej przez autora poradnika recepty na przyrost kreatywności – jeśli tylko czytelnik zechce zastosować cudowne techniki opisywane w poradniku, to „moc twórcza będzie z nim”.

Struktura książki została wyznaczona przez kolejne litery alfabetu, które służą jako pretekst do syntetycznego opisu ważnych zjawisk związanych z rozumieniem kreatywności i jej rozwijaniem. Poszczególne hasła nie są opisane z encyklopedyczną dokładnością, bo też książka ta encyklopedią kreatywności nie jest! Jest raczej dobrze ugruntowanym w naukach o twórczości poradnikiem rozwoju kreatywności. Poradnikiem życiowym.


Spis treści:

 

WPROWADZENIE. KREATYWNOŚĆ OSOBY, NIE RZECZY

A JAK ASOCJACJE

B JAK BARIERY

C JAK CIEKAWOŚĆ

D JAK DYWERGENCYJNOŚĆ

E JAK ELABORACJA

F JAK FIKSACJE

G JAK GRUPA

H JAK HEURYSTYKI

I JAK INKUBACJA – ILUMINACJA

J JAK JAKOŚĆ (WARTOŚĆ) WYTWORU

K JAK KRYTYKA

L JAK LATERALNE MYŚLENIE

M JAK METAFORYZOWANIE

N JAK NIECIERPLIWE DĄŻENIE DO WYNIKU

O JAK ORYGINALNOŚĆ

P JAK PŁYNNOŚĆ MYŚLENIA

R JAK ROZWÓJ KREATYWNOŚCI

S JAK STYMULATORY

T JAK TALENT

U JAK UCZENIE SIĘ KREATYWNOŚCI

W JAK WYOBRAŹNIA

Z JAK ZDZIWIENIE

   ZAKOŃCZENIE

Ż JAK ŻYCIE TWÓRCZE

ZASADY ROZWOJU KREATYWNOŚCI. ZESTAWIENIE

LITERATURA CYTOWANA


248 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022