wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ GOSPODARKI W OKRESIE TRANSFORMACJI


JASIŃSKI A. RED. / WYBRANE ASPEKTY /

wydawnictwo: WN WZ UW, 2010, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjność polskiej gospodarki w okresie transformacji

Wybrane aspekty


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Innowacyjność polskiej gospodarki w latach 1989-2007
1.1. Tendencje w zakresie innowacyjności
1.2. Tendencje w zakresie patentowania
1.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Wzrost gospodarczy a dokonania innowacyjne
2.1. Wstęp
2.2. Badanie zależności: pierwsza próba
2.3. Zależności między wzrostem gospodarczym a dokonaniami innowacyjnymi w latach 1989-2001
2.4. Zależności między wzrostem gospodarczym a dokonaniami innowacyjnymi w latach 2000-2007
2.5. Analiza zależności oparta na danych Eurostatu
2.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Region, jako podmiot ekonomiczny, a regionalny system innowacji
3.1. Istota podejścia mezoekonomicznego
3.2. Definiowanie regionu
3.3. Rozwój regionalny i jego uwarunkowania
3.4. System zarządzania rozwojem regionalnym
3.5. Strategia jako podstawowe narzędzie zarządzania rozwojem regionalnym
3.6. Regionalny system innowacji
3.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 4. Wpływ regionu i polityki regionalnej na procesy przedsiębiorczości i innowacyjności
4.1. Wstęp
4.2. Podstawy polityki regionalnej UE i jej ogólna charakterystyka w latach 2007-2013
4.3. Zamierzenia polityki spójności i polityki regionalnej w Polsce w latach 2007-2013
4.4. Wpływ polityki regionalnej Polski na kierunki rozwoju przedsiębiorczości
4.5. Wpływ polityki regionalnej Polski na kierunki działań innowacyjnych
4.6. Rozwój instytucji i narzędzi sprzyjających rozwojowi przedsiębiorczości i innowacyjności w Polsce
4.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Przedsiębiorczość i innowacyjność w przekroju województw
5.1. Wstęp
5.2. Przedsiębiorczość podmiotów gospodarczych
5.3. Innowacyjność podmiotów gospodarczych
5.4. Rodzaje i efekty innowacji
5.5. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Innowacyjność, talent i tolerancja w polskich regionach
6.1. Koncepcja klasy kreatywnej i model "3T"
6.2. Potrzeba analogicznych badań w Polsce
6.3. Związki z teorią zarządzania i ekonomią
6.4. Kapitał ludzki
6.5. Kapitał społeczny
6.6. Teoria aglomeracji firm
6.7. Klasa kreatywna na świecie i w Polsce
6.8. Pytania i metody badawcze
6.9. Źródła danych
6.10. Analiza danych wykorzystywanych w modelu "3T"
6.11. Współzależności pomiędzy zmiennymi w modelu "3T" dla polskich województw
6.12. Polskie zróżnicowanie regionalne a model "3T"
6.13. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 7. Innowacje a ochrona konkurencji i konsumentów w warunkach członkostwa Polski w Unii Europejskiej
7.1. Zagadnienia wstępne
7.2. Rynek innowacji jako rynek właściwy
7.3. Innowacje a doktryna dobrobytu konsumentów w prawie konkurencji
7.4. Prawa własności intelektualnej i przemysłowej w systemie ochrony konkurencji i konsumentów
7.5. Modele współzależności innowacji i konkurencji (ochrony konkurencji)
7.6. Ochrona konsumenta jako nabywcy dóbr innowacyjnych
7.7. System prawny ochrony konkurencji "przyjazny innowacji"?
7.8. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 8. Ramy prawne rozwoju prokonkurencyjnej innowacji w Polsce
8.1. Wprowadzenie
8.2. Ramy prawne dla innowacji w porozumieniach horyzontalnych
8.3. Ramy prawne dla proinnowacyjnych porozumień wertykalnych
8.4. Generowanie i upowszechnianie innowacji przez przedsiębiorców dominujących
8.5. Innowacje jako kryterium oceny koncentracji przedsiębiorców
8.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 9. Innowacje a ochrona własności intelektualnej
9.1. Wstęp
9.2. Rola ochrony własności intelektualnej
9.3. Rozwiązania prawne
9.4. Zarządzanie własnością intelektualną
9.5. Procedury ochrony
9.6. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 10. Innowacje a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
10.1. Wstęp
10.2. Relacje z interesariuszami w procesie realizacji procesów produkcji
10.3. Ochrona środowiska naturalnego jako jeden z podstawowych filarów odpowiedzialności społecznej w biznesie
10.4. Polskie doświadczenia w zakresie ekologizacji zarządzania
10.5. Podsumowanie
Bibliografia


312 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022