wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 164.00 155,80   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

OCENY OKRESOWE. ZARZĄDZANIE PRZEZ OCENIANIE


JĘDRZEJCZAK J.

wydawnictwo: ODDK, 2000, wydanie I

cena netto: 164.00 Twoja cena  155,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jednym z najważniejszych zadań każdego menedżera jest ocena pracy podległego mu personelu. Bez sprawnie funkcjonującego systemu oceny trudno efektywnie motywować pracowników, kierować ich rozwojem, ustalać cele i kontrolować ich realizację. Oceny okresowe umożliwiają powiązanie celów organizacji z zadaniami i sposobem działania pracowników. W wielu organizacjach wykorzystywane są również do kształtowania wysokości i struktury wynagrodzeń.

Poradnik, który Państwu proponujemy, jako jeden z pierwszych na polskim rynku wydawniczym wskazuje, w jaki sposób wykorzystać procedurę ocen okresowych w kierowaniu personelem i w zarządzaniu organizacją.

Przedstawiono w nim zasady tworzenia i funkcjonowania systemu okresowych ocen pracowników (SOOP). Omówiono także najczęściej wykorzystywane w praktyce metody ocen okresowych oraz zagadnienia związane z techniką przeprowadzania rozmowy oceniającej.
Każdy z omawianych w książce etapów: projektowania, wdrażania systemu i administrowania systemem ocen okresowych zilustrowano przykładami konkretnych rozwiązań. Przejrzysty układ tekstu, liczne tabele i zestawienia ułatwiają korzystanie z poradnika.


Jacek Jędrzejczak – absolwent Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing. Praktyk z wieloletnim stażem na stanowiskach kierowniczych w zagranicznym koncernie wydawniczym Polskapresse. Stworzył i kierował działami promocji, sprzedaży oraz personalnym. Niezależny trener i konsultant, właściciel firmy doradczo-szkoleniowej Mediacon. Specjalizuje się w doradztwie oraz treningach z zakresu umiejętności osobistych, sprzedaży, obsługi klienta i zarządzania personelem. Szkoli i doradza podmiotom komercyjnym, jak i publicznym (urzędy lokalne i centralne). Autor dwóch poradników dotyczących systemów ocen oraz systemów wynagradzania.

Dr Marek Suchar – redaktor serii, dr psychologii, od 1991 r. kieruje założoną przez siebie firmą rekrutacyjną IPK Sp. z o.o.; autor kilkudziesięciu publikacji z dziedziny psychologii stosowanej oraz doradztwa personalnego, wykłada na licznych wyższych uczelniach w Polsce. Od 2002 roku kieruje Podyplomowym Studium Zarządzania Personelem w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.


Spis treści:

Wprowadzenie
Wstęp

  1. Miejsce i funkcje SOOP w polityce personalnej firmy
  2. Formalne aspekty funkcjonowania systemów ocen
  3. Projektowanie systemu ocen
    1. Cel
    2. Co oceniać
    3. Zasady oceniania
    4. Ustalanie kryteriów
  4. Elementy wspomagające proces tworzenia i definiowania kryteriów
    1. Analiza opisów stanowisk pracy
  5. Metody i skale ocen
    1. Ilościowe standardy pracy
    2. Punktowa skala ocen
    3. Ocena opisowa
    4. Tekst (checklist)
    5. Metoda incydentów krytycznych
    6. Skale behawioralne (BARS)
    7. Zarządzanie Przez Cele (ZPC, MBO – Management By Objectives)
    8. Ranking
    9. Metoda rozkładu normalnego
    10. Porównywanie parami
  6. Procedura rozmów oceniających
  7. Wdrażanie systemu ocen
    1. Bariery
    2. Pokonywanie barier
    3. Partycypacja pracowników w tworzeniu systemu
    4. Kampania informacyjna
    5. Szkolenia
    6. Testowanie systemu
  8. Rozmowa oceniająca
    1. Przygotowanie do rozmowy
    2. Przebieg rozmowy oceniającej
    3. Fazy okresowej rozmowy oceniającej
    4. Podstawowe błędy i zagrożenia w rozmowie oceniającej
  9. Aspekty emocjonalne
  10. Udzielanie pochwał i nagan
    1. Udzielanie pochwał
    2. Udzielanie nagan
    3. Schemat udzielania pochwał i nagan
  11. Wykorzystanie wyników oceny
    1. Informacja zwrotna dla pracownika i przełożonego
    2. Planowanie ścieżek rozwoju
    3. Powiązanie ocen z wynagrodzeniem
  12. Przykładowe formularze ocen okresowych

Literatura
Przepisy prawne


110 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022