Dr hab. Jolanta Mazur -
profesor SGH i Wyższej Szkoły Handlu i Prawa w Warszawie, kierownik Zakładu Marketingu
Usług w SGH, wieloletni doświadczony konsultant, uczestnik międzynarodowego zespołu
badawczego analizującego kulturowe uwarunkowania zarządzania siecią partnerskich firm
usługowych, wykładowca na studiach MBA.
Usługi stały się obecnie
dominującym przedmiotem obrotu. Jednak niemożność obejrzenia ich przed zakupem stawia
szczególne wymagania wobec aktywności marketingowej dostawców. Tylko wówczas
przedsiębiorstwo może skutecznie konkurować na rynku. Losy większości firm
usługowych w dużej mierze zależą bowiem od prawidłowego marketingu.
Dla większości dostawców
towarów materialnych usługi są ważnym komponentem produktu, przesądzającym często o
jego konkurencyjności. To w jaki sposób towar jest klientom oferowany, jak są oni
traktowani przez personel, czy otrzymują dodatkowe usługi przed- i posprzedażne -
często faktycznie decyduje o zakupie.
Autorka przedstawiła
najważniejsze zagadnienia występujące w procesie planowania i realizowania aktywności
marketingowej przez firmy oferujące usługi. Wyjaśniła, w jaki sposób klienci
postrzegają jakość świadczonych na ich rzecz usług, jakimi metodami można
zidentyfikować ocenę jakości usługi dokonywaną przez klientów oraz jakie warunki
musi spełnić dostawca, aby jakość usług satysfakcjonowała nabywcę, w tym jak
tworzyć skuteczny plan marketingowy.
244 strony