Burzliwe zmiany, wobec których staną organizacje przyszłości, stwarzać im
będą nowe możliwości, ale też tworzyć problemy, w rozwiązywaniu których zyskiwać
będzie na znaczeniu wiedza, wyobraźnia i menedżerskie poczucie perspektywy,
umiejętność zaglądania w przyszłość i odkrywania możliwości strategicznych,
mogących prowadzić do poprawy obsługi klienta i zyskowności firmy.
W identyfikowaniu i rozwiązywaniu tych problemów pomocna powinna być
niniejsza książka.
Zawiera ona pogłębioną refleksję nad współczesnymi problemami
skutecznego zarządzania zgodnie z rysującymi się dziś tendencjami.
Jej lektura powinna inspirować i sprzyjać wytwarzaniu się i rozwijaniu u
studentów i liderów biznesu umiejętności opanowania i stosowania zasad strategicznego
myślenia i działania. Powinna ona zwłaszcza sprzyjać wytworzeniu się i rozwijaniu
potrzeby strategicznej analizy możliwości firmy, rynku i konkurencji, skłaniać do
przemyśleń i pobudzania wyobraźni w celu tworzenia wyróżniających kompetencji i
koncepcji rozwoju lepiej plasujących każdą organizację w strukturze jej otoczenia.
Prof. dr hab. Józef Penc - kierownik Zakładu Zarządzania
Strategicznego i Ekologii w Politechni Łódzkiej oraz kierownik Zakładu Zarządzania w
Wyższej Szkole Marketingu i Biznesu w Łodzi, a także członek Komitetu Nauk Organizacji
i Zarządzania PAN. Jego zainteresowania naukowe i badawcze obejmują takie dziedziny,
jak: polityka społeczna, ekonomika pracy, ergonomia, ekologia, zarządzanie, marketing i
innowatyka. Jest autorem ponad 300 artykułów i kilkunastu książek, z których
najważniejsze to: dwutomowe opracowanie Strategie zarządzania (1994-1995), Leksykon
biznesu (1997), Innowacje i zmiany w firmie (1999), Kreatywne kierowanie (2000), Kreowanie
zachowań w organizacji (2001).
440 stron, oprawa miękka