5 języków doceniania w miejscu pracy
Wzmacnianie organizacji przez inspirowanie ludzi
Doceniasz swoich współpracowników.
Ale czy oni czują się docenieni?
Obecnie kluczową sprawą w miejscu pracy jest sprawienie, aby pracownicy czuli się
cenieni. Jest to jednak wyzwanie, jeśli ty i twoi pracownicy komunikujecie docenianie w różny
sposób.
Dr Gary Chapman i dr Paul White pomogą ci:
– zwiększyć lojalność i zmniejszyć rotację wśród twoich pracowników i
wolontariuszy,
– zniwelować cynizm i stworzyć bardziej pozytywne środowisko pracy,
– podnieść zaangażowanie pracowników poprzez sprawienie, aby twój personel czuł
się prawdziwie doceniany,
– zastąpić nieefektywne uznanie dla pracowników autentycznym docenianiem.
Wyrazy uznania dla 5 języków doceniania w miejscu pracy
Kiedy przeczytaliśmy z kolegami tę książkę, idea autentycznego doceniania trafiła
według nas w samo sedno. Zbyt dużo czasu poświęcamy na skupianie się jedynie na
nagrodach i uznaniu. Mogą one być silnymi motywatorami, ale zwykle dotyczą tylko
czołowych pracowników firmy. Zaczęliśmy bardziej zwracać uwagę na okazywanie
autentycznego doceniania w realny sposób w całej naszej organizacji.
– Andy Erlandson, dyrektor generalny, Microsoft
Relacje pełne zaufania są zaprawą scalającą handel. Są ważniejsze niż
umie-jętności czy wiedza. Ta książka pokazuje, jak zbudować zaufanie w miejscu pracy
na poziomie personalnym, a jej zasady mają zastosowanie w bardzo różnych organizacjach.
– Tom Nicholson, dyrektor wykonawczy, HR People & Strategy
Książka dotyczy nie tylko zwykłego pragnienia ożywiającego doceniania, które
wszyscy posiadamy, ale też procesu odkrywania, czym ono jest dla nas i dla tych, z którymi
pracujemy. Każdy, kto przeczyta tę książkę, będzie bez wątpienia lepiej
przygotowany do stworzenia atmosfery doceniania w swojej sferze wpływów, gdziekolwiek
ona się znajduje.
– Lynn Smith, dyrektor rozwoju kierownictwa, NextLEVEL
Leadership Canada
Wprowadzenie
Wprowadzenie do wydania z 2014 roku
Wstęp
Rozdział 1. Na czym najbardziej zależy pracownikom
Rozdział 2. Dla liderów biznesu: Dlaczego docenianie jest dobrą inwestyqą
Rozdział 3. Język doceniania nr 1: Afirmujące słowa
Rozdział 4. Język doceniania nr 2: Wartościowo spędzony czas
Rozdział 5. Język doceniania nr 3: Akty służby
Rozdział 6. Język doceniania nr 4: Namacalne prezenty
Rozdział 7. Język docenienia nr 5: Dotyk
Rozdział 8. Potenqalnie martwy punkt: Twój najmniej ceniony język
Rozdział 9. Różnica pomiędzy uznaniem a docenieniem
Rozdział 10. Jak docenianie sprawdza się w różnych miejscach pracy
Rozdział 11. Wolontariusze również potrzebują doceniania
Rozdział 12. Czy język doceniania określonej osoby może ulec zmianie?
Rozdział 13. Motywowanie przez docenianie: Pokonać własne wyzwania
Rozdział 14. Co się stanie, jeśli nie będziesz doceniał członków swojego
zespołu
Rozdział 15. Odkryj swój podstawowy język doceniania: Kwestionariusz MPD
Teraz kolej na ciebie
Przypisy
Noty o autorach
248 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka